Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

taalkunde

Gestart door Willem, juni 26, 2007, 05:10:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

 :schater:

Citaat van: Willem op juni 28, 2007, 01:31:24 AM
De meerderheid der mensen vormt man-vrouw stellen die sex met mekaar hebben....  maar in hun sociaale vriendschaps/genegenheidscontacten zijn zowel mannen als vrouwen in meerderheid   HOMO-FIEL !  Vrouwen houden van vrouwen en mannen houden van mannen. Zie de 2-op-2 sociale contacten, met wie ze 90% van de tijd (willen) spreken, met wie ze verenigingsleven aangaan enz enz.... ) Zelfs als koppels samen uitgaan, samen wandelen... dan zijn de 2 mannen samen en de 2 vrouwen samen...

Dus ik ben nog anders dan anders!  :banghead:
Een taalkundig juiste samenvatting van mijn persoon (pff, dat wordt een klus...): ik ben een hetero-fiel hetero-A-sexuele vrouw!  :o
sorry Willem, ik heb echt mijn best gedaan om het te snappen...  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: peter1963 op juni 28, 2007, 09:30:14 PM
Maar wel een hard biologisch en wetenschappelijk feit, toch ?  ;D

Zeer zeker. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ik tot het vrouwelijke geslacht behoor  :D

@Willem, ik denk dat ik wel begrijp wat je probeert te zeggen en in theorie heb je ook wel gelijk, maar juist omdat heteroseksualiteit, homoseksualiteit etc. op zo'n grote schaal dus eigenlijk verkeerd wordt gebruikt wordt het voor 99% van de mensen alleen maar lastig als we opeens overschakelen op het stricte onderscheid dat jij aangeeft. Is dat juist? Is dat taalkundig verantwoord? waarschijnlijk niet, maar het is helaas de realiteit.

Overigens heb ik nog nooit gehoord van Etienne Vermeersch...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Stev, doodgewoon heterofiel asexueel
..
Idem zoals ik..
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Willem

#18
Jovi, Nee het is niet juist....
gewoon OMDAT het twee verschillende betekenissen dekt,
en de REDEN van het slordig taalgebruik is dat men de achterliggende realiteit negeert.

Die discutie was maanden geleden hier aan de gang over pedofiel en pedosexueel.
Die woorden worden door mekaar gebruikt. Maar waarom???  Wegens het (volstrekt lasterlijke) vooroordeel dat elke pedofiele persoon ook pedosexuele daden stelt.. wat dus PERTINENT NIET WAAR IS !!
Slordig woordgebruik, leid in dit geval tot pure criminaliteit: Valse beschuldigingen vertekenen je leven.
Ik vind dat NIET onschuldig, integendeel... Het zijn de mensen die het onderscheid tussen orientatie en daad weigeren te maken, die op woordvervaging aansturen.

Even in herinnering brengen dat hier nog recent een pedofiele jongen op het forum gekomen is, die over zijn aard wou praten. Hij zei ook zwart op wit dat dit onderscheid essentieel is.

Anderzijds, beste mensen... ik heb het vroeger nog gezegd: wie last heeft om vreemde woorden te verstaan, gebruik ze dan gewoon niet, t'is nie verplicht, spreek dan doodgewoon nederlands, he, dat gaat ook ....    :schater:
(Nota: de pedosexuele daad, heet GEWOON kinderverkrachting... , en Dutroux.... was dt een 'pedofiel'???? Nee verdomme !  Die hield totaal niet van kinderen ! Hij was ontvoerder, ,mishandelaar en moordenaar... dat zijn de eenvoudige maar gruwelijke waarheden rond die persoon... en hij deed DAT met kinderen, wellicht omdat daar kans inzat dat het geld ging opbrengen, niet?) De pers heeft daar onvoorstelbare rotzooi van gemaakt. Maar dat doet de pers altijd...

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Willem

Etienne Vermeersch
Zeker in Nederland niet echt bekend, hé? (voor het overige in heel de wereld...  :rollol:  )
Nee, alle gekheid op een stokje:
onze (Belgische, ex-universiteit Gent) meest gedreven filosoof, zeer sterk bezig (geweest) in de hedendaagse morele vraagstukken... hij heeft me steeds geinspireerd, omdat, als ik er bvb opiniestukken van lees, ik het gevoel krijg dat ik in dezelfde richting kan meedenken. Denkbeelden die ik zelf ontwikkelde, krijgen een "backing" in zijn grondgedachten die ik dan weer later toevallig tegenkom. 
Ik ben Etienne Vermeersch zelf nog nooit tegengekomen, maar ik denk dat we het samen gezellig zouden hebben ...  >:D
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Volgens mij hebben we deze discussie ook al eens met TBW gehad, of heb ik het mis?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Ik zei al eerder dat TBW en Willem op dezelfde golflengte zaten!  :D

Citaat van: Willem op juni 30, 2007, 03:37:08 AM
Stev, doodgewoon heterofiel asexueel
..

