Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

opnieuw weekeinde !

Gestart door petra1963, december 09, 2006, 08:45:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Danj je wel! Ook fijne kerst! Ik ben zo weg, we gaan naar mijn schoonfamilie  :wave:

P.S. het is maandag trouwens  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

CiteerP.S. het is maandag trouwens 

O o....da's waar, maar ook zondag toch?  ;)
Dag!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

#63
Gezellig, met de heel familie met Kerst in een huisje.... :geezer:

Hoe het afliep ? Zie onderstaand 'Kerstverhaal'. Het was dus eens, maar nooit weer.. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Helaas.. :78:

De familiebijeenkomst in het huisje is gisteravond inderdaad in grote ruzie uiteengeknald. En zo is datgene wat ik al erg vreesde, inderdaad uitgekomen. :78:

Toen ik er zondagmiddag krap een uurtje was, liep een ruzie over een klein detail zo uit de hand, dat de familie van mijn zwager direct na het avondeten is opgestapt. (dus om ongeveer 18.30 uur !) Mijn zwager had er ook zelf geen zin meer in.  :o
Oorzaak: enerzijds het erg moeilijke gedrag van mijn moeder in de dagen daarvoor, en die spanning had zich in drie dagen zo sterk opgebouwd dat die tot explosie kwam. Anderzijds een groot gebrek aan inlevingsvermogen van de kant van de familie van mijn zwager in hoe mijn moeder zich voelt, en hoe erg ze wel haar best doet.. maar daardoor juist heel verkrampt is.
Resultaat: twee familieculturen die in een flinke clash op Kerstavond zijn gekomen..En de enig mogelijke praktische oplossing was uit elkaar te gaan. Het universum wilde waarschijnlijk dat ik net toen dat gebeurde, daar aanwezig was, voor mijn moeder en mijn zus. Ik ben gisteravond heel rustig gebleven, en heb mijn moeder en zus kunnen steunen, gelukkig.
Iedereen voelt zich er buitengewoon klote onder. Maar ja..de bom was gebarsten en de zaak was niet meer te lijmen. Mijn moeder lag vanmiddag ziek op bed, en ik ben nog steeds heel verdrietig, en uitgeput, en een beetje misselijk van alle emoties. Het kostte mij ook bakken met energie..

Mijn zus en mijn zwager hebben vanochtend mijn moeder en mij weer naar Beuningen gebracht.Mijn zus, zwager en de kinderen zijn toen direct weer weg gegaan. Mijn zwager had het helemaal gehad, mijn moeder en zus hadden misschien nog wel een kopje thee willen drinken, maar mijn zwager wilde echt direct weg. Mijn zus zat er vreselijk tussenin..
Nu ben ik weer op de Refter. Morgen middag zit ik weer in Beuningen, maar ik hen een eetafspraak met een goede vrindin in de Spil om 18.30 uur, en die laat ik gewoon doorgaan. Het houdt wel een keer op, ookal heb ik erg met mijn moeder te doen.. :78:

Heel leuk wordt het ook met Oud en Nieuw.. Mijn moeder zou dan naar mijn zus en mijn zwager gaan, maar die hebben beide nu even genoeg van de familie. En ik wil nog steeds naar België. Dus mijn moeder is dan alleen, of ze moet zelf wat organiseren, naar een zus van haar gaan, of zo. Het is heel verdrietig voor haar, maar mijn zus en zwager hebben nu ook even geen zin in familie. En mijn moeder heeft het in zekere zin zelf verknald voor zichzelf. :'(


Groet, Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Jee, Peter...niet echt een vrolijk kerstverhaal. Ik herken wel dingen, mensen die elkaar niet uitgekozen hebben, maar die toch samen dingen (moeten) doen. Juist met dagen als kerstmis kan dat behoorlijk barsten....van mij een dikke  :knuffel: als troost! Ik hoop dat je morgen wel een fijne dag hebt!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

De eetafspraak met de vriendin vanavond was leuk, ik was blij haar te zien. We hebben flink uitgewisseld over onze wederzijdse Kerstervaringen dit jaar.. :banghead:
Verder was het vandaag erg zwaar, bij mijn moeder. Maar ik wilde haar, zo breekbaar en kwetsbaar als ze nu is, ook niet de hele dag alleen laten..Dat was wel een goede beslissing.
En mijn reis naar België gaat door ! Mijn moeder besefte dat ze nu niet in de positie is om eisen te stellen. ::)

Dus nu een paar dagen rust. En gelukkig is het over een jaar pas weer Kerst..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

spijtig dat te horen, Peter! Sterkte!

Jovi_Hobbes

Geniet in ieder geval even van die dagen in België Peter! Dan is er meteen ook wat tijd voor iedereen om bij te komen van alle gebeurtenissen en wie weet ziet het er bij terugkomst allemaal iets beter uit. Sterkte  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Dank jullie wel !  :knuffel:

Ik hoorde net dat mijn zus en zwager gelukkig toch erin toegestemd hebben om mijn moeder met O+N bij hen te hebben.. Dat is voor mij ook een hele opluchting..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

ah das toch nog goed nieuws, Peter.

Ik ben persoonlijk blij dat die feestdagen bijna achter de rug zijn. Gewoonlijk deprimeert het mij, iedereen die 'gezellig' bij elkaar komt. In mijn familie is er helemaal geen gezelligheid. Ik had trouwens een kaartje van mijn zogenaamde beste vriend verwacht, maar natuurlijk komt er niks. Reden : hij heeft niks om Kerst, dat weet ik, maar ik had graag een vriendelijk woord gehoord, vooral omdat ik hem wel iets gestuurd heb.

Eigenlijk spreken kerst en nieuwjaarskaartjes mij wel aan. Het betekent dat je aan je vrienden denkt en ze het beste wenst voor het volgende jaar. Dat is wel waardevol.

(oops, deze post is te lang voor flyby zeker. Hoort mss eerder thuis bij het 'teleurgesteld in vrienden ' topic Heb toch geen zin om te splitsen, dus laat het maar staan ;) )

petra1963

Hoi Myra,
Ja, een vriendelijk woord te horen of te lezen met deze dagen vind ik ook fijn.. daarvoor stuur ik ook kaarten, gewoon om mensen te laten weten dat ik aan ze denk..
En zeker als je goede vrienden bent en zelf wel wat van je hebt laten horen, dan voelt het niet goed als de ander dan niets van zich laat horen.. :-\

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

 :-[ Ik ben er één die zich voorneemt kaartjes te sturen, maar het komt er niet van...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

idd Peter, zo denk ik er ook over.

Een hsp zijn tijdens de feestdagen is niet gemakkelijk.  :-\ Eigenlijk is het nooit gemakkelijk, ik trek me alles veel te erg aan, en heb een te grote behoefte aan vriendschap vrees ik :(

Jovi_Hobbes

Dat kan inderdaad erg lastig zijn, maar aan de andere kant maakt hsp jouw waarschijnlijk ook een zeer vriendelijk persoon omdat je goed kunt meevoelen met andere mensen. En dat is toch wel weer fijn?

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?