Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Pedofilie als geaardheid?

Gestart door Stev, juni 09, 2006, 12:33:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Ereinion op juli 06, 2006, 08:19:52 PM
Kun je kort vertellen wat je conclusie was?

Hierzo, maar ik denk dat de conlusie weinig voorstelt als je de hele analyse niet heb gelezen. Maar misschien die ik de analyse strakjes ergens posten in "buiten a-aards" of zo.

Eind mening/conclusie:
?   De wetgeving moet beter gedefinieerd worden.
?   De wetgeving is soms tegenstrijdig.
?   Democratie heeft zijn voor en na delen. (eigenlijk alles heeft zijn voor en na delen).
?   In de media word er roekeloos omgegaan met benamingen (benamingen die men gebruikt voor een bepaalde uitdrukking past niet bij de definitie: verschil tussen pedofiel en pedoseksueel).
?   Algemene vrijheid is maar een illusie die de maatschappij en wetgeving naar streeft. Algemene (absolute) vrijheid is onmogelijk want vrijheid is in strijd met zichzelf als er sprake is van diversiteit in de massa.
?   De definitie van etiketten en benamingen zijn relatief beperkt. En daarmee beperken we elkaar?s identiteit terwijl onze ?bestaan? een zeer complexe kwestie is.
?   In plaats dat we elkaar beoordelen en veroordelen op elkaar?s diversiteit, moeten we elkaar de ruimte geven om elkaar beter te leren kennen en elkaar proberen te respecteren om tot een gemeenschappelijke overeenkomst te komen voor het samen leven met elkaar.
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

littlefanny

het lijkt me leuk de hele verhandeling te lezen, stuur maar op hoor!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Je hebt gelijk, Lantos. Maar de conclusie klinkt wel erg goed.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: littlefanny op juli 07, 2006, 01:00:14 PM
het lijkt me leuk de hele verhandeling te lezen, stuur maar op hoor!

Het staat in "buiten A-aards" gepost. voor een snelle link klick hier -> http://asexuality.org/du/index.php?topic=396.msg9258#msg9258
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

petra1963

 :( Het spijt me.. maar ik ervaar het toch heel anders.. . Ik wil niemand kwetsen, maar voor mij is het BAH, BAH en nog eens BAH. :geezer:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ja, als je als pedofiel toegeeft aan je gevoelens vind ik het ook smerig. Maar anders kun je niet zo heel veel aan die gevoelens doen, denk ik. Het is ook niet iets waarmee je even naar een hulpverlener stapt, hoewel dat misschien wel zou moeten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

dat laatste is ook wel weer waar, ja...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik vind het inderdaad wel belangrijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die dan wel pedofiel zijn, maar er niets mee doen en de mensen die er dus wel verkeerde dingen mee doen. De eerstse groep mensen valt volgens mij niets te verwijten. Het is denk ik al moeilijk genoeg om die gevoelens te hebben terwijl je weet dat het verkeerd is.

Maar goed, het blijft natuurlijk altijd een moeilijk onderwerp en ik kan me heel goed je eerste reactie voorstellen Peter  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

De weerzin zit bij mij zo diep..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

als je denkt aan het leed dat ze bij kinderen veroorzaken komt bij mij ook enorme weerzin naar boven...

Maar voor de rest deel ik de mening van Ereinion : als je niet toegeeft aan die gevoelens, ga je niet te ver. In feite kan je niets doen aan die aantrekking, zoals wij er niet aan kunnen doen dat we geen seksuele aantrekkingskracht ervaren.

petra1963

Mischien is dat wel zo, ja.. maar ik blijf het heel moeilijk vinden..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

ChibiFirli

In men ontstuimig en optimistisch idealisme ga ik toch een poging wagen om minder negatieve gevoelens tegenover pedofielen los te maken ;D.

Ik ben nu eenmaal niet zo'n voorstander van negatieve gevoelens tegenover mensen, ongeacht van wat die misdaan hebben.

Vrij cru gesteld, ik heb liever de problemen van moeten om te gaan met het feit dat door mijn toedoen een pedofiel de kans gehad heeft om zich te vergrijpen dan gewoonweg zo iemand op voorhand op te sluiten om te zorgen dat die geen kans heeft. Dit natuurlijk omdat ik uitga van het feit dat er niets gaat mislopen ;D.
Ik vind geen vertrouwen hebben in mensen namelijk nogal gemeen. Dat leidt nogal snel tot het feit dat die mensen het zelf ook gaan geloven en dan effectief doen wat je vreesde, wat dan natuurlijk je vooroordeel versterkt. Ik ben zelf nogal vertrouwend van aard en *shock* ik leef nog, meer zelfs, men vertrouwen is zelden gebroken. Meestal dan nog door mensen die al genoeg vertrouwd worden of door mensen die zich al te ver afgesloten hebben (daar heb je iets meer moeite voor nodig om ze betrouwbaar te maken), maar dat merk je normaal wel.

En buiten de gedachtengang hierboven, iemand in de kinderopvang-sector gezeten omstreeks de dutroux-affaire? Ik heb er zelf geen last van gehad, maar ik heb er genoeg over gehoord. Vroeger konden de opvangers de kinderen meer en makkelijker knuffelen en zo. Nu moest dat minder gebeuren of het werd al "verdacht". De slachtoffers hier zijn niet enkel de opvangers. In mijn ervaring vinden kinderen het namelijk erg leuk om geknuffeld te worden (de meeste volwassenen trouwens ook). En gewoon omdat er iemand wel eens iets verkeerd zou kunnen denken ::)... Nu kan ik het de opvoeders niet kwalijk nemen om er niet tegenin te gaan. Er zou maar één iemand een ongelukkig geplaatste roddel moeten beginnen, gezien de algehele negatieve instelling tegenover pedofilie op dat moment, zou die persoon zijn/haar leven verpest zijn, ongeacht het bewijsmateriaal.

Nu lijkt het ff lekker tegenstrijdig om langs de ene kant mensen te vertrouwen, maar langs de andere kant er niet op te vertrouwen dat mensen niet door roddels kunnen doorzien. Naja, ik vertrouw mensen, geen massa's (die lijken meestal net dat ietsje dommer dan de domste van de hoop :P). En als kleine nuance, mensen geleid door angst, daar voel ik me meestal ook niet echt veilig bij (ik bedoel geen fobiën ofzo, maar dingen zoals ongegronde, op veronderstellingen gebaseede angst). Angst is een vrij slechte raadgever.


hmm, was nogal lang :P

Om het kort samen te vatten: het leven is toffer als niemand te snel oordeelt en er geen heksenjachten zijn ^_^
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Jovi_Hobbes

Je hebt helemaal gelijk!

Natuurlijk is het belangrijk te beseffen dat er mensen in de wereld zijn die het wel eens niet goed voor kunnen hebben met je, maar dat betekent niet dat iedereen die je tegenkomt gevaarlijk is. Ik ga er nog steeds vanuit dat 99% van de mensen die ik op een dag tegenkom, normale, vriendelijke mensen zijn die niets kwaads in de zin hebben (en op een gemiddelde dag kom ik best veel mensen tegen, aangezien ik met het openbaar vervoer reis). Van die ene procent rotte appels heb je doorgaans geen last en zelfs geen weet.
(net zoals die 1% aseksuelen, die loop je ook altijd mis  ;) )
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Mooi uitgelegd, Chibi. En ik ben het helemaal met je eens.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.