Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Belgie <-> Nederland. Zo anders! Gaat Nederland ECHT de Amerikaanse weg op?

Gestart door Willem, juli 22, 2007, 04:04:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Opiniestukje, omdat wij een "verenigd volk" (sic) horen te zijn!?  >:D

Kijk, als er verschillen zijn tussen Nederland en Belgie (zelfs al beperk je dat tot Vlaanderen omwille van de taal), dan gaan die terug tot eind 16° eeuw, want daarvoor waren onze gewesten op elk gebied verbonden.
Het zuiden bleef katholiek én verbonden met de zuideuropese vorstenhuizen van alle slag (en bleef ook om de 50 jaar onderdrukt en soms platgebrand door dat allegaartje van overheersers), het noorden werd kalvinistisch en onafhankelijk, en degusteerde allerlei banden met angelsaxers, scandinaven en noordelijke oostblokkers.  En later kreeg het banden met Amerika.. lag zelfs aan de basis van NewYork.. alwaar de "boas" nog altijd the boss is, de stoep nog steeds the stoop en de eerste landverkaveling in rechthoekige "polderkavels" de basis legde van de amerikaanse damborden stratenplannen...

Amerika is een beetje schatplichtig aan HOLLAND. En Holland is altijd een beetje "Amerikaansgezind" geweest en gebleven.
Dat is allemaal wel effe anders in Belgie. Toen in de late 70-er jaren de hamburgertenten oprukten, liep het in Nederland meteen storm, in Belgie is inmiddels van het kleine aantal dat zich 'kon' of 'durfde' vestigen, de helft al terug opgedoekt (failliet..). En dat is niet omdat Belgen "Bourgondiers" zijn!!   :P  Want alleen Nederlanders menen dat in Belgen te kunnen bespeuren... Bourgondie ligt exact 200km voorbij de zuidgrens van ons landje (lager dan Parijs nog maar meer naar het oosten...), dus, dat is een kleine geografische misvatting..
Nee, Belgen zijn gewoon collectief nooit Amerika-freaks geweest. Ik herinner mij nog de vreemde mengeling van angst + ongeloof EN het spontane gejuich (!!!, geen mop!) van vele Belgen bij de eerste beelden van 9/11... spontaan, in die eerste uren werd hier geuit: "eindelijk krijgen die Amerikanen zelf op hun kop, Amerika gaat eraan!"...
Die woorden werden daarna rap ingeslikt, maar dat was de spontane reaktie van heel veel mensen... Amerika BAH.
Belgie had de basis van Al-quaida kunnen zijn met dat verschil dat Belgen geen zin hebben in oorlogje voeren.

Weet iemand eigenlijk nog hoe Belgie ontstaan is?  ::)  Terwijl Holland mee aan de basis lag van Amerika, lag Amerika via Joodse lobbying mee aan de basis van België. De europese 'grootmachten' beslisten een eind te maken aan het eeuwig geshoemel (om het joods te houden) met die lap grond, waar elk van die grootmachten om beurt aanspraken op maakte. Voor een beetje vrede in 19°eeuws europa werd dan maar beslist dat die lap grond voortaan souverein zou zijn, onder supervisie van de gezamelijke grote vechtende honden... Amerika werd uitgenodigd (of drong zich op?? wie zal dat nu nog exact zeggen??) om toe te zien op de eerlijkheid van de deal. De deal was NIET eerlijk. Belgie werd geen werkelijk souveraine staat, Belgie werd toen geconcipieerd als wat men later spottend  "de NV Belgie" is gaan noemen: Belgie als handelsvennootschap waar ALLE grote industrie in één enkele hand zou beheerd worden: de beruchte Compangie Générale de Belgique (echter reeds opgericht onder een andere naam door Willem I  :pinguin:  nee nee, niet IK, maar die Nederlandse koning!!  :rollol: ) die gelinkt werd aan de grootste JOODSE bankier van Europa, Rothschild en zo gelinkt aan de geldtempels van New York... via Parijs... 
Ja: Belgie werd opgericht als de EERSTE verdoken multinational ter wereld, qua aandelen grotendeels in (amerikaans-)Joodse handen...  Belgie als eerste 'modern' georganiseerd wingewest.  Veel beter dan er oorlog om te voeren, nietwaar?

