Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kwartje valt?

Gestart door mischa1, mei 02, 2014, 01:24:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa1

Ik kan effe nie slapen. teveel aan mn hoofd en malen. Zeker sinds ik deze site heb ontdekt, worden veel dingen duidelijk voor mij.
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het neer te schrijven, maar dan moeten ze het maar verplaatsen naar het juiste kopje.

Ik zal bij het begin beginnen:

Ten eerste hoe ik op deze site ben gekomen. Ik heb vroeger in mijn jeugd veel meegemaakt (scheiding, drugsgebruik, misbruik etc.) Hier heb ik therapieën voor gehad, zelf gestopt met gebruiken (ik drink niet of nauwelijks alcohol). Ergens heb ik wel het gevoel gehad dat er iets anders met mij was. Jongens van mijn leeftijd zaten achter de meiden aan, hadden het over borsten billen etc.( dit is nu nog steeds zo), terwijl ik dat niet zo belangrijk vond. uit de therapieën die ik heb gehad en de diagnose daaruit voort komen, konden ze niet echt iets vaststellen. Ik had verscheidene kenmerken van verschillende stoornissen, maar nooit genoeg kenmerken. Via speurwerk kwam ik zelf tot de conclusie dat als ik een "aandoening" had dat het meeste leek op een schizoïde stoornis, maar ook niet genoeg kenmerken daarvan. Lang leve google kwam ik op dit forum terecht waar er een onderwerp gepost stond schizoïde en aseksualiteit. Na hierover gelezen te hebben op de site en ook verhalen van members. Vooral herkenning vond ik in het (jarenlang) alleen zijn (geen vriend of vriendin hebben), de vragen daarover van de omgeving (waar ik mij geen houding weet te geven, daarover later meer). Ik vond hierin meer herkenning dan schizoïde (ik sluit het niet uit). Allereerst omdat ik wel vrienden heb waar ik regelmatig wat dingen ga doen (bioscoop, naar de kroeg, lunchen, op vakantie etc.), wat bij schizoïde stoornis eigenlijk vermeden wordt.

De reden dat ik dit onder het kopje frustratie heb geschreven is het volgende. Dit alles (ook de hervatte zoektocht op google) had als aanleiding dat ik laatst met collega's naar de Efteling was gegaan voor mijn werk. Tijdens dit tripje begonnen die collega's toch te vissen naar wat ik nou aantrekkelijk vond (in een vrouw). Zoals je kan raden hield ik mij stil zover ik kon. Zoiezo de praat over vrouwen als zijnde lichaamsdelen vindt ik gênant, ongepast en erger ik mij aan. Ik heb natuurlijk wel mijn antwoorden klaar in zo'n gesprek, genoeg ervaring hierin.  Maar dit doet mij toch aan mijzelf twijfelen, waarom ben ik niet zo? Hoe zit dat met mij? Vandaar de zoektocht op internet en deze site.

NU het kwartje: Na wat dingen hier gelezen te hebben ben ik gaan denken hoe zit dat met mij? Toen ik mij hier heb voorgesteld, heb ik mijzelf al bestempeld als halfseksueel of aseksueel Type C. Kortom ik zou seks kunnen hebben met iemand als ik daar een emotionele band mee heb. In retrospect (op mijn  leven) hebben er altijd 2 dingen centraal gestaan wilde ik iemand leuk vinden/verliefd op zijn: 1) hebben we beide dingen gemeen en 2) (dit is het kwartje) als ik iemand aantrekkelijk ging het altijd om het gezicht (vraag me niet waarom), het lichaam kwam altijd pas op de 2e plaats. Ik kijk eerst of ik het gezicht aantrekkelijk vindt, daarna de rest. Als ik daarbij optel dat ik meer fantaseer over bij iemand zijn (intiem, maar geen seks), bijvoorbeeld een goed gesprek, of iets samen doen/beleven, geeft mij dat een 10 x fijner gevoel dan seks. Maar ja hoe leg je dat iemand uit die gefocust is op het lichaam.

Dutchamoeba

Misschien net zoals je dat nu gedaan hebt? Je verhaal is heel duidelijk! :)

mischa1

Nog een kleine aanvulling van waaruit ook blijkt dat ik voor het kopje frustratie gekozen heb. Het is dat ik mij irriteer aan al die gesprekken over vrouwen en seks, maar even ander mensen daarbuiten gelaten, heeft diezelfde vraag mijzelf natuurlijk ook bezig gehouden.
Als vrienden of collega's mij de vraag stelden op wat voor type ik val of dat ik iemand een mooie vrouw vond, kon ik daar niet een duidelijk antwoord op geven (niet voor mijzelf in ieder geval). Blond of brunette, lang of kort dik of dun, getint of niet etc., dat heeft voor mij nooit iets uitgemaakt.