Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit benoemd in Divorce.

Gestart door Brummetje, maart 30, 2014, 10:35:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

 :klap:

Wat gaaf! Ik heb ooit nog een interview hierover gedaan voor het tijdschrift Linda. Echt cool dat het steeds zichtbaarder wordt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

phoebe

Citaat van: Ereinion op april 14, 2014, 10:18:41 PM
:klap:

Wat gaaf! Ik heb ooit nog een interview hierover gedaan voor het tijdschrift Linda. Echt cool dat het steeds zichtbaarder wordt.
Dat interview heeft ervoor gezorgd dat zowel ik als mijn man ons realiseerden dat we a-seksueel zijn. Mijn dank is groot want het voelt nog steeds als een verademing om te weten wat er aan de hand was.  :knuffel:

Dutchamoeba

Visibility is dus erg belangrijk!

Imogen

Ik heb net de stoute schoenen aangedaan en namens AVEN en de Werkgroep Zichtbaarheid Aseksualiteit een mail gestuurd naar de manager van Linda de Mol:

"Hallo mevrouw.....(naam manager, een vrouw overigens. Hoewel dat misschien niets uitmaakt),

Deze mail is eigenlijk voor Linda de Mol zelf die op het idee kwam voor de dramaserie. Er waren plannen vanuit het landelijk forum AVEN (Aseksuele Voorlichtings- en Educatie Netwerk) om eerder contact op te nemen, maar tot nu toe is dit nog niet gedaan.

Nu er een officiële werkgroep Zichtbaarheid Aseksualiteit is gevormd komen we steeds meer naar buiten met onze geaardheid, aseksualiteit.

Vanuit het forum en de werkgroep zijn we namelijk heel benieuwd wie er op het idee was gekomen om cardiologe Desiree aseksueel te laten zijn en hoe dit verder is gegaan
tijdens het schrijven van het script en de draaidagen die daarna plaatsvonden met daarin Desiree die met David naar een bijeenkomst gaat voor aseksuelen.
En de scene in de slaapkamer van David.
Hoe is de research gegaan en wat vonden de andere acteurs ervan om deze scene te spelen.


Op 30 maart 2014 had het AVEN forum na de uitzending van de aflevering 196 bezoekers op 1 dag. Terwijl we gemiddeld op andere dagen 25-30 bezoekers hebben op 1 dag.
De aflevering over aseksualiteit heeft dus zeker bijgedragen aan de zichtbaarheid van deze geaardheid! Daar zijn we heel blij mee!
Op 23 maart 2014 waren er zelfs ruim 650 bezoekers op het forum.

Op YouTube heeft de Amerikaanse aseksuele activiste "Swankivy", een autoriteit op het gebied van aseksuele educatie, een video over aseksuele personages en daarin wordt ook Divorce en Desiree in genoemd (wel met een foto van Chantal Jansen lol)
https://www.youtube.com/watch?v=q9Ol-livR4Q (Bij minuut 08:08 komt de dramaserie in beeld.)

Heel graag willen we als Werkgroep Zichtbaarheid Aseksualiteit van Linda de Mol antwoord op bovenstaande dik gedrukte vragen.

Is het mogelijk dat u deze mail aan haar doorstuurt? We zijn heel benieuwd naar haar reactie. Ook zijn we er van bewust dat ze een druk bezette vrouw is en het even kan duren voordat ze in de gelegenheid is te antwoorden. Dit kan zij ook doen via u.

Daarnaast willen we graag dat u onze oprechte dank aan haar overbrengt om het feit dat zij er mede voor gezorgd heeft dat aseksualiteit in de media zo´n positief effect heeft (gehad) op aseksuele zichtbaarheid.

Met vriendelijke groet,

Werkgroep Zichtbaarheid Aseksualiteit"

Afwachten of we ook daadwerkelijk een reactie krijgen.... :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

ja, ik ben ook benieuwd. Wel heb ik vorig jaar overigens op persoonlijke titel een mailtje naar de manager van Linde de Mol gestuurd met mijn dankbetuiging. Daar heb ik overigens geen reactie op mogen ontvangen.

Kleinpropje

Gisteravond was daar een herhaling van en eindelijk daardoor herkenning in mijn probleem gevonden..
Ben bij meerdere psychologen geweest en niemand kwam hiermee totdat ik gister dus divorce keek..

Eindelijk

Koffie

Ik heb die serie nog nooit gezien, maar volgens mij zijn er meer mensen hier terecht gekomen door dat programma!  :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

Ik had het eerder nog nooit gekeken, maar gister zag ik het een keer met mn moeder. Heb het meteen vermeld in een Ace groep op facebook waar ik lid van ben.  :grouphug:
Dus ik zit nu weer te kijken om te zien hoe het verder gaat, Ik heb al wel op IMDB gekeken wat daar een beetje stond over de toekomst.

Moet wel zeggen, de mond viel me open gister
I need no reasons, I simply.. am