Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoe omgaan met aseksualiteit

Gestart door francis997, oktober 08, 2009, 12:11:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

francis997

Een vraagje..voor de "aseksuelen" onder ons..hoe gingen jullie er mee om..toen bij jullie het idee opkwam dat je asesksueel was..en hoe kwam je daarachter?? En of wat deden jullie om erachter te komen/het te bevestigen.
En hoe gaan jullie om met relaties enzo??? Wat doen jullie als jullie het idee krijgen dat iemand meer wil dan vriendschap..en iemand naar jullie over de belevenis van seks vraagt, of ervover wil praten??

Sorry voor al deze vragen..en deels wil ik ervan proberen te leren..want bij het idee/onderwerp over seks voel ik me supersnel ongemakkelijk..en weet niet wat te doen..en aangezien jullie aseksuelen deels in dezelfde situatie zitten mss om een andere reden..wil ik graag meer ervaringen weten..voor als ik op bepaald moment asesksueel blijk te zijn..wat ik als optie hou...

Fricai

Citaat van: francis997 op oktober 08, 2009, 12:11:56 AM
hoe gingen jullie er mee om..toen bij jullie het idee opkwam dat je asesksueel was..

> Vond het een opluchting. Zoiets, van ah! Eindelijk snap ik waarom niet op een lijn lig met leeftijdgenoten de laatste tijd!  :) Verder, heb er veel over nagedacht, gefilosofeerd, en zo veel mogelijk gelezen erover

en hoe kwam je daarachter?? En of wat deden jullie om erachter te komen/het te bevestigen.

> tsja, ik vond het op google, wat gelezen, en herkende mezelf erin. wat ik doe om het te bevestigen. tsja, aseksualiteit is niet echt duidelijk, iedereen is weer anders. echt bevestigen is moeilijk. maar labeltje maakt niet zoveel uit. wat je zelf precies wil, moet je natuurlijk uitvinden, en dat is wel belangrijk.
om mezelf en anderen en de verschillen beter te snappen zit ik op dit forum en probeer ik af en toe met vrienden openlijk over liefde/seks te praten. (die zijn meestal wel geinteresseerd als je iets raars zegt als 'ik wil geen seks')

En hoe gaan jullie om met relaties enzo???

> relaties.. toevallig een paar keer ingerold toen de 'crush' wederzijds was. hoe je ermee gaat? je spreekt vaak af en verder zie je maar hoe je je vermaakt.. allemaal improvisatie. als je elkaars gezelschap leuk vindt werkt dat vanzelf wel allemaal.

Mannetje

@ Drisos: hoe reageren jouw vrienden op jouw reactie "ik wil geen seks"?

leentje

voor mij was het ook een opluchting, want nu wist ik waarom ik nooit geen sexuele aantrekkingskrachten had, tot mannen,
de hunkering naar een vaste relatie met een sexpartner heb ik nooit gehad en dat had allemaal te maken met asexueel zijn
nu weet ik dat ik zo ben, en ik ben daar tevreden mee, dit is mijn leven en ik heb totaal geen probleem met een sexloos leven :D




francis997

oke..ik snap het wel..maar hebben jullie bijvoorbeeld geen problemen, omdat jullie eigenlijk wel een relatie(partner) willen maar geen seks??
En hoe reageren seksuele partners erop als jullie aangeven dat jullie geen seks willen hebben, dat lijkt wel een lastig punt, waar je toch heel sterk voor in je schoenen moet staan.

Fricai

Citaat van: Mannetje op oktober 08, 2009, 07:29:30 PM
@ Drisos: hoe reageren jouw vrienden op jouw reactie "ik wil geen seks"?

Ik flap er nu en dan iets uit, maar serieus gesprek heb ik pas met 3 mensen gehad. Één vond het doodnormaal en verwachtte haast al zoiets, één vond het raar en irritant omdat zij wel wilde, één snapte het aardig en vertelde zelf ook een hoop. Daarna had ik weer een beetje het gevoel van 'het valt wel mee'.

Alledrie vonden ze me niet eng ofzo, en waren ze gewoon lief. :P

Ik laat hier en daar dus wel eens vallen, maar dat wordt niet echt serieus genomen. (prima :P) Ik zit er niet zo mee, in de omgang met anderen. Volgens mij is het echt geen 'probleem', op dat gebied.
ik denk dat ze geneigd zijn te denken dat het gewoon humor is, gezien ik altijd grappen maak ipv serieus ben, en gezien ze het zich niet voor kunnen stellen dat het waar is.

ik neem aan dat vanzelf wel meer mensen het te weten komen. ik vind dat ik niet helemaal bij de omschrijving aseksueel pas, dus de optie om 'officieel' uit de kast te komen is wat lastig. als je zegt 'ik ben ...' snapt men de ernst er veel beter van dan als je zegt 'ik wil geen...', volgens mij. :)

niks van negatieve reacties gehad tot nu toe dus. :P

Citeeromdat jullie eigenlijk wel een relatie(partner) willen maar geen seks??

ik denk dat inderdaad veel mensen hier dat 'probleem' hebben. ik zit er wel mee iig. ik weet niet zeker wat ik wel en niet wil, omdat mijn reacties varieren. het is gewoon kut, omdat haast iedereen waar je op valt op seksueel gebied dus niet echt 'compatibel' met je is.

