Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel RTL Nieuws

Gestart door Beukennootje, augustus 16, 2021, 01:26:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beukennootje

Hallo allen,

Ik kwam gister dit artikel van RTL Nieuws tegen: https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/artikel/5247488/liefdesles-marco-aseksueel-niet-verliefd-worden-geen-seksueel-verlangen

Het is nu een dag of 5 oud. Het kwam bij mij voorbij op mijn Facebooktijdlijn (RTL Nieuws had dit artikel op hun Facebook gepost). Als dit bij iemand anders ook voorbij komt via Facebook, en je houdt er niet van om negatieve (en duidelijk zeer onwetende) meningen over aseksualiteit te lezen, dan raad ik je aan vooral niet de reacties op het Facebookbericht van het RTL Nieuws te lezen.

Koffie

Dank je wel voor het delen.

Ik heb op facebook de reacties toch maar eens bekeken. En het is het voorspelbare: er zijn heel negatieve, ook kleinerende, maar er zijn ook positieve. En natuurlijk mensen die met elkaar in discussie gaan, zo ver je het een discussie kan noemen, over de positieve en negatieve reacties. Social Media is altijd een plek waar op de een of andere manier een hoop mensen zijn die er speciaal zijn om akelig te doen en zeker niet alleen rondom aseksualiteit. Mensen vinden het vaak echt heerlijk om rotopmerkingen te maken....

Wat zulke reacties altijd laten zien: 'anders' zijn, op welke manier dan ook, roept reacties op en er zijn altijd mensen die daar tegen trappen, gewoon, omdat het kan. Dat maakt je extra kwetsbaar, vaak voel je je toch al kwetsbaar als je niet aan een norm voldoet.  Dus ik ben blij met het artikel, ik hoop dat het mensen helpt en ik hoop zeker ook dat mensen die zich wel wat aantrekken van vervelende reacties (wat ik begrijp) ooit sterk genoeg zijn om dat langs zich af te laten glijden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ha Beukennootje, ik wou net gaan typen: 'dank je wel voor het delen' maar Koffie was me net voor. ;D
Ik vind het een mooi stukje. Nuchter en rustig.
En: weer eens een voorbeeld van waar het probleem ligt. In dit geval namelijk niet bij de aseksueel, maar bij zijn omgeving: allerlei verwachtingen en normpjes enzo die mensen toch blijken te hebben. Knap om dan toch gewoon je eigen gang te blijven gaan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Vervelend dat die negatieve reacties altijd nodig zijn. Ik ben blij dat ik nooit aan social media begonnen ben (en dat waarschijnlijk ook nooit ga doen).

En ....
Citaat van: artikelIk vind mijn leven heerlijk zoals het nu is.
Uiteindelijk is dat het enige wat echo belangrijk is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Social media is algemeen afschuwelijk. :P

Ik heb er vlot doorheen gescrold, zag een paar negatieve reacties (misschien wat over het hoofd gezien hoor), maar daarnaast vooral heel veel in de trant van "boeiend" of "dit is geen nieuws", en die kunnen we eigenlijk ook best positief op vatten. Is dat niet waar we naar toe willen, dat mensen het niks kan schelen wat je oriëntatie is? (behalve voor eventuele partners dan) Mensen zouden zo ook reageren als ze een artikel schreven over iemand die zegt "Ik ben heteroseksueel!". :)

AceVentura

Dat het geen nieuws is klopt natuurlijk ook wel :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Als ik ook maar even dacht dat het zo positief bedoeld was zou ik het heel positief gevonden hebben. ;)
Het is meer: Hou je mond hierover. Omdenken oke, maar vervalsend, nee, niet mijn ding.

En over 'gewone' heteroseksualiteit hoef je geen artikel te maken, dat is enorm geaccepteerd. Dus, je hoeft niemand te interviewen over diens heteroseksuele geaardheid. In elk geval niet afgezet tegen iets anders dat wel de norm is.

Natuurlijk zou het heel mooi zijn als het gewoon op een dag geen issue meer zou zijn, maar die dag is nog ver en omdat het om uitzonderingen gaat op de regel, denk ik dat er altijd ook wel mensen zijn die er vreemd naar kijken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

memories

Ik scrolde vanochtend toevallig ook door de reacties en de negatieve zijn inderdaad jammer, maar zeker te verwachten op een platform als Facebook. ::)

Piggelot

Over het algemeen kun je beter geen Facebook reacties lezen, die zijn nauwelijks positief, ongeacht het onderwerp🙈

Maar verder wel mooi om te lezen dat ook rtl hier aandacht aan besteed😊

Koffie

Het ligt er op Facebook erg aan wat voor groep het is. Algemene groepen zoals nieuwsgroepen (NOS, RTL) zijn inderdaad vaak heftig qua reacties. Maar dat heb ik ook wel heel leerzaam gevonden. Vorig jaar ben ik de NOS gaan volgen en de reacties die er komen op dingen hebben mij de schellen geheel van de ogen doen vallen rondom racisme, bij voorbeeld. Niet leuk, maar... verhelderend. Daar kom ik normaal eigenlijk niet mee in aanraking, maar dat heeft bij mij tot (nog) meer begrip geleid voor mensen die daar hun mond over opendoen. Net zo geldt dat voor LHBTI+-zaken.

Maar ik meng me daar nooit in en ik moet eerlijk zeggen, dat ik zelf vooral Facebook gebruik om plezier te maken. Want, dat kan ook. Ik noem het ook wel eens mijn speeltuin. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

PallaS.

Dank je wel voor het delen van het artikel. :)