Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

onbegrip.

Gestart door loganmanticore, oktober 29, 2007, 02:56:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

pinky

Tsja, verbazingwekkend dat er nog altijd mensen zijn die homoseksualiteit als een ziekte zien! Dat is best erg ja. Maar ik denk meer dat het een tekortkoming van die mensen is. Net als wat jij zegt. Zij missen een heleboel. Een aantal mooie mensen. Want juist jullie, juist de minderheden (om het zo te zeggen) zijn vaak de mensen met een open mind, met mooie gedachtes, waar je echt goede vrienden mee kan zijn. Het zijn gevoelige mensen en vaak juist ook creatieve mensen (ze moeten ook wel). Want dat valt me hie rook op. Dat veel mensen met kleding bezig zijn (maken), dat er veel mensen een kunstrichting op gaan. Zoals fotografie, wat jij en Willem doen, wat Erenion doet, het sprookje dat we hier met z'n allen bedenken, de drakenverhalen. Het is zo gaaf! En dat lopen ze door een beetje kortzichtigheid dus gewoon mis. Jammer voor hun! Nadeel vind ik dat het vaak toch andersom wordt gezien. Dat die minderheden het meer als hun fout zien, dat ze zijn zoals ze zijn. Dat er een schuldgevoel aan hangt. Dat kom ik nu in mijn werk (stage) ook veel tegen. En dat is iets wat ik veel erger vind.
Ik ben wel blij dat je zo op die vrouw kon reageren! Het heeft ook ergens wel humor ja, hoe je hebt afgesloten. Maar jammer is het ergens toch ook wel! Ik ben in elk geval blij dat je weer terug bent en dat je er zelf om kunt lachen!

Jovi_Hobbes

Het blijft mij verbazen dat sommige seksuele mensen zich direct aangevallen voelen als je over aseksualiteit begint. Alsof ze bijna beledigd zijn dat je geen seks wilt. Nu kan ik me daar in deze situatie nog wel iets bij voorstellen want de algemene gedachte is dat als iemand geen seks met je wilt die persoon dus blijkbaar niet in je geïnteresseerd is. Maar het is zo jammer dat mensen dat dan direct op zichzelf betrekken en ook niet meer verder luisteren of denken en dan ook vaak nog denken: ach, je bent aseksueel, wacht maar daar zal IK je wel eens van genezen!
Daarnaast vind ik het (los gezien van aseksualiteit) helemaal niet vreemd als iemand niet al na een paar dagen meteen met je het bed in wil duiken, maar misschien ben ik daar dan weer ouderwets in.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ereinion

Eigenlijk is het diep triest, maar zoals jij het brengt is het dan ook wel weer grappig. Gelukkig horen wij niet bij de kortzichtige mensen, want dan loop je inderdaad heel veel mis.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Fijn, dat je weer terug bent, Logan. En ja, de meeste mensen kunnen zich inderdaad niet indenken, dat er sowieso asexualiteit bestáát.
We moeten er hard aan werken, om het bekender te maken.
Maar voor je trieste belevenissen geef ik je een  :knuffel:

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ienepien

Oké, dan lachen we er maar samen om. :D

myra

wat een belachelijke trien was die vrouw, seg! Nog niet eens willen luisteren naar je uitleg over aseksueel zijn... Maar des te beter dat je er om kan lachen :)

En idd Jovi, het lijkt sommige mensen te beledigen dat je aseksueel bent... Ik kreeg zo'n reacties ook op een forum,'een paar jaar geleden, bij het begin van t nederlandstalige AVEN). Mss zijn ze zo bang om onaantrekkelijk te zijn? ;)

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Jovi_Hobbes

Inderdaad, en zeker niet als je zoiets tegen mensen zegt waar je geen relatie mee hebt. Soms denk ik dat die reactie wordt veroorzaakt doordat mensen onzeker zijn over hun eigen seksualteit ofzo.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Sex is belangrijk. Ik heb hier moeite moeten doen om een Halloween outfit te vinden die niet ubersexy was (lees, extreem kort of eigenlijk aleen een onderbroek met een shirtje). Sexy en sex en dus aanrtekkelijk zijn met elkaar verbonden. Er goed uitzien is tegenwoordig al sexy. Alles is sex. Geen sex is raar. Ik heb wel sex, maar wil echt niet dat iedereen weet wat en hoe ik wat doe. Zal ook niet zomaar met iemand het bed induiken. Echt niet! En ik krijg daar ook verbaasde reacties op. Maar goed, raar is het wel. Iedereen is anders. Het zal toch echt eraan liggen dat mensen zoals ik (wel sex, het er niet over willen hebben) vaak toch maar meedoen met de grapjes en niet zeggen dat ze het eigenlijk helemaal niet leuk vinden zodat zij die dat wel doen denken dat het zo hoort ofzo? Nou ja, is ook maar een gedachte.

fleurtje

Hoi Pinky
ik ben net terug van de kapper,
daar waren ook grapjes over sex en ik grapte mee.
Begrijp je me?

pinky

Ja, ik bergijp het. Ik doe het soms ook maar, omdat ik geen zin in heb dat mensen raar naar mij kijken en ik weer van alles moet gaan uitleggen. Dus ja, ik snap het zeker wel.

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker