Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Re: kinderen?

Gestart door Ereinion, november 23, 2005, 01:30:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Citaat van: Sismo op april 30, 2006, 01:57:45 PM
Het is voor sommigen erg moeilijk om hun eigen handicap te accepteren. Willen gewoon zijn, net als anderen zelf dingen doen, maar lopen steeds weer tegen zichzelf en hun handicap op.

Toevallig was ik onlangs voor een groep uit Tsjechië aan het vertalen die zich in Nederland aan het oriënteren was m.b.t. de mogelijkheden voor gehandicapte mensen. We zijn in een restaurant geweest waar zulke mensen werken (men gebruikt liever het woord ?beperking? dan ?handicap?). Ze hebben daar een bordje hangen met heel wijze woorden: Het is geen kunst om iemands beperkingen te zien, je moet kijken wat iemand KAN?. Echt, ze kunnen bijna alles, alleen duurt het twee tot drie keer zolang.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

wat een mooie tekst  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Een hoop dingen waar ik het van harte mee eens ben..! HOI !
Het is voor sommigen erg moeilijk om hun eigen handicap te accepteren. Willen gewoon zijn, net als anderen zelf dingen doen, maar lopen steeds weer tegen zichzelf en hun handicap op.   Dat blijft je hele leven een strijd, vooral wanneer je aandoening progressief is..maar anders ook.. :-\
Ik heb ook het idee dat als je je anders zijn zelf volkomen accepteert het voor de buitenwereld ook makkelijker is om mee om te gaan, omdat je er zelf dan geen probleem van maakt zien zij het ook minder als probleem.  Zo ervaar ik het ook, zowel mbt mijn handicaps en chronische ziekten als mbt mijn transgender- zijn. Hoe makkelijker ik het bij mezelf accepteer,hoe makkelijker het voor mijn omgeving is..
En dat bordje in Tsdjechië vind ik helemaal geweldig..Het is geen kunst om iemands beperkingen te zien, je moet kijken wat iemand KAN? Daar zijn we vaak in Nederland nog ver van af !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: peter1963 op september 25, 2006, 10:18:48 PM
Het is geen kunst om iemands beperkingen te zien, je moet kijken wat iemand KAN Daar zijn we vaak in Nederland nog ver van af !

Hoi Peter, ik moet het voor Nederland opnemen  :D  Dat bordje hangt in een Nederlands restaurant. Het personeel zijn allemaal mensen met een beperking ondersteund door een stuk of drie begeleiders (een soort management). Het is wel zo dat ze het financieel heel erg moeilijk hebben want de overheid wil er niets mee te maken hebben  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Hoi Stev,
Waar zit dit restaurant ? Ik weet nog een site om daar reclame voor dat restaurant te maken.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Ok nu kan ik volgen, had eerst het andere topic gelezen :D Ik vind het wel een super initiatief! :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Gevonden, Stev !.. Jammer dat ze geen website hebben.. Ik ga kijken wat ik kan doen.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Huisdieren puberen ten minste niet. Dat is een heel groot voordeel  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ze verharen alleen maar.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ja, dat doen kinderen dan weer niet  :-\  Hé, goudvissen verharen niet  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Citaat van: Jovi_Hobbes op juli 20, 2007, 06:43:20 PM
Huisdieren puberen ten minste niet. Dat is een heel groot voordeel  ;)

pas op, jonge huisdiertjes kunnen ook puberen. Kattekwaad uithalen enzo :)

Mau

Citaat van: peter1963 op juli 20, 2007, 06:51:35 PM
Ze verharen alleen maar.. ;D

Dat ligt aan het huisdier. Goudvissen verharen ook niet, maar zo heb je ook van die haarlozen katten.

Naja, ik kan het niet verbieden dat een huisdier verhaart. Ik verlies ook hoofdharen per dag. (en aangezien ik zwarte lange haren heb vallen die erg op, op witte tegels  ::) )

petra1963

Heb je ook een witte bank ?  ;D Of witte stoelen ?  ;D  ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)