Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksualiteit - praten met je omgeving - in de knoop met jezelf...

Gestart door traveller, mei 05, 2010, 07:51:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jojo83

Jammer dat je ouders het niet begrijpen.
Maar het kan inderdaad ook zijn dat, zoals Ereinion ook al zegt, het tot hun door moet dringen en dat het dus wat meer tijd nodig heeft.

Als een therapeut voor jou als een goede beslissing voelt dan moet je dat zeker doen! Die keuze kun je toch alleen maar zelf maken.

Wat betreft de twijfels over aseksueel zijn....die zijn voor mij ook heel erg herkenbaar! De afgelopen tijd is al gebleken dat er in mijn hormoonhuishouding erg veel niet klopt en dat ik verschillende stofjes mis. Dus daar kan bij mij best de reden in liggen, al weten de deskundigen (internisten, artsen enz.) nog geen oplossingen.
Maar aan de andere kant...hormoonproblemen is pas iets van de laatste paar jaar en seksuele gevoelens heb ik nog nooit gehad.

Maar ach...ik heb gewoon een laag libido en waardoor dat dat komt.....Maakt me nu niet zo veel uit. Pas als ik weer een relatie zou krijgen is het wel handig wat meer over de oorzaak te weten.
Ik wacht op een uitnodiging bij de endocrinoloog. Daar heeft de internist me naartoe doorgestuurd, omdat die er ook niet meer uitkwam. Dus wie weet wat dat nog op gaat leveren?

Jovi_Hobbes

Ze keren je dus volledig binnenste buiten...

@Traveller: ik sluit me aan bij de woorden van Ereinion en Jojo. Knap dat je het ze toch hebt verteld, misschien komen ze er later nog eens op terug wanneer ze beter door beginnen te krijgen dat het misschien niet een kwestie van het vinden van de ware is. Ze weten er nu in ieder geval van. Zie het niet als kritiek, grote kans dat ze het meer als geruststelling voor jou bedoelen, zonder dat ze door hebben dat het eigenlijk een beetje kwetsend is dat ze je gevoel in twijfel trekken.

Succes bij de therapueut, als dat voor jou goed voelt moet je daar vooral naartoe blijven gaan, wat anderen ook mogen zeggen.


Citaat van: Ereinion op mei 06, 2010, 09:01:11 AM
Volgens mij is fqa meer iets als: vaak ter discussie gestelde antwoorden.
:klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?