Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De eerste stappen naar een aseksuele vereniging

Gestart door myra, maart 21, 2012, 11:47:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FransD

Voorstel tot het organiseren van een praatnamiddag  of avond voor aseksuelen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik stel voor zulke  praatavond   of namiddag te organiseren    op een centraal gelegen  plaats
bijv Starbucks   in het centraal station te Antwerpen iedere 3de zaterdag of zondag van de maand
om  2,3  of 5 uur  naar keuze
Eerste bijeenkomst zou zijn 20 oktober 2012
(eventueel kan men de bijeenkomsten  elke maand organiseren  in een ander stationscafé , ik denk
aan Brussel Centraal  , Gent  , Hasselt  Kortrijk  of andere
Ik stel voor dat men zijn aanwezigheid  op voorhand  meld op de Aven site  zodat men weet wie er komt
en bij onvoldoende belangstelling het kan afgelast worden
Ik hoop dat dit voorstel aanslaat
FransD

Willem

Het Roze Huis in Antwerpen, is beneden wel een oud gevestigd café (De draak), waar iedereen welkom is, en waar inderdaad niet enkel holebi's komen, hoor  ..  ;-)
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

FransD

Voor mij kan het Roze Huis ook
Ik wilde het alleen maar makkelijker maken  voor mensen die van ver moeten komen

FransD

myra

lijkt me een goed initiatief...Ik kan zelf niet garanderen dat ik er altijd bij kan zijn (werk 1 weekend op 2), maar het lijkt me wel de moeite van het proberen waard.

FransD

Laten we misschien werken met clubjes   zoals Jovi het voorstelt
1clubje  per provincie in elke provinciehoofdplaats   zodat mensen  uit
die provincie er makkelijk naartoe geraken

FransD

FransD

Ik heb de indruk dat vele aseksuelen nogal timide zijn 
Is dit zo ?
En wat is het verband tussen timide en aseksueel ?


Frans D

MarkA

Ik denk niet dat er een verband is maar dat timide mensen er misschien eerder achter komen? Niet-timide aseksuelen zullen wat vaker alsnog op iemand afstappen voor seks/een relatie "omdat dat zo hoort" in plaats van dat ze echt seksueel aangetrokken zijn/"drang" voelen. Als je wat meer verlegen bent doe je dat niet tenzij je lichaam je echt vertelt dat je seks moet gaan hebben en dan merk je sneller dat je lichaam je dat niet vertelt ;). Beetje zoals er meer vrouwelijke aseksuelen lijken te zijn omdat die het wat sneller voor zichzelf zullen toegeven :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

FransD

Ik stel me deze vraag omdat het blijkbaar zo moeilijk is   aseksuele mensen warm te maken
om elkaar te ontmoeten
Blijkbaar  is er in het contacthoekje behoefte genoeg  of hebben deze allen  reeds
de akseksuele ware jacob gevonden ?

FransD

AceVentura

Er kunnen natuurlijk altijd reacties op te oproepen via PM gegaan zijn, die zie je hier dan niet en dan lijkt het net alsof er niemand reageert  ;D
Bedenk ook dat velen gewoon simpelweg niet op zoek zijn omdat ze het allemaal wel prima vinden alleen. Bij een reactie op een oproepje denk je toch ook snel richting een relatie terwijl sommigen alleen vriendschap zoeken.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er pogingen gedaan mogen worden  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: FransD op september 08, 2012, 10:03:51 PM
Laten we misschien werken met clubjes   zoals Jovi het voorstelt
1clubje  per provincie in elke provinciehoofdplaats   zodat mensen  uit
die provincie er makkelijk naartoe geraken

FransD

Dat is op zich een goed idee, maar er komen soms wel erg weinig mensen uit 1 provincie. Werken met iets grotere regio's (zoals regio Noord) lijkt mij wat dat betreft een beter idee.

FransD

Maar mensen uit ander provincies of Nederland mogen natuurlijk ook komen


FransD

Fricai

Citaat van: Dutchamoeba op september 09, 2012, 10:15:06 PM
Dat is op zich een goed idee, maar er komen soms wel erg weinig mensen uit 1 provincie. Werken met iets grotere regio's (zoals regio Noord) lijkt mij wat dat betreft een beter idee.

Waar, maar dan niet zo simpel als 'Noord', lijkt me. Den Helder<-> Groningen ... Zonder auto veel dramatischer dan bijvoorbeeld Drenthe, Overijssel, Gelderland, Utrecht.

Dutchamoeba

Citaat van: Fricai op september 09, 2012, 10:45:55 PM
Citaat van: Dutchamoeba op september 09, 2012, 10:15:06 PM
Dat is op zich een goed idee, maar er komen soms wel erg weinig mensen uit 1 provincie. Werken met iets grotere regio's (zoals regio Noord) lijkt mij wat dat betreft een beter idee.

Waar, maar dan niet zo simpel als 'Noord', lijkt me. Den Helder<-> Groningen ... Zonder auto veel dramatischer dan bijvoorbeeld Drenthe, Overijssel, Gelderland, Utrecht.

Daar heb je gelijk in. Ik dacht ook eigenlijk meer aan Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, en dan samenkomen in Zwolle...

mimsel

 :cheerleader: GO MarkA

:cheerleader:
Citaat van: MarkA op september 09, 2012, 09:08:50 AM
Ik denk niet dat er een verband is maar dat timide mensen er misschien eerder achter komen? Niet-timide aseksuelen zullen wat vaker alsnog op iemand afstappen voor seks/een relatie "omdat dat zo hoort" in plaats van dat ze echt seksueel aangetrokken zijn/"drang" voelen. Als je wat meer verlegen bent doe je dat niet tenzij je lichaam je echt vertelt dat je seks moet gaan hebben en dan merk je sneller dat je lichaam je dat niet vertelt ;). Beetje zoals er meer vrouwelijke aseksuelen lijken te zijn omdat die het wat sneller voor zichzelf zullen toegeven :)

Super mee eens!!!!!!!!! :klap: :klap:

FransD

Wie wil er komen naar het Roze Huis te Antwerpen voor een praatmeeting  op 20 oktober 2012   om 14 h ?

FransD