Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zonnekind's verhaal

Gestart door Zonnekind, juli 16, 2006, 03:40:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik ga de bijeenkomst afzeggen... :-[ Mijn autoangst is zo extreem geworden dat het voor mij echt niet haalbaar is om tot in Eindhoven te komen. Er zijn ook nog heel wat andere angsten opgedoken dus ik ga eerst nog wat aan mezelf moeten werken :-[ Maar ik zal zeker aan jullie denken! Maak er een heel toffe dag van!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Zonnekind

Ik ben nog niet goed wakker, mijn bericht hier hoorde hier natuurlijk niet :-\ Iemand van de administrators mag het dus altijd verwijderen, samen met dit berichtje.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Maar als we ze verwijderen hebben we weer 2 berichtjes minder  :-\

Stukje wake-up- :cake: Zonnekind? Helpt ook als je je een beetje verdrietig voelt!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Oh dank u, weer zo lief!

Ja, het was me het weekend wel. Ik ben weer zo slecht waardoor alles tussen mij en Viper weer vrij slecht is... Vrijdag heeft hij het uitgemaakt omdat hij het echt niet meer aan kon. Zaterdag hebben we dan weer enkele uren zitten praten om dan uiteindelijk te beslissen dat het misschien beter is als we uit elkaar zijn (dan heeft hij geen pijn meer en heeft hij het niet meer zo moeilijk en dan voel ik geen druk meer) maar dat we het niet willen omdat we elkaar te graag zien. Het is dus terug in orde gekomen maar je voelt wel de spanning. Er moet echt heel dringend iets gebeuren om onze relatie te redden. We gaan er allebei aan onderdoor. Ik besef dus nog amper wat ik doe omdat ik voortdurend naar oplossingen zit te zoeken :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Tempesta

Wat erg  :'(. Ik wou dat ik er iets aan kon doen, of iig meer dan troosten met veel  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:.
Ik denk aan je....

Sismo

Ook een troost-  :cake: van mij. Zou meer willen doen! Sterkte allebei!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Citaat van: Zonnekind op juli 16, 2006, 09:28:56 PM
Oh dank u, weer zo lief!

Ja, het was me het weekend wel. Ik ben weer zo slecht waardoor alles tussen mij en Viper weer vrij slecht is... Vrijdag heeft hij het uitgemaakt omdat hij het echt niet meer aan kon. Zaterdag hebben we dan weer enkele uren zitten praten om dan uiteindelijk te beslissen dat het misschien beter is als we uit elkaar zijn (dan heeft hij geen pijn meer en heeft hij het niet meer zo moeilijk en dan voel ik geen druk meer) maar dat we het niet willen omdat we elkaar te graag zien. Het is dus terug in orde gekomen maar je voelt wel de spanning. Er moet echt heel dringend iets gebeuren om onze relatie te redden. We gaan er allebei aan onderdoor. Ik besef dus nog amper wat ik doe omdat ik voortdurend naar oplossingen zit te zoeken :-\

:'( Oeps ! WAt naar ! sterkte...en ik hoop dat jullie een oplossing vinden !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

#7
Heel veel sterkte voor Viper en jou, Zonnekind. Het is voor jullie allebei erg moeilijk.
Het maakt het ook moeilijk dat jullie je niet bij deze situatie neer kunnen leggen. Je zegt zelf steeds dat het ooit beter MOET gaan, dan is het erg onhoudbaar.
Gaan jullie nog naar de psycholoog? Misschien is het niet zo'n heel slecht idee om een tijdje afstand van elkaar te nemen. Dan kunnen jullie allebei de zaken op een rij zetten en is de seksuele druk eraf. Ook als jullie elkaar dan zouden spreken.

Maar het blijft erg verrot, nogmaals heel veel sterkte  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Zonnekind op juli 16, 2006, 09:28:56 PM
Ik besef dus nog amper wat ik doe omdat ik voortdurend naar oplossingen zit te zoeken :-\

En dus focus je je alleen op de slechte dingen die er in jullie relatie zijn. Laten jullie wel aan elkaar blijken wat je wel in elkaar waardeert? Dat is erg belangrijk. Mijn vriend en ik praten heel vaak over dat soort dingen, omdat er geen andere manier is om dat te uiten, maar de ander het wel moet weten.

Hopelijk heb je hier iets aan  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Dank u allemaal voor jullie reacties.