Waarom ik dit bondig critisch extract van onze geschiedenis hier weergeef? Omdat de meeste Belgen het niet meer kennen. Omdat je meerdere stukjes uit je geschiedenislessen aaneen moet breien om de achterliggende complotten te snappen. En omdat Nederlanders hier in het geheel NIKS van weten! Volgens Nederlanders was er een schermutseling tussen die achterlijke Belgen en een onbegrepen vooruitstrevende Willem (die door de Nederlanders zelf achteraf OOK in de vergeetput is gestort, wellicht niet ten onrechtte..) en daarna werd de hele geschiedenis langs hun zuiderkant terug een blinde vlek. De moppen over domme Belgen (of achterlijke) stammen van de gebeurtenissen in 1830-1831 en begonnen toen hun leven als uiting van wrok, omdat ze faalden de 'boas' te spelen langs zuid.  Ook leuk om weten natuurlijk.  :rollol:

Maar Belgie had van dan af, BEHALVE een nationaliteitsbesef, en BEHALVE een vers uitgevonden apartheidssysteem gebaseerd op taal (Frans = 1° klas, Vlaams = gepeupel), en BEHALVE een gigantische industrie die op poten werd gezet ten behoeve van vooral de Joodse bankiers en ten koste van de armste slaven in Belgie ooit, ook een onder intellectuelen gegrondveste achterdocht, zoniet haat, tegenover Amerika...

In de geschiedenis evolueert ALLES, maar dat neemt niet weg dat er altijd nog veel blijft hangen, bewust of onbewust.
En het verschil tussen Vlaanderen en Nederland is daardoor nog steeds veeeeeeeeeeeeeeeeeel groter dan tussen Vlaanderen en Wallonie.
Zelfs het verschil tussen Vlaanderen en (Noord-)Frankrijk is kleiner... 
(En, leuk om weten: zelfs erg veel cultuurovereenkomsten tussen Belgie  -vooral Vlaanderen-  en SPANJE, bestaan nog steeds, na 400 jaar..)

Tja... In Belgie is het spreekwoord  <<Als het regent in Parijs (Rotschild!! haha) dan druppelt het in Brussel.>> heel bekend. (Ja, er zijn nu mensen die denken dat dat op het weer slaat... komaan..)  Voor Nederland zou het beter klinken:  <<Als het in Amerika regent, dan druppelt het in Holland>> ...  Recente plaag in Amerika: de nieuwe olievek van het christelijk fundamentalisme dat zich verspreid met woeste golven, en nu reeds zodanig sterk is dat ELKE allusie in de media die ook maar 1 splinter critiek richting 'god' of 'bijbel' zou sturen, al bij voorbaat wordt gecensureerd uit pure ANGST... Die beweging is ginds allang bezig, in dat "rottend nest der vrijheid" (die vrijheid bestaat nog alleen op papier).
Wel, BLIJKBAAR is het aan het druppelen in Nederland.

Na dit lange "ding", NOG een lang ding, vanwege Mark De Bel.
http://www.skepp.be/nieuws/jeugdboek-van-marc-de-bel-in-nederland-gecensureerd
Het verhaal wordt daarin ongelooflijk scherp geillustreerd.

Wij zijn toe aan bezinning.
Meen ik .....  :78: :78: :78: :78: :78: :78: :78: :78: :78: :78: :78: :78:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Willem

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien


Willem

Belgie is niet van mij !  :rollol:
...maar overigens weet ik niet waar jij op alludeert, hoor !?
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien

O, België was te koop gezet op internet, dat was hier op het Journaal. Er was een bod van E 10.000.000,- op gedaan, en is toen van Internet gehaald. Zelfs de Koninklijke familie was er gratis bij.
Dus het was geen stunt van jou? ;D

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Willem

Nee, onmogelijk !
Ik zou de koninklijke familie uiteraard apart verkopen !  :schater:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien


Stev

 :schater:

Wel een geweldige grap. Wie zou het gedaan hebben, een Belg, een Nederlander of nog anders?  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Willem

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

pinky

Echt? Man tis net een Amerikaan! (is link weer naar het onderwerp)

Willem

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien


Willem

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien