Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik wil vanalles behalve seks.. en daarom doe ik niets!!!!

Gestart door romantischmeisje, oktober 08, 2011, 07:16:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

romantischmeisje

Hallo,
Ik voel me als een romantische aseksuele vrouw, hetero, maar bij mij is het eerder een hormonale situatie volgens mijn dokter. Ik hou ontzettend veel van knuffelen en kussen, heel passioneel wild kussen zelfs en elkaar stevig vastpakken, alleen bovenste kleren uit, likken, strelen, zolang de odnerste kleerkes maar braaf aanblijven :) .. MAAR de (seksuele) mannen die worden dan òòk meer en mee ropgewonden omda tik meer en meer dan opgewonden geraak en zij willen dan seks, maar IK NIET !!! Bij mij leidt het niet tot 'meer' (seks, en zeker niet oraal of anaal... blegh bah jakkes walgelijk..)

We hebben allemaal lichamelijke 'noden', en ik wil niet alleen experimenteren om te experimenteren, maar wil wel een partner vinden die vooral van me houdt voor wie ik ben, maar op het vlak van de 'noden' zonder seks kan leven, en toch even passioneel is zoals ik..

en dat seks me nooit zal worden opgedrongen !!!!

Die seksuele mannen maken me echt zot, zo van "knuffelen is véél meer dan seks, amar een relatie is wel gevne en nemen, de gast moet ook wat hebben hé"
waarom begrijpen die niet dat ik seks zie als een fobie? ok, mischien is het alleen penetratie-angst, maa rik vind het vies, eht doet me niets, en al zou ik glijmiddel gebruiken om pijn te voorkomen, ik zou er dan nog niets aan hebben, alleen iets van "allee..als het écht moet.." maa rme ondertussen dan wel MEGA ellendig voelen en zelfs beetje misselijk....

Ik wou dat seks nooit bestond. potverdikkeme.....

Ereinion

 :knuffel:


Het duurt ook wel even voor je aan iemand echt duidelijk hebt gemaakt wat knuffelen wel betekent voor je en dat het dus niet uitdraait op meer. Ik heb al meer dan 10 jaar een relatie en af en toe moeten we daar weer een gesprek over hebben. Ik vind het ook wel logisch voor een seksueel dat hij of zij zo opgewonden raakt en dus graag meer wil.

Het begrip werkt natuurlijk twee kanten op. Hij moet er begrip voor hebben dat meer niet prettig is voor jou en jij moet er begrip voor hebben dat het zonder dat meer niet echt af is.

Om zo'n relatie te laten slagen, moet je vooral veel praten met elkaar. En blijven praten. Een aseksueel en een seksueel verschillen hierin zoveel dat één gesprekje niet genoeg is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Helemaal waar en je moet het geluk hebben om iemand tegen te komen voor wie seks ook minder belangrijk is. Hoe dichter je bij elkaar in de buurt komt wat wensen op dat gebied betreft, hoe makkelijker het kan worden om samen oplossingen te vinden. Het zal echter nooit echt eenvoudig zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

romantischmeisje

Dat denk ik ook.... :-\ Daarom is het het beste voor aseksuele personen, een aseksuele partner te vinden neem ik aan!!! Minder ruzies "to have sex or not to have sex that's the question".. Ik word al gefrustreerd om er nog maar over te praten...  :(

Ereinion

Dat is natuurlijk wel ideaal, maar dan moet het ook op de andere vlakken klikken. Het wordt dus wel erg moelijk als je je zoektocht meteen toespitst op alleen aseksuelen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Dat is idd moeilijker. Maar als ik verliefd ben op iemand, zoals nu, dan is mijn zin in een relatie meteen over omdat ik 'weet wat er van mij verwacht word'. En enkel daarom zou ik liefst vanal een aseksuele partner willen.

Ereinion

Het wordt tijd dat die verwachting verdwijnt...

Je zet me wel aan het denken, zeker nu ik net een welkomstpost voor Uffie heb geschreven. Ik had het daar over dat we dachten dat we gelijk waren en dat we met de term aseksualiteit ontdekten dat dat niet zo was. Voor die tijd was er dus ook de verwachting dat seks erbij hoorde en dat er dus iets mis was. Na de ontdekking verdween die verwachting en leerden we accepteren dat de seks dus niet zo vanzelfsprekend zou zijn. Voor mij was dat natuurlijk een opluchting.

Die automatische verwachting kan eigenlijk alleen maar verdwijnen als aseksualiteit een bekender begrip wordt. En dan bedoel ik niet alleen degene waarop je verliefd bent het vertellen. Als aseksualiteit bekender wordt, gaan mensen er misschien niet meer meteen van uit dat er seks zal zijn in een relatie. Dat zal niet zomaar ineens gaan, dat besef ik me maar al te goed. De meeste mensen gaan er ook nog steeds van uit dat iedereen hetero is.