Ereinion, we hebben het ooit eens geprobeerd om even afstand van elkaar te nemen maar we kunnen dat gewoon echt niet. We zoeken elkaar allebei op. Viper zit in een lichte depressie denk ik door de hele situatie dus voor hem is het moeilijk om de positieve dingen nog te vinden. Over mij kan ik beter zwijgen... Mijn angsten worden zo erg dat het echt bijna niet meer leefbaar is.
Ik weet dat ik voortdurend zeg dat het beter moet worden. Ten eerste omdat ik 'normaal' zou willen zijn en een 'normale' relatie zou willen hebben. Ik ben altijd al een beetje een buitenbeentje geweest omdat ik sowieso al het een en ander mankeer. Ten tweede omdat ik weet dat onze relatie niet blijft duren als het niet betert. En ten derde omdat de psycholoog mij heeft gezegd dat aseksuele mensen, mensen zijn die zich niet durven laten gaan. Maar eens ze dat wel kunnen, hebben ze ook geen probleem met seks.
Ik weet dat dit voor een groot stuk van de problemen zorgt. Blijkbaar heeft de psycholoog tegen Viper gezegd dat mijn autoangst komt omdat hij mij al een paar keer gezegd heeft dat we uit elkaar gaan als het seksueel nog niet beter is als we samenwonen. Dat zou voor zo een grote druk en angst bij mij zorgen dat ik dat op een andere manier uit, in de auto. Het is vreselijk om te horen. Ik wil niet geloven dat hij de 'schuldige' zou zijn van mijn angsten. Ik mag morgen terug naar de psycholoog. Ik hoop dat ze mij nu eens heel goed kan helpen betreffende die angsten want zo kan het gewoon niet verder. Vroeger kon ik zo hard uitkijken naar uitstapjes enzo maar nu totaal niet meer omdat ik hyperventilleer en panikeer als ik 2 minuten in een auto zit.
Het is echt vreselijk. We zitten er allebei onderdoor waardoor het echt moeilijk is om elkaar te blijven oppeppen en steunen. Daarom weten we ook allebei dat we misschien 'beter' uit elkaar zijn maar die beslissing neem je niet graag als je elkaar doodgraag ziet en op het punt staat om te gaan samenwonen... :(
Ik hoop dat we er snel uitgeraken. Viper heeft tegen de psycholoog gezegd dat ik eigenlijk klaar ben om opgenomen te worden in een instelling. Zij heeft dat beaamd... Dat zegt genoeg waarschijnlijk.
Ik ben echt blij met jullie steun, met deze problemen kan ik echt nergens terecht. Niemand begrijpt ons hierin wat het alleen nog moeilijker maakt. Dank u dus allemaal! :-*
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

 :-\ Oh Zonnekind,
Wat naar allemaal... en wat is de angst in je geescaleerd... dat kan alleen maar een hele nare situatie zijn. Misschien is het, zoals Ereinion zegt, toch beter om even meer afstand te hebben... Maar wat die psycholoog zegt, over jouw asexualiteit en angst om in de auto te zitten... BRR, wat een psychologie van de koude grond. Bah ! Daarmee neemt de psycholoog jou ook helemaal niet serieus. Althans, die indruk maakt het op mij...
En opame in een instelling is helemaal extreem. :( Met welk doel ? Wie moet er beter van worden, en hoe ? Wiens hulpvraag is dat ? Ik denk dat die vragen eerst goed beantwoord moeten worden voordat je tot zo'n stap overgaat. Iets concreter:  het moet jouw hulpvraag zijn, denk ik, om zoiets te doen. anders heeft dat geen zin. En het moet duidelijk zijn waarom je zoiets wilt en doet. Je doet het uiteindelijk denk ik voor jezelf, als je zoiets doet...  :78:
Dat Viper het niet meer trekt is naar mijn mening echt geen goede reden voor zoiets... Er zijn ook medicijnen, angstremmers, die speciaal tegen angst werken. Dat zijn geen kalmeringsmiddelen of slaapmiddelen, ze werken chemisch heel anders..

