Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Filmavond amsterdam

Gestart door asvgay, oktober 27, 2011, 01:45:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Is de documentaire die is laten zien niet dezelfde als waar naar verwezen wordt op Youtube in de eerste post van dit draadje?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Citaat van: Ereinion op december 13, 2011, 05:26:19 PM
Is de documentaire die is laten zien niet dezelfde als waar naar verwezen wordt op Youtube in de eerste post van dit draadje?

er staat dat het trailer is, dus een samenvatting van de film waarschijnlijk...in de film zegt David Jay trouwens dat hij een maagd is.

Paul2

Ja klopt, dat is de trailer (vooruitblik) op de documentaire, hier nogmaals de link: http://youtu.be/7PgcJmMhLKw

David Jay beweerde ook zeker niet dat geen enkele aseksuele relatie zal werken, het betrof echt zijn persoonlijke situatie. Hij zegt ook dat hij het er behoorlijk moeilijk mee heeft gehad.

Aanvankelijk had hij aseksuele relaties met een meisje en een jongen, min of meer tegelijkertijd, wat volgens hem goed mogelijk was, omdat een aseksuele relatie ruimte voor meerdere vormen van vriendschap mogelijk zouden maken, tegenover de gangbare exclusieve seksueel-romantische relaties.

Door een reeks van uiteenlopende omstandigheden is die trio-relatie stukgelopen, wat hem deed beseffen, dat als hij een stabiele, duurzame relatie wil, ook met kinderen begreep ik, dat daar dan wel seks voor nodig is, als zijnde de gangbare manier om een relatie te "bevestigen". Maar nogmaals, dat is dus zijn persoonlijke ontwikkeling geweest.

Al met al wel een behoorlijk diepe inkijk in zijn prive-leven, maar ik denk wel goed als voorbeeld voor hoe complex zoiets kan zijn, en ook dat als je jezelf eenmaal tot aseksueel uitroept, nog niet alle problemen de wereld uit zijn.

myra

Ok, dan heb ik er geen probleem mee...ik kende de context van zijn uitspraken niet...

Dutchamoeba

Citaat van: Dutchamoeba op december 12, 2011, 01:19:48 PM
Ik heb de Groningse vereniging net een mail gestuurd; nu is het een kwestie van wachten op een reactie...

Ik heb nog steeds geen reactie, dus neem ik aan dat ze geen interesse hebben.

@Fricai: Heb jij nog succes gehad met die vereniging in Wageningen?

Fricai

Oeps... :P Ik heb ze nu even gemaild. =]

Dutchamoeba


Fricai


Dutchamoeba

Net zoals in Groningen... Ik ga nu echt denken dat de meest progressieve homo's ook echt in de meest progressieve stad van Nederland wonen: Amsterdam.

Jovi_Hobbes

Beetje flauw dat er helemaal geen reactie komt. Zelfs als ze niet geïnteresseerd zijn kunnen ze toch best even een antwoord sturen waarin ze dat zeggen  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Dat sowieso ja. Ik stuur ze er nog wel een klaagmail achteraan.

Dutchamoeba

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 24, 2012, 06:34:15 PM
Beetje flauw dat er helemaal geen reactie komt. Zelfs als ze niet geïnteresseerd zijn kunnen ze toch best even een antwoord sturen waarin ze dat zeggen  ::)

Ik merk dat het tegenwoordig heel normaal is om niet te reageren via de mail als het je toch niets oplevert. Het is niet hoe ik ben, maar veel mensen zijn wel zo. Dat merk ik ook als ik eens een mailtje stuur (vaak na meer dan een jaar gewacht te hebben) naar een seksuoloog om te vragen naar de (voorlopige) resultaten. Ze beloven altijd van tevoren om je op de hoogte te houden, maar dat doen ze nooit; ik krijg zelfs nooit meer een reactie. Stank voor dank, noem ik dat. Het is de seksuologen puur om hun data te doen, in ons zijn ze niet geinteresseerd.

Jovi_Hobbes

Zo is het helaas wel vaak inderdaad. Mijn ervaring is dat het regelmatig wel helpt om nog een tweede mail te sturen. In sommige gevallen zijn mensen je mail gewoon vergeten of hebben ze even wat aansporing nodig om beleefd genoeg te kunnen worden om één regeltje terug te sturen. Ik roep altijd: "nee" is ook een antwoord. Misschien niet altijd het antwoord dat je wilt hebben, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

"Nee" is inderdaad ook een antwoord. Helaas is ook dat vaak al te veel gevraagd...

Uffie

De film is binnenkort ook op o.a. YouTube te zien http://www.filmbuff.com/movies/asexual/ Heb zojuist nog even gevraagd of het dan niet alleen in Amerika te zien is, wordt vervolgd....
Is there any escape - A guy called Gerald