Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

interview Quest Psychologie

Gestart door Anouschka Busch, januari 19, 2015, 02:46:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aneh sekali

Dit zou echt super zijn (als iemand het aandurft tenminste). Dan duurt het misschien iets minder lang voor nieuwe mensen om te beseffen dat ze niet alleen zijn.

(En kan ik het artikel meteen "gebruiken" om het onderwerp bij vrienden/familie te bespreken zonder meteen iets over mezelf te zeggen >:D. )
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

Imogen

Heeft het interview al plaats gevonden? Ben benieuwd naar wat ze vroegen, op wetenschappelijk gebied  ;)
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Briggy

Nee, het wordt op 5 februari afgenomen. Spannend!!!
12-1-2015 <3 MarkA

Dutchamoeba


hobbitscones


Briggy

Morgen is het interview. Voor het interview ben ik niet nerveus, voor de foto daarentegen haha. Die wordt later gemaakt door een fotograaf.  :pinguin:

Als iemand nog suggesties heeft? Nu kun je het nog doorgeven :)
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

Lingerie!!  :schater:

Nee geintje. :) Geen idee, ik heb geen ervaring met dat soort dingen. Ik weet ook niet wat voor toeters en bellen erbij komen, dat verschilt wel eens heb ik begrepen van mensen op andere fora die zich wel eens laten interviewen over zaken. Staat er een visagiste klaar, of ga je op de foto met evt. zelf aangebrachte make-up of naturel? Misschien is dat iets dat je kunt navragen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Geen idee, de fotograaf neemt nog contact op, dan kan ik het vragen.

Ik bedoel meer qua informatie in het interview  :)
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

O ik dacht vanwege je nervositeit voor de foto. ;)

Dat het niet hetzelfde is/hoeft te zijn als geen libido ervaren. De kern is het niet ervaren van seksuele aantrekking naar anderen en/of daar echt iets mee te doen, in de praktijk. Of was dat al genoemd, ik zie 't zo gauw niet in ieder geval.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: VeganAce op februari 04, 2015, 02:27:54 PM
Citaat van: Briggy op februari 04, 2015, 01:45:01 PM
Ik bedoel meer qua informatie in het interview  :)

Hoe meer informatie je geeft, hoe groter de kans dat er bijzaken genoemd worden of iets niet duidelijk wordt gezegd.

Bedenk bijvoorbeeld drie belangrijke dingen die je terug wil zien in het verslag en formuleer die kort en krachtig.

Goed gezegd, VeganAce.

Ik zou er één ding aan willen toevoegen: Kijk of je je eigen verhaal kunt vertellen. Dus eerder: 'wat betekent het voor mij  om aseksueel te zijn, wat vind ik van...', dan: 'wat vinden aseksuelen van...' Zo voorkom je dat het theoretisch wordt.
Succes!  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

En, Briggy, hoe is het interview verlopen? Ik ben zeer nieuwsgierig!

Briggy

Hoi,

Het interview was goed gegaan. Ze heeft het gesprek opgenomen, dan kan ze op haar gemak er iets van maken. Normaal interviewt ze wetenschappers, dus er kwamen ook wat wetenschappelijke vragen aan te pas  :P

Ze vond alle mensen op het forum super aardig.

Het zal nog wel een tijd duren voordat het interview gepubliceerd wordt. Wanneer het klaar is, moet ik een maand wachten om het te plaatsen.

Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd iedereen (aromantisch, romantisch etc.) er bij te betrekken. Het interview duurde 50 minuten, dus niet alle informatie kan in het blad natuurlijk.
12-1-2015 <3 MarkA

MarkA

Then, if you don't believe it all the magic is dead

Imogen

Super gedaan Briggy!  :klap: Ik ben benieuwd naar het eindresultaat... En hoe ging het met de foto? Of moet die nog gemaakt worden?
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)