Ik wil je situatie beslist niet moeilijker maken dan ze nu al is... ik reageer wat direct omdat ik mij angst wel goed kan voorstellen.. ik heb vanaf mijn 12e last van zware depressies en ee paniekstoornis die meerdere keren per jaar mijn leven lam legt voor een aantal weken. :banghead: Ik gebruik er dagelijks medicijnen voor, en dan is het leven leefbaar.
Sterkte met alles...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ik kan niet veel aan Peters' woorden toevoegen, wat je ook doet, je moet er zelf achter staan! Ik denk aan je!  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Wat erg allemaal, Zonnekind.  :(
Ik wou dat er een manier was om jullie te helpen. Een instelling lijkt me een erg drastische stap, wat denken Viper en de psycholoog daarmee op te schieten? En sta je daar zelf ook achter?
En eigenlijk moet je helemaal niet veranderen, anderen moeten van jou houden zoals je bent. En jij moet dat natuurlijk als eerste. Ik hoop dat je voor jezelf een situatie kunt creeren, die voor jou leefbaar is, maar waarin je wel jezelf kan zijn, zoals je nu bent misschien wel. En dan niet voor anderen, maar voor jezelf! Peter heeft gelijk, tegen angsten zijn er hele goede medicijnen, ik ken ook iemand die ze slikt en waar je verder niets aan merkt. Maar hij durft wel weer de stad in en grote gebouwen en zo. Misschien kun je vragen of je ze tijdelijk kunt slikken, zodat je je angsten er ook nog niet eens bij hebt.
En ik weet dat het eerlijk is van Viper om te zeggen dat wanneer de situatie niet verbeterd jullie relatie stuk gaat, maar vraag hem dan eens wat er verder is in jullie relatie dat het de moeite waard maakt. Ik heb mijn vriend dit ook vaak gevraagd en doe dat nog wel. Het kan natuurlijk zijn dat hij daar boos om zou worden, maar een ruzie maakt ook vaak veel duidelijk.
Tenslotte klinkt het ook alsof de psycholoog de druk alleen maar opvoert door verwachtingen te scheppen. Hij (of zij) maakt je volgens mij alleen maar onzekerder. Voel jij je wel op je gemak bij deze psycholoog? Misschien kun je anders op zoek naar een ander?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Veel sterkte Zonnekind. Ik denk ook aan je

Dat je in een instelling zou moeten wonen, vind ik toch een harde uitspraak :(

Het kan mss stom klinken, maar is het mss niet beter om meer als vrienden met Viper om te gaan? zodat de relationele druk kan wegvallen.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, mijn vriend en ik zagen elkaar heel graag, maar er waren allerhande moeilijkheden oa : mijn aseksueel/niet al te lichamelijk willen zijn en een wederzijdse moeilijke familiale situatie. We hebben eerst het contact volledig verbroken omdat we alleen maar  problemen en ruzies hadden op den duur, maar na enkele maanden hebben we elkaar terug gevonden, en nu hebben we een fijne vriendschap die we nog aan het versterken zijn. In vriendschap is ook mijn aseksueel zijn niet van tel.

petra1963

Citaat van: Ereinion op juli 18, 2006, 07:17:33 PM
Wat erg allemaal, Zonnekind.  :(
Ik wou dat er een manier was om jullie te helpen. Een instelling lijkt me een erg drastische stap, wat denken Viper en de psycholoog daarmee op te schieten? En sta je daar zelf ook achter?
En eigenlijk moet je helemaal niet veranderen, anderen moeten van jou houden zoals je bent. En jij moet dat natuurlijk als eerste. Ik hoop dat je voor jezelf een situatie kunt creeren, die voor jou leefbaar is, maar waarin je wel jezelf kan zijn, zoals je nu bent misschien wel. En dan niet voor anderen, maar voor jezelf! Peter heeft gelijk, tegen angsten zijn er hele goede medicijnen, ik ken ook iemand die ze slikt en waar je verder niets aan merkt. Maar hij durft wel weer de stad in en grote gebouwen en zo. Misschien kun je vragen of je ze tijdelijk kunt slikken, zodat je je angsten er ook nog niet eens bij hebt.
En ik weet dat het eerlijk is van Viper om te zeggen dat wanneer de situatie niet verbeterd jullie relatie stuk gaat, maar vraag hem dan eens wat er verder is in jullie relatie dat het de moeite waard maakt. Ik heb mijn vriend dit ook vaak gevraagd en doe dat nog wel. Het kan natuurlijk zijn dat hij daar boos om zou worden, maar een ruzie maakt ook vaak veel duidelijk.
Tenslotte klinkt het ook alsof de psycholoog de druk alleen maar opvoert door verwachtingen te scheppen. Hij (of zij) maakt je volgens mij alleen maar onzekerder. Voel jij je wel op je gemak bij deze psycholoog? Misschien kun je anders op zoek naar een ander?

:-\ Hoi Zonnekind,
Hoe was het vandaag bij de psycholoog ? Was het weer erg ? Ik ben het helemaal met Ereinion eens..Sterkte met alles..Hopelijkkom je er goed uit.. :-*
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Hoi Zonnekind, wat een rot situatie  :'(  Ik hoop echt dat het snel weer beter zal gaan en denk aan je.
In alles wat iedereen heeft aangeraden zit wel iets, maar ik sluit me er bij aan dat je niets moet doen dat je niet echt wilt. En hoewel ik denk dat het voor jou erg belangrijk is om op de één of andere manier van je angsten af te komen en misschien zekerder te worden denk ik echt dat een instelling toch wat drastisch is. Uit al je verhalen haal ik dat veel van je problemen met je thuissituatie te maken hebben, Dat betekent voor mij dat er niet iets mis is met jou, maar dat jouw problemen worden veroorzaakt of versterkt door externe bronnen.
In ieder geval heel veel sterkte en aarzel niet om hier je hart te luchten  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?