Hier nog even de reactie op Uffie:

CiteerMijn vriend moest ook heel erg wennen aan het idee dat ik aseksueel ben. We kenden elkaar al zo'n 8 jaar toen we dat ontdekten. Hoe moeilijk seks ook ging, we hadden altijd het idee dat we in principe hetzelfde waren op dat vlak. Toen we achter de term aseksualiteit kwamen, bleek ineens dat we heel verschillend zijn. Het duurde even om dat te accepteren van elkaar. Mijn vriend heeft toen wel eens gezegd dat hij geen hoop meer had dat het zou verbeteren op seksueel vlak.
Nu, weer een flink aantal jaren later, zeggen we allebei dat het juist beter is geworden. Vanuit het idee dat we anders zijn, konden we bij elkaar komen. Ik kon accepteren dat voor hem seks erbij hoort, hij accepteert dat het voor mij niet vanzelfsprekend is. Daar zijn echter wel heel veel gesprekken voor nodig geweest. In het begin waren dat vaak ruzies, nu is het veel rustiger. We kunnen afspraken maken over wat we doen en hoe ver we gaan. Dat geeft mij een enorme rust en vertrouwen, waardoor er ook echt seksueel contact kan zijn.

En er zijn zoveel andere, en belangrijkere, dingen die we niet van elkaar willen missen, dat het zo heel goed vol te houden is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Citaat van: Ereinion op oktober 12, 2011, 09:39:07 PM

Die automatische verwachting kan eigenlijk alleen maar verdwijnen als aseksualiteit een bekender begrip wordt. En dan bedoel ik niet alleen degene waarop je verliefd bent het vertellen. Als aseksualiteit bekender wordt, gaan mensen er misschien niet meer meteen van uit dat er seks zal zijn in een relatie. Dat zal niet zomaar ineens gaan, dat besef ik me maar al te goed. De meeste mensen gaan er ook nog steeds van uit dat iedereen hetero is.

Idd, er word altijd verwacht van een koppel dat ze seks hebben. En ja als aseksualiteit bekender word verdwijnt die verwachting misschien. maar zoals je zegt: dit gaat niet zomaar ineens gaan.
Maar vind het ook zo moeilijk om dan tegen die persoon te zeggen: ik hou van jou, maar ben aseksueel... Hoe pak je dan zoiets aan?

Jovi_Hobbes

Dat blijft een lastige vraag, maar ik denk dat het handig is om het onderwerp ter sprake te brengen voordat HET moment daar is. Als je daarop wacht wordt alles wat je zegt toch alleen als persoonlijke afwijzing gezien en dat maakt een goed gesprek een stuk lastiger.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ja, dat denk ik ook.

Het lijkt me ook erg lastig om het een nieuwe liefde te vertellen. Daarom denk ik wel eens dat als deze relatie stukloopt ik nooit een nieuwe zal krijgen. Gelukkig zal deze relatie niet snel kapot gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Ik zou graag een relatie willen. Maar ik zie er zo tegenop om ermee te beginnen. Niet omwille van de seks, maar ook het feit dat je altijd rekening moet houden moet iemand, dat je iemand aandacht moet geven. Ik ben heel erg op mijn vrijheid gesteld. En zelf krijg ik ook niet graag zoveel aandacht, ik ben liever alleen, rustig alleen thuiszitten, doen wat je wilt.
Ik begrijp dus eigenlijk niet waarom ik verliefd word op iemand, ik wil met niks wat met relaties te maken heeft geconfronteerd worden.

Ciara

Ik herken mezelf daar in heel erg. Maar soms, heel soms, verlang ik wel eens naar die ene persoon die er gewoon is, de spreekwoordelijke rots in de branding, de kust waar ik kan rusten voor ik me weer laat meevoeren door de wind. Zo iemand, die er onvoorwaardelijk is, die er gewoon kan zijn, dat is lastig te vinden. Maar niet onmogelijk  ;)

myra

Citaat van: FlowerPower op oktober 15, 2011, 04:52:21 PM
Ik zou graag een relatie willen. Maar ik zie er zo tegenop om ermee te beginnen. Niet omwille van de seks, maar ook het feit dat je altijd rekening moet houden moet iemand, dat je iemand aandacht moet geven. Ik ben heel erg op mijn vrijheid gesteld. En zelf krijg ik ook niet graag zoveel aandacht, ik ben liever alleen, rustig alleen thuiszitten, doen wat je wilt.
Ik begrijp dus eigenlijk niet waarom ik verliefd word op iemand, ik wil met niks wat met relaties te maken heeft geconfronteerd worden.

Dat herken ik helemaal...Ik ben ook liever alleen. Soms heb ik 'periodes' dat ik me erg eenzaam voel, maar ik weet dat ik die erbij moet nemen, helaas

romantischmeisje

"Dat is idd moeilijker. Maar als ik verliefd ben op iemand, zoals nu, dan is mijn zin in een relatie meteen over omdat ik 'weet wat er van mij verwacht word'. En enkel daarom zou ik liefst vanal een aseksuele partner willen." Ik kan Flowerpower heel goed begrijpen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Willem

I kan persoonlijk zeggen .... 
"I fit in" met de omstandigheid dat "geen sex" bij mij ook géén synoniem is van géén aanraking.  Integendeel. Ik vind altijd dat mensen totaal geen passie, noch intens heerlijke kracht steken in het knuffelen !  Als het gebeurt, lijkt het wel op dunlopende stroop....   :78: 
Ik ben er inmiddels zeker van dat er geen enkel rechtstreeks verband is tussen de aantrekkingskracht van sexuele aanraking, en de aantrekkingskracht van zuiver fysiek-tactiele aanraking.  Talloze "zeer" sexuele mensen, zijn "zeer" terughoudend wat betreft knuffels, en het vastpakken en oppakken in het algemeen.  Velen slaan als het ware de tactiele beleving totaal over, en gaan rechtstreeks van visueel contact over op sexueel contact.

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner