Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit & hormonen....een bezoekje aan de huisarts.

Gestart door Littleone, augustus 06, 2007, 02:48:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Littleone

Vanmiddag heb ik een bezoek gebracht aan mijn huisarts om te praten over een mogelijk hormonale oorzaak wat betreft mijn aseksualiteit.
Ik zag er enorm tegenop, had me dit bezoekje al vaak voorgenomen en weer uitgesteld. Ik ben niet heel vertrouwd met mijn huisarts en bespreek intieme onderwerpen niet graag met een relatief vreemde. Ik trakteer mijn dappere zelf dus eens even op een :cake: . ;D

De huisarts beweerde dat hormonen relatief weinig invloed hebben op het verlangen naar seks. Ik was erg verbaasd omdat in diverse media dit verband juist heel sterk naar voren wordt gebracht en dat zei ik ook. Hij gaat er wat meer informatie over opzoeken en ik maak komende week een nieuwe afspraak, ook omdat ik inwendig onderzocht ga worden. Omdat ik me lichamelijk normaal ontwikkeld heb acht de huisarts een hormonale stoornis zeer onwaarschijnlijk.

De reden waarom ik hiermee naar de huisarts ben gegaan is dat ik zeker wil weten dat mijn aseksualiteit niet wordt veroorzaakt door een probleem dat relatief makkelijk te verhelpen is. Ik wil voor mezelf die mogelijkheid uitsluiten en wat de toekomst dan brengt...?
We zien wel.


- wordt vervolgd-

Ienepien

Echt wel raar, dat asexualiteit schijnbaar niet voorkomt in het lesmateriaal van artsen.. Zou toch eigenlijk ook gewoon moeten? Ze krijgen toch heus wel eens mensen op het spreekuur, die hiermee worstelen?

Littleone

Dat soort verhalen zullen ze zeker horen, maar aseksualiteit als geaardheid (inplaats van als probleem dat verholpen moet worden) is nog niet zo onderkend, denk ik. Overigens ontkende mijn huisarts het bestaan van aseksualiteit als geaardheid niet. Ikzelf was degene die vroeg naar een eventuele hormonale oorzaak omdat ik die mogelijkheid uit wil sluiten. Daarvoor was ik ook bij hem.

Ienepien

Is er dan bloed afgenomen? Laat dat testen op de hoeveelheid testosteron. Dat schijnt nogal belangrijk te zijn. O ja, prolactine. Als je daar teveel van hebt, is ook niet goed voor je libido.
Succes :)

pinky

En veel dropjes eten ook niet...  ;). Ik weet alleen niet of ik voor je moet hopen dat er iets wordt gevonden of juist niet... In elk geval nog een  :cake: voor jou! Vanwege je moed dat je dat zomaar hebt besproken met hem.

Ienepien

Lijkt me inderdaad niet een probleem waarmee je zomaar naar je huisarts stapt. Wel in combinatie. Als je iets lichamelijks hebt, daar naar laten kijken, en dan zeggen: "o ja, dokter, ik heb ook nog een vraag". Heel flink van je.  :)

Sismo

Goed ja! Misschien moeten we dat met meer doen? Als alle aseksuelen er maar niet over beginnen bij de medisch geschoolden, dan blijft het een onderwerp waar ze weinig van af weten..... :-\
De mijne weet het al!  ;D Dat is gelukkig een vrouw, dat maakte het voor mij iets makkelijker.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Ja, ik ben ook blij met mijn vrouwelijke huisarts. Ze grijpt alleen voor mijn gevoel iets te snel naar pillen, potjes en zalfjes. Maar goed, als ik zeg dat ik dat niet wil en liever iets anders heb helpt ze ook mee hoor. Dat scheelt wel natuurlijk!

Littleone

Citaat van: Pinky op augustus 06, 2007, 08:04:51 PM
En veel dropjes eten ook niet...  ;).

:D. Eureka! Dan eet ik voortaan teveel chocola! :D

CiteerIk weet alleen niet of ik voor je moet hopen dat er iets wordt gevonden of juist niet...

Dat dubbele gevoel heb ik zelf ook.
Ik vermoed heel sterk dat er hormonaal niets aan de hand is omdat ik verder geen problemen heb die gerelateerd zijn aan hormonen.

CiteerIn elk geval nog een  :cake: voor jou! Vanwege je moed dat je dat zomaar hebt besproken met hem.

