Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zonnekind's verhaal

Gestart door Zonnekind, juli 16, 2006, 03:40:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Zonnekind op juli 24, 2006, 07:39:06 PM
Ik had er eerst echt zo een goed gevoel bij, maar toen ik wat meer op zijn site gelezen had, klonk het eerder als een goeroe, een sekte-leider dus ik ga de sessies echt maar zo laten :D

:o  Misschien maar goed dat je het dan toch niet doet. Ik hoop dat het boek je goed zal helpen  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Viper

Dat van de hypnose heb ik ook al enkele keren aangebracht. Ik denk dat er iets in zit. Haar problemen en angsten, komen voort uit onderliggende zaken, die onderliggende zaken kunnen via hypnose snel gevonden worden en naar bven komen.

Wat zonnekind ooit aangaf betreffende het interneren in een instellig: dat stoot op wel een hoop critiek hier.
Ik weet dat het erg klinkt wanneer iemand zich moet laten opnemen in een kliniek. Dit wordt ook alleen maar aanvaard als het om fysiek medische ingrepen gaat.

Maar waarom niet psychologisch? Men denkt dat je daar compleet gek voor moet zijn, of dat ze je daar enkel platspuiten en verder omzeep helpen.

In haar geval kan het erg nuttig zijn, in die zin dat haar angsten haar leven domineren. Angstremmers in pilvorm zouden het gevolg kunnen maskeren, namelijk de angst aanvallen. Maar wat ben je daarmee vooruit? Je leven lang die pillen slikken... immers is er een OORZAAK.

In dergelijke insellingen (ja, instelling klinkt vies, ik weet het) kunnen ze graven tot in de oorzaak en met gepaste therapie die oorzaak aanpassen of ervoor zorgen dat je het probleem verder te baas kunt. Wat is daar mis mee???

Dat lijkt mij een zeer fijne oplossing aangezien het een totaaloplossing is! Vb als je een lek in het dak hebt en er komen vochtige kringen op het plaffont. Wat doe je dan? Je kan een emmertje onder het lek zetten en de vochtplekken wegschilderen. Dat is dan de oplossing met de angstremmers. Maar je moet wel dagelijks het emmertje ledigen en het probleem in kwestie blijft er nog, enkel is het niet meer merkbaar voor de buitenwereld. Je kan dan toch beter een dakwerker laten komen die je dakbekleding weer hersteld zodat je problem van de baan is?

Maar goed, dit even ter verduidelijking. Ik wil er wel graag verder over debateren hoor.

Het is tegenwoordig niet erg makkelijk met die angsten, we kunnen NERGENS meer naartoe samen, enkel lokale trips naar plaatsen die ze kent en waar ze de weg naartoe kent.ZELFS DAN moet ze vaak een kwartier aan de kant gaan staan omdat het niet meer gaat... Ikzelf rij al enkele weken niet meer, omdat ze absoluut steeds zelf wil rijden, de angst is anders groter.
MAAR zo is ze verder achteruitgegaan, want ervoor reed ze nog met me mee, maar nu absoluut voor geen meter meer.

En ik heb het gevoel dat dit zo steeds verder gaat: Als er een toegeving komt, pakt ze die aan en verandert er niets meer aan.
Ik geef toe en laat aar enkele keren rijden: ineens kan ze niet meer meerijden en enkel zelf rijden
Zo ervaar ik het ook op andere vlakken, dat het eerder terugdeind dan vooruit gaat. Geen leuke gedachte

Vaak drukt ze er ook op hoe goed ze zich voelt en hoe ze zich voelt betere,  ik denk dan altijd een beetje van "Oh ja? en wat met dat en dat en dat? het is nooit zo slecht geweest daarmee als nu"

Maar ach, ik hoop wel dat ht verhaal een goed en mooi einde krijt ooit...

Ereinion

Dat hoop ik ook zeker. Een instelling is misschien niet zo erg, maar in de eerste posts van Zonnekind hierover, leek het alsof anderen wilden dat ze daarheen ging en ze er zelf niet echt achter stond. Maar dat had ze later al opgehelderd.
Toch is het positief dat ze zelf wel verbeteringen ziet. Haar verhaal doet me een beetje denken aan mijn vader. Hij durfde ook steeds minder. Nu slikt hij wel medicijnen en het gaat echt geweldig veel beter. De reden is geloof ik nooit gevonden. Ik snap dat je vind dat je beter de oorzaak kunt vinden. Maar soms is dat te moeilijk en is een fijn leven ook erg belangrijk. Maar jij zult de laatste zijn die dat tegen zal spreken.
Ik heb het al heel vaak gezegd, maar het kan er vast nog wel een keer bij: Ik vind het geweldig hoe jij Zonnekind steunt. Voor jou is het ook helemaal niet makkelijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Zoals je het beschrijft Viper, klinkt het idd heel wat beter dan het beeld dat ik had van een instelling. Het zou idd mooi zijn als je niet alleen maar symptoombestrijding aan het doen was. Ik blijf aan jullie denken...

Viper

Goh, ik bloos nu wel een beetje. Jullie zijn zo onvoorwaardelijk goed voor mij (ons)!  :)

Uiteraard moet zonnekind mee achter deze keuze staan als het ooit nodig moest blijken. Ik denk dat weinig zin heeft als de patient er zelf niet achter staat. Zo ook met psychologische therapie alsze nu heeft. Als je er zelf niet in gelooft of er geen hoop in hebt, zal het niet werken.

Ik heb het idd de laatste tijd wat moeilijker, die angsten er nog eens bij zijn niet makkelijk. Maar een min voor haar! Zij zal er nog het hardste van afzien denk ik.
Ik heb wel al ervaren dat het "went" in die zin dat ik het allemaal beter van me af kan zetten zodanig dat ik er meer ben voor haar. Zij heeft het nodig.

We zullen samen de weg wel vinden, ik wil haar zeker geen verwijten maken, want ze kan er absoluut niets aan doen.

In alle geval bedanktvoor jullie spontane steun! Dat doet zo'n deugd!

:cake: for everyone
:wave:

petra1963

Citaat van: Tempesta op augustus 22, 2006, 08:52:54 PM
Zoals je het beschrijft Viper, klinkt het idd heel wat beter dan het beeld dat ik had van een instelling. Het zou idd mooi zijn als je niet alleen maar symptoombestrijding aan het doen was. Ik blijf aan jullie denken...

Zo denk ik er ook over.. ik hoop dat jullie een oplossing vinden, samen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Bedankt!!! Ik ben blij dat ik iets voor jullie kan betekenen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

 :knuffel: is eigenlijk het enige dat ik op je verhaal kan zeggen Viper. Ondanks alle problemen is het wel duidelijk dat jij en Zonnekind er echt voor elkaar zijn.

Overigens sluit ik me helemaal aan bij Ereinions reactie op jouw verhaal over psychologische hulp en inrichtingen. We hadden Zonnekinds verhaal in eerste instantie verkeerd geïnterpreteerd. Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over een probleem bij de bron aanpakken en hoop dat het voor Zonnekind echt gaat lukken. Want ze verdient het zo erg om weer gewoon te kunnen leven. Sterkte!

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 23, 2006, 07:04:59 PM
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over een probleem bij de bron aanpakken en hoop dat het voor Zonnekind echt gaat lukken. Want ze verdient het zo erg om weer gewoon te kunnen leven. Sterkte!

:-[ :-[ :-[ dank u ...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ja Zonnekind,
Je verdient het echt om weer normaal te kunnen leven !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Waarom zou ik dat verdienen? Ik doe toch niets speciaals?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Zonnekind

Weten jullie nog dat ik iemand had gevonden die peperdure sessies gaf om van de angst van af te komen? Wel, ik heb vandaag het boek in handen gekregen. Ik heb er een ongelooflijke ontdekking in gedaan! :klap: Er staan mogeljik oorzaken in van hoe je aan een angst komt. Eén van de belangrijkste oorzaken is dat iemand een oogafwijking heeft. Er zijn mensen waarbij de 2 ogen niet kunnen samenwerken. Hierdoor krijgen die soms een verkeerd beeld of duut het veel langer voor het beeld scherp staat. Wanneer ze dan bijvoorbeeld in de auto zitten, hun ogen werken niet samen, ze krjigen een verkeerd beeld, dan kan dat echt een vies effect geven. Deze 'schok' blijft in het geheugen gegrift en elke volgende keer die persoon in de auto komt, krijgt die dat beeld van de schok terug te zien. Nu komt het belangrijkste: 10 jaar geleden ofzo hebben ze ontdekt dat mijn ogen niet goed samenwerken! :D Ik heb daar toen verschillende oefeningen voor moeten doen en moest die ook thuis doen. Ik heb dat natuurlijk wat opgegeven tjidens de puberteit (stel je voor, alle dagen 15 minuten stomme oefeningen doen) en nu heb ik soms terug last van mijn ogen. Dit zal dus inderdaad wel de oorzaak zijn van mijn angst! Er staan ook tips in het boekje om de angst te verminderen of weg te werken. Ik ga ze grondig doornemen, misschien nog eens een afspraak maken met mijn oogkinesiste (dit heeft ook een ingewikkelde naam maar die ken ik niet meer) en dan ben ik er misschien van af! :-)

Voor andere mensen die met angsten zitten, dit boek is echt een ongelooflijke aanrader! Er staat heel goed in uitgeschreven hoe het wordt aangepakt en waarom zo. Er staat ook wat psychologen en psychiaters doen en wat daar goed of fout aan is volgens die meneer. Echt super handig! Ik hou van het boek :-*  :D

Ok, tot zover nog eens mijn verhaal...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

littlefanny

JEEEJ, applaus voor de meneer van dat boek!
wel slecht van je dat je dat niet deed hoor Zonnekind, ik voel me al schuldig als ik 1 dag mn bril niet even opzet!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Geweldig dat het boek zo nuttig is voor je!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Citaat van: littlefanny op augustus 24, 2006, 06:29:18 PM
JEEEJ, applaus voor de meneer van dat boek!
wel slecht van je dat je dat niet deed hoor Zonnekind, ik voel me al schuldig als ik 1 dag mn bril niet even opzet!

Haha, ja en ik moet jou geloven? ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.