Pak van mijn hart...  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Etienne Vermeersch die ken ik ook ni, maarja ik ben super vergeetachtig en namen onthoud ik heel slecht. Behalve als het een grote impact op mij hoofd ofzo.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Willem

Citaat van: Ann op juli 29, 2007, 04:41:26 PM
Etienne Vermeersch die ken ik ook ni, maarja ik ben super vergeetachtig en namen onthoud ik heel slecht. Behalve als het een grote impact op mij hoofd ofzo.

Ben je Nederlands of Belgisch?
In Nederland wordt er inderdaad weinig of niks van hem gepubliceerd (behalve aan de universiteiten, maar ik bedoel gewoon in kranten, weekbladen en zo, in 't algemeen)
In Belgie (Vlaanderen) echter des te meer. Er is wellicht nooit tevoren een filosoof geweest die zo intens communiceert via de gewone persmedia.
En hij is in de afgelopen 10/15 jaren ook veel in hhet nieuws geweest omwille van zijn uitspraken of voorstellen. Kreeg bvb ook wel overheidsopdrachten: vanuit ethisch gefundeerde inzichten, de overheid adviseren in het uitstippelen van gedragslijnen voor bvb. politieinterventies, voor het vluchtelingen- en immigratiebeleid en allerlei andere zaken.
Belgie is koploper/trendsetter geweest in de wereld, om ethici in te schakelen bij het voorbereidend studiewerk voor nieuwe wetgeving.
Een stille revolutie... Totnogtoe vind de rest van de wereld dat redelijk overbodig... maar er is aandacht: vanuit Nederland, vanuit Spanje..
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ann

Citaat van: Willem op juli 30, 2007, 12:25:19 AM
Citaat van: Ann op juli 29, 2007, 04:41:26 PM
Etienne Vermeersch die ken ik ook ni, maarja ik ben super vergeetachtig en namen onthoud ik heel slecht. Behalve als het een grote impact op mij hoofd ofzo.

Ben je Nederlands of Belgisch?
In Nederland wordt er inderdaad weinig of niks van hem gepubliceerd (behalve aan de universiteiten, maar ik bedoel gewoon in kranten, weekbladen en zo, in 't algemeen)
In Belgie (Vlaanderen) echter des te meer. Er is wellicht nooit tevoren een filosoof geweest die zo intens communiceert via de gewone persmedia.
En hij is in de afgelopen 10/15 jaren ook veel in hhet nieuws geweest omwille van zijn uitspraken of voorstellen. Kreeg bvb ook wel overheidsopdrachten: vanuit ethisch gefundeerde inzichten, de overheid adviseren in het uitstippelen van gedragslijnen voor bvb. politieinterventies, voor het vluchtelingen- en immigratiebeleid en allerlei andere zaken.
Belgie is koploper/trendsetter geweest in de wereld, om ethici in te schakelen bij het voorbereidend studiewerk voor nieuwe wetgeving.
Een stille revolutie... Totnogtoe vind de rest van de wereld dat redelijk overbodig... maar er is aandacht: vanuit Nederland, vanuit Spanje..


Ik ben belgisch  ;D
Ik volg geen nieuws op tv, ik lees soms de krant online. Maar ik denk al genoeg over al die miserie na en als ik het dan nog eens zie op tv dan wordt ik depressief. Waarschijnlijk heb ik het wel al vaker gehoord (over Etienne) maar ik ben nu eenmaal heel erg vergeetachtig bij sommige zaken.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Stev

Citaat van: Willem op juni 30, 2007, 04:07:20 AM
Ik ben Etienne Vermeersch zelf nog nooit tegengekomen, maar ik denk dat we het samen gezellig zouden hebben ...  >:D


Ik heb in de vakantie met veel belangstelling dat interview met Vermeersch gelezen (dat had je ergens op het forum geplaatst, toch?) en ik denk inderdaad dat jullie goede vrienden zouden kunnen worden  :) Ik kan hem eigenlijk in veel opzichten ook gelijk geven. Het zet je in ieder geval tot denken aan en dat kan geen kwaad  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Willem

Er is 20 jaar verschil, maar jaren maken niks! Noch naar onder, noch naar boven.
:wave:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is opgeschoond.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.