Thanx Pinky :knuffel:

Ienepien,

Ik ben nieuwsgierig......heb jij van een arts te horen gekregen dat jouw hormoonhuishouding niet in orde was? En dat je gebrek aan zin in seks daardoor veroorzaakt werd?
Of heb je het geconcludeerd aan de hand van info die je vond op internet? Ik kon het niet direct opmaken uit je voorsteltopic.

Ienepien

Tja, je schud heel veel in me wakker met deze vraag. Ik moest er eerst een nachtje over slapen. Hoe moet ik je dit uitleggen, zonder al te veel in details te treden?
Het hormoon-verhaal heb ik inderdaad van internet, en heb ik pas geconstateerd nadat het bij mij weer in orde was. Ik ben mijn hele leven, tot zeg maar 3 jaar terug, echt een IJSKAST geweest. Ik kon geen warmte, geen liefde voelen, als alleen maar oppervlakkige. De diepe liefdesgevoelens en emoties, zowel blij als verdrietige, die heb ik nu pas. Ook de lichamelijke gevoelens die bij de opwinding en de sexbeleving horen, had ik niet. Om te ervaren zoals het hoort, heeft bij mij vooral veel woede gebracht. Waarom nu pas? Ik was echt boos. Ik heb nog zoveel in te halen. Mijn man zegt: wees toch blij, dat je die gevoelens nu wél hebt. Maar nee, inplaats daarvan ben ik nog steeds boos op de hele wereld, omdat mij dat is overkomen. Dus als jij ook een IJSKAST bent (ik noem het dus FRIGIDE) dan is er dus nog heel wat te doen met hormonen.
Hè hè, op de een of andere manier is dit hier opschrijven een hele opluchting. Ik begin het trouwens al wel te accepteren, dat het bij mij zo was, en de blijheid van hoe het nu is, komt geleidelijkaan ook dichterbij.

Ik weet helemaal niet, of je hier iets aan hebt, maar misschien wél voor iemand anders die dit leest, en herkenning ziet.
Succes met je hormonen. :knuffel:

Mau

Wat knap dat je naar de huisarts durfde te gaan, Littleone! Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.  :)

@ Ienepien,
Gelukkig dat je het nu al een beetje begint te accepteren.  :knuffel: Wees blij dat je het inderdaad nu wel kan voelen en het fijn vind. Beter laat dan nooit.

Ienepien

Maar ik denk, dat dát dus alleen weggelegd is voor de frigide mensen. Echte asexuelen zullen dit niet eens willen, denk ik.

Littleone

CiteerDus als jij ook een IJSKAST bent....

Een "ijskast" ben ik in ieder geval niet, genoeg warmte, liefde, tederheid en overgave hier ;)
Jammer ook dat je jezelf een voormalige ijskast noemt. Ik vind het een onnodig negatieve term.
Niet kwaad bedoeld overigens, iedereen moet uiteraard zelf weten hoe hij/zij zichzelf beschrijft.
Maar het gebruik van deze term om anderen te beschrijven, daar zou ik wel terughoudender mee zijn....

Ienepien

Ik bedoel eigenlijk alleen maar, dat er dus mensen zijn, die een onvermogen hebben om warm te zijn, (in hun echte emoties dan).
En heel oppervlakkig leven. Ik was er zoëen. Maar ik accepteerde het van mezelf, omdat ik nu eenmaal zo was. Ons hele gezin (vroeger, thuis) trouwens. Nooit eens een knuffel, een zoen voor je verjaardag kon er niet eens af. Heel ijskoud naar elkaar toe. Maar dat zal wel aan de opvoeding gelegen hebben van MIJN ouders. Ze wisten waarschijnlijk ook niet beter.(of anders).
Dat het bij mij thuis zo was, heb ik pas ontdekt toen ik bij mijn schoonouders over de vloer kwam. Daar was het duidelijk warmer. Eerst vond ik al dat gezoen enzo vreselijk, en overdreven, maar nu weet ik gewoon niet beter.
En ik mag dat toch wel een ijskast noemen? Want naar mijn idee is dat ook echt zo. ;D

Jovi_Hobbes

Nog meer   :cake: voor je Littleone. Dapper dat je naar je huisarts bent geweest en ook erg fijn dat die je vraag serieus neemt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?