Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

en nu ? .... zit ik vol vragen

Gestart door bietje, juni 28, 2006, 10:33:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bietje

Hey hallo  :wave:

Na een hele tijd onzekerheid, en zoeken op het internet zijn wij er achtergekomen dat mn vriend ook een vorm heeft van a seksueel.

Ik zelf heb dus wel sexuele gevoelens maar mn vriend dus niet :-\ dit is/was voor mij heel onbegrijpelijk, en ik begon dus ook heel erg aan mijzelf te twijfelen.
Omdat ik veel van hem hou ben ik veel gaan zoeken op het internet, eerst kwam ik niet verder dan dat hij gewoon niet verliefd op me was.
Gelukkig heb ik dit forum gevonden en heb hem gevraagd of dit herkenbaar was bij hem, en ja hoor heel erg herkenbaar, ik ben er blij om want het ligt dus niet aan mij!!!

maar nu we zo ver zijn dat we weten wat de oorzaak is, komen er bij mij wel heel veel vragen naar boven, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om deze vragen te beantwoorden.

Het is voor mij heel onbegrijpelijk, maar ik hoop er een weg in te vinden.

heb zo vragen van.... als we het doen meen je het dan wel?

                             en hoe kan iemand dan wel verliefd worden?? want als ik verliefd ben denk ik wel degelijk aan sexueelcontact en dan juist ook met die gene waar ik verliefd op ben, ik zou het niet kunnen om zeg maar een sexuelerelatie met iemand anders te hebben, dat id voor mij een soort van bedrog!
maar hoe kom ik dan tot uiting??


zo zijn er wel mneerdre vragen waar ik nu mee zit ??? ??? ??? ???

ik hoop door dit forum een stapje verder te komen

greetzzzzzzzzzzz  bietje :wave:

Ereinion

#1
Welkom Bietje! Stukje  :cake:?

Ik kan me voorstellen dat het voor jou allemaal erg verwarrend is. Hopelijk vind je door veel te lezen op dit forum alvast veel antwoorden en anders de woorden om je vragen toch te stellen.
Verder is het ook heel belangrijk om hier heel veel met je vriend over te praten. Juist dan kun je er achter komen of er een manier is waardoor jij ook jezelf kunt uitten en wat jouw vriend's motivatie is om dat te doen.
Om voor mezelf deze vragen te beantwoorden, mijn vriend en ik hebben wel een soort van compromis bereikt (en zo zijn er meer stellen op dit forum) en als ik het dan doe is het zeker oprecht. Het is voor mij ook een manier om mijn liefde aan hem te tonen, omdat mijn vriend er zo van geniet. Maar het is niet vanuit dezelfde drang als seksuelen die ervaren (denk ik), vanuit mezelf zal het niet zo snel komen.

Ik wens jullie heel veel succes!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bietje

Citaat van: Ereinion op juni 28, 2006, 12:55:30 PM
Welkom Bietje! Stukje  :cake:?

Ik kan me voorstellen dat het voor jou allemaal erg verwarrend is. Hopelijk vind je door veel te lezen op dit forum alvast veel antwoorden en anders de woorden om je vragen toch te stellen.
Verder is het ook heel belangrijk om hier heel veel met je vriend over te praten. Juist dan kun je er achter komen of er een manier is waardoor jij ook jezelf kunt uitten en wat jouw vriend's motivatie is om dat te doen.
Om voor mezelf deze vragen te beantwoorden, mijn vriend en ik hebben wel een soort van compromis bereikt (en zo zijn er meer stellen op dit forum) en als ik het dan doe is het zeker oprecht. Het is voor mij ook een manier om mijn liefde aan hem te tonen, omdat mijn vriend er zo van geniet. Maar het is niet vanuit dezelfde drang als seksuelen die ervaren (denk ik), vanuit mezelf zal het niet zo snel komen.

