Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geaccepteerd?

Gestart door Jovi_Hobbes, november 10, 2005, 09:05:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Eh Pinky, Viper blijft niet bij mij, we zijn uit elkaar...

Je hebt gelijk dat je ook andere dingen mist buiten seks en dat seks er maar bij komt. Dus seks is niet het belangrijkste in een relatie.
Ik volg je daar volledig in, maar als je nooit seks hebt, geeft dat zo'n spanningen waardoor er ook bij alle andere dingen vanalles begint mis te lopen. Knuffelen en kussen wordt moeilijk voor hem omdat hij er elke keer enorm opgewonden van wordt en dan zo gefrustreerd wordt dat hij weer niet meer krijgt dan dat. Ik voel dat hij slecht gezind is en sluit me al wat af. Hij voelt zich slecht, durft niet te dicht tegen mij te komen omdat hij het al zo moeilijk heeft, dus sluit zich ook wat af. Als buitenstaander lijkt het echt een apart onderdeel te zijn dat je wel kan uitschakelen, maar het beïnvloedt veel meer dan we hadden verwacht.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ja, dat begrijp ik wel, ja...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra


pinky

Hoi Zonnekind,
Ik las inderdaad net dat jullie uit elkaar zijn. Zover was ik nog niet bijgelezen...helaas. Dan had ik dat er natuurlijk nooit neergezet. Maar goed, ik snap het nu wel meer ja. Jammer dat je dat niet kunt uitschakelen eigenlijk.
Ik vind seks eigenlijk teveel energie in beslag nemen. Zeker als je bedenkt dat het enkel bedoelt is voor kinderen krijgen. En niet helemaal voor de lol (wel een beetje natuurlijk). Maar als die lol er niet is, maar juist een afkeer. Tsja...toch lastig, omdat ik het als seksueel natuurlijk nooit helemaal zal begrijpen...  :knuffel:

Zonnekind

Ik zal misschien ook nooit een seksueel begrijpen, we kunnen alleen ons best doen en elkaar duidelijk maken hoe we ons voelen he :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Citaat van: Zonnekind op januari 18, 2008, 03:41:01 PM
Je hebt gelijk dat je ook andere dingen mist buiten seks en dat seks er maar bij komt. Dus seks is niet het belangrijkste in een relatie.
Ik volg je daar volledig in, maar als je nooit seks hebt, geeft dat zo'n spanningen waardoor er ook bij alle andere dingen vanalles begint mis te lopen. Knuffelen en kussen wordt moeilijk voor hem omdat hij er elke keer enorm opgewonden van wordt en dan zo gefrustreerd wordt dat hij weer niet meer krijgt dan dat. Ik voel dat hij slecht gezind is en sluit me al wat af. Hij voelt zich slecht, durft niet te dicht tegen mij te komen omdat hij het al zo moeilijk heeft, dus sluit zich ook wat af. Als buitenstaander lijkt het echt een apart onderdeel te zijn dat je wel kan uitschakelen, maar het beïnvloedt veel meer dan we hadden verwacht.

Ja, dat klopt. En helaas merk je pas hoeveel het beinvloed als je het moet missen.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Citaat van: Jovi_Hobbes op november 10, 2005, 09:05:00 PM
Hebben jullie het van jezelf geaccepteerd dat je asexueel bent?
Zelf denk ik dat ik het wel heb geaccepteerd. Er een naam aan kunnen geven en ontdekken dat ik niet de enige ben heeft daar natuurlijk veel bij geholpen, maar ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik iets mis ofzo. Ik heb er geen problemen mee en wil ook eigenlijk niet ?normaal? hetero zijn. Ik ben wat dat betreft eigenlijk wel blij met hoe ik ben.  :wave:

Het enige dat ik soms wel moeilijk vind is het idee dat ik misschien altijd alleen zal blijven. Ik voel toch wel de behoefte om mijn leven met iemand te kunnen delen, maar dan wel met iemand die ook aseksueel is en zo iemand is moeilijk te vinden. Ik ben eigenlijk al jaren niet actief op zoek naar iemand. Als je een kroeg instapt en een leuke jongen ziet dan is er een kans van 99% dat hij niet aseksueel is en dan is alles toch verspilde moeite, want dan kan ik hem toch niet geven wat hij uiteindelijk zal willen.

Ik heb het denk ik eerst gewoon voor me eigen ontkent en weggestopt. Vervolgens heb ik het me eigen laten beseffen. En ik sta nu even qua ontwikkeling een beetje stil, dus kan er geen antwoord op geven  :-\

Jovi_Hobbes

#67
Ik denk dat het ook per levensfase verschilt. Als je denkt dat je het geaccepteerd hebt kan er gerust weer een periode komen waarin je anders denkt en juist zo veel mogelijk actie wilt ondernemen om er vanaf te komen.


In het kader van de admin ruimen het forum op, dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?