Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

NIET compatibel......

Gestart door Willem, augustus 23, 2007, 02:16:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Ik geloof niet !   >:D  (In absolute zin, bedoel ik dat)
Ik 'werk' aan dingen. Ik zet stappen.
Ik neem dus ook geen houdingen aan... ik vertel trouwens uit ervaring. (Ervaring-ervaring én leer-ervaring..)
Mijn ervaring kan heel anders zijn dan andermans ervaring, vergeet ook niet dat ik tot aan het overlijden van mijn vriendin dus een heel lange relatie heb gehad, intussen 50 jaar, en dat ik persoonlijk toch wel een heel aantal mensen ken of kende met een bijzondere band, en dat die allemaal, zonder uitzondering sexueel waren. Inbegrepen mijn eigen vriendin...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra


Willem

#17
Heeft niet erg veel met 'nuance' te maken, dacht ik, het is namelijk eerder de onderhuidse aanleiding van mijn startbericht, naast wat ik veel hoger al vermelde: dat de gesprekeen over "samenblijven of uiteengaan" die je met sexuele mensen voert (ik kom er vrijwel geen andere tegen) voor mij altijd ongelooflijk lichtzinnig overkwamen met als hoofdthema:
                 "Ga dan uitéén, morgen hebt ge een ander !!!"
Die mentaliteit heeft me altijd zwaar geschokt, en zal me tot het eind van mijn dagen zwaar blijven schokken....
Ik diezelfde gesprekken hoor ik telkens opnieuw, ook, dat de start van bijna alle relaties gebaseerd is op de sexuele aantrekkingskracht zelf, en niet op de persoonlijkheid. En vanuit die perspectief, begrijp ik dan weer de lawine van mislukkingen...  Ik herhaal het nog even, voor Belgie, het wereldrecord echtscheidingen op aarde (dik 70% van alle huwelijken...)
Je kan daar HELAAS niet naastkijken...
(Hopelijk doen jullie Nederlanders het nog ten minste een paar percentjes beter...  >:D )
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra

ja dat is afschuwelijk, changing your partner like you change your jeans...  >:(

Willem

Sta open voor de gesprekken om je heen, registreer ze... Misschien niet leuk om ze echt bewust mee te pikken, hoor..
Dit is zowel café-praat, maar ook collegaroddel, familie- en vriendenadvies en ga zo maar door.
Er is in de maling genomen geen erg hoge partnerethiek
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien

Ik denk, dat het door de veranderende wereld komt. En het is niet meer terug te draaien.
We leven nu eenmaal in het IK-tijdperk.
IK moet het leuk hebben,
IK moet geluk hebben,
IK moet liefde hebben,
en als IK het niet meer leuk vind,
moet IK zorgen,
dat het weer leuk wordt,
en dat is vooral door iets NIEUWS.
Nieuw is spannend, tot het spannende er weer af is, en dan zoeken we weer iets nieuws. :-[

Willem

jahaaaaaaaaaaaaaaaaaa
klinkt mooi
maar ik hoor de mensen wel meer klagen, ze hebben het dus echt niet zo veel "leuk"??? (wat leuk ook mogen zijn, dat woord zegt alles en niks)
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien

Ze moeten gewoon elkaar meer respecteren, en ook eens geven. De meeste nemen alleen maar. :banghead:

Ereinion

Daar ben ik het wel mee eens.

Maar wat is er mis met jezelf belangrijk vinden? Het is toch ook het allerbelangrijkste dat jijzelf er een leuke tijd van maakt zolang je leeft. En als dat de rest van de wereld geen ernstige schade berokkend is dat toch niet zo erg?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ja, maar dat niet ten koste gaan van andere gezinnen (man wegkapen) of van je eigen kinderen (gebroken gezinnen).
Maar als je geen gezin hebt, ga vooral je gang.  :D

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Helemaal mee eens. Weet je wat mij het meeste verbaasd van al die scheidingen? Niet de scheidingen zelf, maar de ruzies die erop volgen. Zeker als je bedenkt dat mensen al zolang samen een leven hebben gedeelt en dan ineens is het over en ruzie zelfs. Dat is toch best knap. Waarschijnlijk van beide kanten de angst om de kinderen te verliezen. Maar dan nog, zolang je geen hekel aan elkaar hebt, kun je toch wel in hetzelde huis blijven wonen? Of naast elkaar? En je dan maar niet met elkaar bemoeien. Of een constructie van de ouders die elke week heen en weer gaan in plaats van de kinderen. Zoiets, maar in elk geval een oplossing, waarbij de kinderen geen last hebben van ruzies of onenigheid tussen de ouders. Dan hoeft een scheiding helemaal niet erg te zijn. Wist je trouwens dat de meest succesvolle mensen, mensen zijn met succesvol gescheiden ouders. Dus ouders die zonder ruzie en in vriendschap zijn gescheiden? En wist je dat de mensen die het minst succesvol zijn, gescheiden ouders hebben die in ruzie uit elkaar zijn gegaan? En die tweede groep mensen is helaas veel groter dan de eerste!
Als ik ooit kinderen krijg wil ik heel duidelijke afspraken maken met mijn partner voordat we aan kinderen beginnen. Over geld, over opvoeden en over onze relatie. Zodat het haarscherp is en er later geen verwijten kunnen komen. Eigenlijk om de kans op scheiding te beperken. En als er voordat we aan kinderen beginnen geen afspraken kunnen maken omdat we het niet eens worden, dan is kinderen ook geen goed plan, lijkt me zo!

Stev

Citaat van: Pinky op september 11, 2007, 04:19:31 AM
Wist je trouwens dat de meest succesvolle mensen, mensen zijn met succesvol gescheiden ouders. Dus ouders die zonder ruzie en in vriendschap zijn gescheiden?

Nu snap ik eindelijk waarom Sjef en ik zo succesvol zijn!  ;D

*hoopt dat het geldt ook als de ouders pas na je dertigste verjaardag zijn gaan scheiden*
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

#29
Citaat van: Pinky op september 11, 2007, 04:19:31 AM
Als ik ooit kinderen krijg wil ik heel duidelijke afspraken maken met mijn partner voordat we aan kinderen beginnen. Over geld, over opvoeden en over onze relatie. Zodat het haarscherp is en er later geen verwijten kunnen komen. Eigenlijk om de kans op scheiding te beperken. En als er voordat we aan kinderen beginnen geen afspraken kunnen maken omdat we het niet eens worden, dan is kinderen ook geen goed plan, lijkt me zo!
Oei, Pinky, niets is zo veranderlijk (als het weer) als een mens. Als je hele harde afspraken kunt maken in GOEDE tijden, kunnen die afspraken wel eens niet meer werken in SLECHTE tijden. De mens veranderd, en je gedachten en bedenkingen ook. En je kunt vóór dat je aan kinderen begint, wel zeggen: als er kinderen zijn, en we gaan uit elkaar, dan mag jij de kinderen meenemen.
Maar dan KAN je nog niet beseffen, wat het is om je kinderen te moeten missen. Daar kun je dus beslist van te voren geen afspraken over maken.
Ik denk, dat de beste manier is om het harmonieus te ontbinden is, met behulp van een mediator, of dat nou een kennis is of een vreemde. Anders wordt het geheid weer ruzie. :o