Ik wens jullie heel veel succes!

dank je wel  voor jou :cake:

je zegt veel met mn vriend te moeten praten.....maar dat vind ik ook wel heel erg moeilijk :banghead:

maar ik ga er zeker wel dingen over vragen ....we moeten wel ;)
ik denk er de hele dag maar aan..

ik vraag me af of IK er ook mee kan leven.... want voor mij is sex tog iets wat voor mij in een relatie hoort (mijn sexueel gevoel) ik heb sex met iemand waar ik veel van hou (mn vriend dus) ik wil juist iets hebben met hem wat ik met anderen niet heb.......iets speciaals "het intieme"

toen we nog niet van "dit probleem"wisten hadden we vaak woordenwisselling ik snapte het maar niet,

ik heb ook vaak gezegt van lief ik wil met jou iets apparts hebben, iets delen wat ik niet met m'n andere vrienden wil delen.

maar nu ik alles zo lees moet ik mijn denkbeeld over een relatie heel anders gaan zien ???

Ik ben nu dus bang dat mijn (liefdes) gevoel tegenover hem kwijt ga raken, doordat ik hem wel zo moet zien als een vriend??


WHOWWWWWWWW    help help ik weet het gewoon niet meer  :78: :78: :78:

en ik wil zo graag dat het goed komt, dat we allebei gelukkig zijn

Ereinion

De dingen die jij beschrijft herken ik ook wel in mijn relatie. En je moet ook inderdaad voor jezelf uitmaken wat jij wilt en of dit dat wel is. Misschien is erover praten erg moeilijk maar uiteindelijk helpt het wel.

En, oh, cake, MMMMM, daarmee maak je meteen hele goede indruk  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Welkom Bietje, je lust vast nog wel een stukje  :cake:!

Je stelt heel goede vragen, maar helaas zijn er niet direct passende antwoorden op. Ik zal toch proberen om een soort van antwoord op je vragen te geven.

Citaat van: bietje op juni 28, 2006, 02:36:58 PM
je zegt veel met mn vriend te moeten praten.....maar dat vind ik ook wel heel erg moeilijk :banghead:

maar ik ga er zeker wel dingen over vragen ....we moeten wel ;)
ik denk er de hele dag maar aan..


Misschien helpt het jullie om samen hier rond te kijken en aan de hand daarvan dingen te bespreken, veel sterkte en succes in ieder geval.

Citaat van: bietje op juni 28, 2006, 02:36:58 PM
ik vraag me af of IK er ook mee kan leven.... want voor mij is sex tog iets wat voor mij in een relatie hoort (mijn sexueel gevoel) ik heb sex met iemand waar ik veel van hou (mn vriend dus) ik wil juist iets hebben met hem wat ik met anderen niet heb.......iets speciaals "het intieme"

toen we nog niet van "dit probleem"wisten hadden we vaak woordenwisselling ik snapte het maar niet,

ik heb ook vaak gezegt van lief ik wil met jou iets apparts hebben, iets delen wat ik niet met m'n andere vrienden wil delen.

maar nu ik alles zo lees moet ik mijn denkbeeld over een relatie heel anders gaan zien ???

Ik ben nu dus bang dat mijn (liefdes) gevoel tegenover hem kwijt ga raken, doordat ik hem wel zo moet zien als een vriend??


Ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg moeilijk voor je is. Het is daarom denk ik ook belangrijk om uit te zoeken of je vriend echt aseksueel is of dat er wat anders aan de hand is. Als blijkt dat hij echt aseksueel is, dan ben ik bang dat je relatie met hem inderdaad anders zal zijn dan een gewone relatie. Maar zoals Ereinion zegt is het misschien mogelijk om compromissen te sluiten. Dit hangt natuurlijk wel van je vriend af en ik denk dat jullie daarvoor veel met elkaar moeten praten. Gewoon om te zien wat wel mogelijk is en wat niet, zodat je een realistisch beeld krijgt van de toekomst van jullie relatie.

Je vraagt ook hoe iemand verliefd kan zijn zonder seksuele gevoelens. Uitleggen kan ik het je niet echt, maar het is toch echt mogelijk. Het feit dat je vriend misschien niet seksueel tot je aangetrokken is, betekent zeker niet per definitie dat hij niet van je houdt. Voor mij als aseksueel is er namelijk een heel groot verschil tussen liefde en lust. Voor mij is het juist weer moeilijk te begrijpen dat lust zo belangrijk is voor seksuele mensen.