Jovi_Hobbes

Citaat van: francis997 op oktober 08, 2009, 12:11:56 AM
Een vraagje..voor de "aseksuelen" onder ons..hoe gingen jullie er mee om..toen bij jullie het idee opkwam dat je asesksueel was..en hoe kwam je daarachter?? En of wat deden jullie om erachter te komen/het te bevestigen.
En hoe gaan jullie om met relaties enzo??? Wat doen jullie als jullie het idee krijgen dat iemand meer wil dan vriendschap..en iemand naar jullie over de belevenis van seks vraagt, of ervover wil praten??

Door ervaing kwam ik er achter dat ik op zijn zachts gezegd problemen had met intimiteiten. Ik heb jaren rondgelopen met het idee dat ik erg raar was en dat er niemand hetzelfde idee over relaties had als ik. Toen ik een artikel over aseksualiteit las vielen veel stukjes op hun plaats. Dit forum heeft mij geholpen bij de acceptatie.
Hoe ik omga met relaties: vooral niet. Ik ben al 10 jaar relatieloos. Aan de ene kant ben ik daar heel blij mee omdat dat een hoop stress scheelt. Aan de andere kant wil ik niet eeuwig alleen blijven. Ik heb wel het gevoel dat ik, doordat ik mezelf nu beter ken en begrijp, een betere kans maak om echt een relatie met iemand te kunnen beginnen, maar dan dus wel een aseksuele.
Gelukkig heb ik erg weinig last van mensen die meer willen dan vriendschap, maar mijn eerste reactie in zo'n geval is hard weglopen.
Seks is gelukkig ook geen belangrijk onderwerp van discussie in mijn omgeving. Mocht het eens ter sprake komen dan hou ik me meestal afzijdig of roep ik een paar nietszeggende antwoorden.

En om je laatste vraag te beantwoord: ja, het is zeker een probleem om een relatie te beginnen op voorwaarde dat je geen seks wilt. Dat maakt het een stuk moeilijker om een gelijkgestemd iemand te vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik had al een relatie met mijn vriend toen ik er achter kwam. Door hem merkte ik dat we heel verschillend over seks dachten en na jaren op zoek zijn vond ik een kort artikeltje over aseksualiteit. Meteen viel alles op zijn plaats en was er vooral opluchting dat ik nu eindelijk wist wat er aan de hand was.

Juist omdat we al lang een relatie hadden was uit elkaar gaan niet meteen een optie en konden we naar manieren zoeken om er mee om te gaan. Ik denk dat ik het wel heel moeilijk zou vinden als ik nu op zoek moest naar een relatie.

Veel mensen in mijn omgeving weten het ook, maar ik heb eigenlijk geen rot reacties gehad.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

francis997

ik zelf heb soms het idee dat ik aseksueel ben, maar dan meer vanuit "mentaal" oogpunt..biologisch funccioneer ik wel normaal..maar het lijkt me echt 3x niks..om seks te hebben. Een beetje zoenen en knuffelen..ofzo geen probleem.
Maar het lijkt me echt lastig als je dit in de praktijk in een relatie moet brengen. Aangezien de meeste mensen seksueel zijn, lijkt het me voor hun ook gigantisch lastig te begrijpen dat kan in een relatie nogal wat conflicten veroorzaken.
Maar het lijkt me dus een totaal niet prettige situatie...

En nog een vraagje..hoe denken "julie/wij" aseskseulen eigenlijk over kinderen krijgen..ik zelf weet het nog niet en ben nog te jong..en heb nog geen enkele relatie achter de rug..en kinderen mogen bij mij nog. zo'n 10 jaartjes wachten.jiji.
Maar wat denken jullie erover..zowel de mannelijke als vrouwelijke..willen jullie kinderen, en zo ja op de traditionele manier??(ik bedoel ermee door seks te hebben), dit lijkt me ook nog een lastig vraagpunt.. waar je vaak je hoofd mee kan breken..:banghead:

Fricai

Kinderen? Bleh!  ;D Op het moment denk ik nog: hell no!

Misschien dat er met de leeftijd een of ander hormoontje opduikt dat je van gedachten verandert. Nu lijken me kinderen alleen maar een enorme beperking in vrijheid.

Mocht ik het ooit willen, tsja... Adoptie lijkt me wel wat. In een relatie, zou het geen probleem zijn. als je zo ver bent, dat je zeker weet dat je samen kinderen wil, dan lijkt me voor een keertje seks hebben ook geen probleem. als je elkaar eenmaal door en door kent en vertrouwt denk ik dat het niet veel meer kan veranderen en geen schade doet.

Jovi_Hobbes

Als ik al kinderen zou willen dan ga ik voor adoptie of pleegkinderen ofzo. Dat idee heb ik geloof ik al sinds mijn achtste.  Maar eigenlijk heb ik op het moment totaal geen kinderwens. Misschien verandert zoiets wanneer je een relatie hebt, maar op het moment is mijn reactie op eigen kinderen: nee, liever niet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?