Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview

Gestart door Hanne De Becker, februari 10, 2007, 12:45:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Ja, da's waar. Ik vind het ook niet erg om anders te zijn, juist wel fijn eigenlijk! (nou ja...niet altijd...)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Ik snap jouw opmerking wel Tempesta! Voor veel mensen is anders zijn hetzelfde als verkeerd zijn. Zelf voel ik dat niet zo, maar het is wel de norm. Maar Ereinion heeft ook gelijk dat aseksualiteit nu eenmaal niet normaal is omdat we maar een heel kleine minderheid vormen. We zijn dus inderdaad anders en zolang we niet als freak tentoon worden gesteld is het volgens mij ook niet erg om onszelf anders te noemen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Daar ben ik het mee eens..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Hanne

Fijn dat niet iedereen negatief staat tegenover 'Anders'. Die argwaan is natuurlijk begrijpelijk en een reactie die we vaak krijgen. Dat maakt het werk zeer vermoeiend en soms ontmoedigend. Maar dan is het aan ons om er nog eens op te wijzen dat 'Anders' haar lezer gewoon kennis van zaken wil bieden en niet opzoek is naar freaks of sensatie. Tussen de ietwat zwaardere thema's, zoals onder andere aseksualiteit, komen trouwens ook luchtigere stukken waaruit zal blijken dat iedereen op een of andere manier 'Anders' is. Zoals een mannelijke balletdanser, een koppel met een zwarte en een blanke partner, iemand met hooikoorts, ... iedere lezer moet zich ergens in ons magazine (tussen al die mensen die 'anders' zijn) kunnen herkennen.
Ik hoop dat ik de twijfelachtigen bij deze heb kunnen geruststellen. En ik hoop uiteraard nog steeds op iemand die mij een interview wil verlenen! Kennen jullie misschien nog andere goede (Belgische) fora waar ik een oproep kan doen?

XXX

Stev

Hoi Hanne,

Ik heb iemand (seksueel) uit Breda gevraagd of ze het met mij zou willen doen. Opeens had ik een ingeving  :)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Hanne

Beste Stev,

Als ik dat goed begrijp mag ik jou en een vriend, vriendin of kennis dus interviewen. Heel fijn!!!
Als je me even een mailtje stuurt op hanne.de.becker@student.khm.be kunnen we verder afspreken.
Alvast heel erg bedankt!

XXX

Stev

Oh, sorry, dat heb ik niet duidelijk geschreven. Die persoon moet daar nog zelf even over nadenken. Zodra ik iets weet, stuur ik je een mailtje.  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Wel een heel goed initiatief Stev  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Hanne op februari 19, 2007, 09:30:46 AM
Fijn dat niet iedereen negatief staat tegenover 'Anders'. Die argwaan is natuurlijk begrijpelijk en een reactie die we vaak krijgen. Dat maakt het werk zeer vermoeiend en soms ontmoedigend. Maar dan is het aan ons om er nog eens op te wijzen dat 'Anders' haar lezer gewoon kennis van zaken wil bieden en niet opzoek is naar freaks of sensatie. Tussen de ietwat zwaardere thema's, zoals onder andere aseksualiteit, komen trouwens ook luchtigere stukken waaruit zal blijken dat iedereen op een of andere manier 'Anders' is. Zoals een mannelijke balletdanser, een koppel met een zwarte en een blanke partner, iemand met hooikoorts, ... iedere lezer moet zich ergens in ons magazine (tussen al die mensen die 'anders' zijn) kunnen herkennen.
Ik hoop dat ik de twijfelachtigen bij deze heb kunnen geruststellen. En ik hoop uiteraard nog steeds op iemand die mij een interview wil verlenen! Kennen jullie misschien nog andere goede (Belgische) fora waar ik een oproep kan doen?

XXX


Hoi Hanne,
Je begreep toch wel dat mijn  opmerking ook een grapje was ?  :o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Hanne

Maak je geen zorgen Peter, ik heb er niet heel zwaar aan getild!  ;)

Tempesta

Citaat van: Hanne op februari 19, 2007, 09:30:46 AM
Fijn dat niet iedereen negatief staat tegenover 'Anders'. Die argwaan is natuurlijk begrijpelijk en een reactie die we vaak krijgen. Dat maakt het werk zeer vermoeiend en soms ontmoedigend. Maar dan is het aan ons om er nog eens op te wijzen dat 'Anders' haar lezer gewoon kennis van zaken wil bieden en niet opzoek is naar freaks of sensatie. Tussen de ietwat zwaardere thema's, zoals onder andere aseksualiteit, komen trouwens ook luchtigere stukken waaruit zal blijken dat iedereen op een of andere manier 'Anders' is. Zoals een mannelijke balletdanser, een koppel met een zwarte en een blanke partner, iemand met hooikoorts, ... iedere lezer moet zich ergens in ons magazine (tussen al die mensen die 'anders' zijn) kunnen herkennen.
Ik hoop dat ik de twijfelachtigen bij deze heb kunnen geruststellen. En ik hoop uiteraard nog steeds op iemand die mij een interview wil verlenen! Kennen jullie misschien nog andere goede (Belgische) fora waar ik een oproep kan doen?

Ik ben gerustgesteld :wave:. Anders is niet erg, niet normaal heeft toch een meer negatieve connotatie. Carry on the good work people ;D.

Stev

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 20, 2007, 07:49:11 PM
Wel een heel goed initiatief Stev  :klap:

... maar helaas, mijn vriendin wilde toch liever niet. Daar gaat mijn dagje uit naar Antwerpen  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Misschien kan je een onschuldig persoon op straat ontvoeren en meenemen naar Antwerpen. Grote kans dat het geen aseksueel is, dus dan is het goed
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Maar zou hij/zij met mij ook naar de bioscoop willen?

Maar even serieus, ik zou niemand anders weten, Hanne gaat proberen zelf iemand te vinden. Ik betrapte me erbij dat ik automatisch aan een vrouw dacht. Is het een logische keuze in die zin dat je het makkelijker over (dezelfde) dingen kan hebben?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Het maakt een interview misschien overzichtelijker, en daardoor praktischer.. Twee vrouwen praten samen waarschijnlijk eerder makkelijker over zo'n onderwerp dan een man en een vrouw die vremd zijn voor elkaar. En waar je ook het m/v verschil moet verwerken.Zeker wanneer de vrouw asexueel is, en de man sexueel. Hoe los je dat op, 'Venus' en 'Mars' ?  Bij een interview met twee vrouwen speelt dat laatste niet.
En misschien zijn de meeste lezers ook wel vrouwen.. die kunnen zich daar dan misschien weer makkelijker in verplaatsen. Dus dat speelt misschien ook..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)