Citaat van: bietje op juni 28, 2006, 02:36:58 PM
WHOWWWWWWWW    help help ik weet het gewoon niet meer  :78: :78: :78:

en ik wil zo graag dat het goed komt, dat we allebei gelukkig zijn

Ik hoop het ook voor jullie! Nog maals veel sterkte en vraag hier zoveel als je wilt!  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Traxx

Heej Bietje,

Wel een herkenbaar probleem dat je daar beschrijft. Ik zit nl. in dezelfde situatie (ongeveer dan). Mijn vriendin is nl. ook aselsueel terwijl ik dat zeker niet ben. Veel van de vragen die jij nu hebt had/heb ik ook. Ik vroeg me ook af hoe het verliefd zijn/houden van dan precies zit als er geen seksuele gevoelens bij komen...en vragen als: "was je dan ook verliefd op me geworden als ik dezelfde persoon was maar dan een vrouw?". Inmiddels zijn we al ruim 5 jaar samen en op een aantal vragen heb ik intussen al het antwoord. Ik voel gewoon dat m'n vriendin heel veel van me houdt en dan wel degelijk op een andere manier als van EEN vriend of van familie. Helaas stels ons seksleven nog steeds bijzonder weinig voor en dat levert ook onzekerheden op...ik bedoel, wat voor een kerel voel jej je als je je eigen vriendin niet eens kan opwinden? En zo zijn er nog veel meer dingen...maar bovenal hebben we toch een zeer goede relatie, waarmee ik maar wil zeggen dat het wel degelijk mogelijk is. Ook ik dacht nl. dat ik niet zou kunnen leven met een dergelijke relatie. Of jij je relatie op moet geven of doorzetten kun je het beste zelf beslissen...neem alleen geen overhaaste beslissingen, en (heel cliché) praat er over...als je je problemen deel los je ze misschien niet allemaal op maar je kan wel begrip voor elkaar krijgen. Noou, ik laat het ff hierbij...tis nu iets te warm voor een stuk taart dus die krijg je nog:)

Zonnekind

Hey Bietje,

Ja ik denk dat je het belangrijkste al wel eens gehoord hebt hier ondertussen.
Elk koppel zal dit 'probleem' anders oplossen. Ik ga naar een psychologe en ik weet dat het aseksuele bij mij voor het grootste deel samenhangt met stress en andere problemen rondom mij. Als dat allemaal weg is, zal seks bij mij zeker niet op de eerste plaats komen in een relatie maar dan lukt het waarschijnlijk wel iets beter. Misschien is er bij hem ook zoiets?
Je kan (en moet eigenlijk) hier samen met je vriend oplossingen voor zoeken. Misschien wil hij zich wel af en toe 'opofferen' om jou een pleziertje te doen en kan jij daar best van genieten. Hij zal dit dan zeker echt gemeend doen. Hiermee bedoel ik dat hij dit doet omdat hij je graag ziet en weet dat jij er van geniet. Ik veronderstel dat hij zelf niet echt seksueel opgewonden is dan, maar hij zal dan wel echt achter zijn beslissing staan. Mijn vriend heeft liever dat ik dit niet doe omdat hij te hard merkt dat de opwinding er bij mij niet is. Bij Ereinion en haar vriend lukt dit wel, dus dit moet je zelf bekijken.
Aseksuelen kunnen zeker verliefd worden. Er zijn zowel hetero a-seksuelen als homo a-seksuelen dus er is echt sprake van aantrekking.

Ik hoop dat jullie samen tot een oplossing geraken. Ik zou nog eens willen zeggen: praat er over en blijf er over praten. Je zei dat dit moeilijk is voor jou, maar misschien went dit wel. Mijn vriend en ik kunnen er nu ten allen tijde over praten en hebben hier echt geen problemen meer mee. In het begin lag dit voor ons ook veel gevoeliger. Je weet niet goed wat je moet zeggen, hoe je het moet zeggen,... Ik zou zeggen: zet even je verstand op nul en smijt er gewoon alles uit. Zeg alles wat je voelt en wat je denkt en stel al je vragen. Dat je misschien twijfels hebt over zijn gevoelens voor jou, is heel normaal. Zeg hem dat en hij zal je waarschijnlijk wel kunnen overtuigen dat je je daar geen zorgen over moet maken. Zeg hem hoe moeilijk het voor jou is geen seks te hebben en zoek hier samen naar een oplossing. Het is niet het probleem van je vriend en het is niet jouw probleem, het is dat van jullie samen.

Veel succes in ieder geval!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

piokino

Hey Bietje,

Fijn dat je je weg gevonden hebt naar Aven. Voor mezelf was 't kalf al beetje verdronken toen ik hier terechtkwam... Pas bijna een maand geleden hier beland, de dag nadat m'n vriendin--met wie ik toen iets meer dan 1.5 jaar samen was--'t uitmaakte. Omdat ze het door haar asexualiteit niet zag zitten nog verder te gaan met mij. (Of ze ooit nog een relatie wil met iemand, en hoe, daar is ze denk ik nog niet helemaal uit...) Ikzelf was me niet bewust van hoe ondraaglijk/onleefbaar het voor haar wel moest zijn, ondanks het feit dat we er wel over praatten, over haar aversie tegenover tongzoenen en sex.

Voor mezelf was dit forum zoals anderen 't al zeiden toch ook een beetje van een geruststellend toevluchtsoord. Omwille van de herkenbaarheid, 't gevoel van "wauw! ik sta helemaal niet alleen! ik heb niks fundamenteel fout/verkeerd/kwetsend gedaan tegenover m'n vriendin!" dat soort dingen... Maar in tweede instantie blijft 't inderdaad voor vragen zorgen, vragen zoals: kan ik met zo'n relatie leven? Hou ik genoeg van m'n vriendin om compromissen te zoeken? Vragen waarop jij gelukkig nog samen met je vriend het antwoord kan vinden... Neem je tijd zou ik zo zeggen. Want het zijn bijzonder lastige vragen.

Het enige wat ik m'n intussen ex-vriendin een beetje verwijt is dat ze er schijnbaar van uit ging dat een relatie met mij een sexuele moest zijn, en dat het voor haar ondraaglijk was geworden aan dat min of meer conventionele beeld nog te proberen beantwoorden. Zonder er stil bij te staan dat er misschien wel compromissen te sluiten zijn, dat relaties tussen asexuelen en sexuelen best wel een (lang) leven beschoren kunnen zijn, ook al zullen er altijd wel wrijvingen zijn (maar heb je die ook niet in sexuele relaties?). Ik heb 't gevoel dat ik zelf de tijd niet gehad heb te kunnen uitmaken voor mezelf of ik inderdaad niet kon leven met dat asexuele, ik was nog niet zo ver om klaar te zijn die definitieve streep eronder te kunnen zetten. En of ik die uberhaupt wel wou zetten.

Blij voor jou dat jij wel de kans krijgt om het samen rustig met je vriend uit te zoeken... Succes daarmee!


PS: Oh ja, als toch-ook-een-newbie bijna de welkomst- :cake: vergeten geven. Bij deze dus.

Jovi_Hobbes

Hoi Piokino, hadden we jou eigenlijk al  :cake: aangeboden? Ik doe het gewoon voor de zekerheid (nog een keer)  :cake:
Wat vervelend voor je dat je vriendin het uit heeft gemaakt. Is er echt niets meer te redden nu je weet wat je hier allemaal hebt gelezen? Misschien kun je haar eens op dit forum wijzen en een goed gesprek aangaan om te zien of er toch nog mogelijkheden zijn? Het klinkt voor mij namelijk alsof je vriendin het uit heeft gemaakt omdat ze bang was dat je haar misschien niet zou kunnen begrijpen of zoals je zegt misschien geen compromissen wilt sluiten en niet zozeer omdat ze niet van je hield. Nou ja, ik weet natuurlijk niet genoeg van de situatie af, maar mocht je besluiten toch nog met haar te gaan praten dan alvast heel veel succes!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Hoi Piokino,

ik denk ook dat je misschien nog eens kan praten met je ex-vriendin. Daarom hoeven jullie nog niet meteen een nieuwe relatie te beginnen maar op die manier kan jij wel je hartje al eens luchten en misschien zij ook wel. Als ze op dit forum ziet dat er wel degelijk relaties zijn tussen aseksuelen en seksuelen, dan wordt ze misschien wat minder bang. Ik vind het wel knap dat je hier toch nog bent om ook anderen wat te steunen, proficiat!
Ik hoop echt dat het tussen jou en je ex-vriendin terug goed komt of dat je er toch zeker nog eens heel goed mee kan praten zodat ook jij misschien een besluit kan nemen of je het wil of niet. Succes! :wave:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Hoi Piokino! Van mij ook een stukje  :cake: . Fijn om te lezen dat je wel iets aan dit forum hebt gehad, hoewel het helaas al te laat was.  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.