Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

massage

Gestart door petra1963, oktober 17, 2006, 01:33:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Citaat van: Ereinion op oktober 18, 2006, 07:38:19 PM
Ik vind het erg bijzonder dat alles in je lichaam zo samenwerkt. Ergens is het misschien ook wel logisch, maar toch...

Ik vind het ook heel bijzonder.. ik merk dat het echt zo in elkaar zit. Vroeger vond ik het allemaal vaag gepraat, maar sinds ik het zelf beleef is het voor mij heel anders geworden.

En ik leef zo ook meer 'in' mijn lichaam, in plaats van het als vanuit een 'cockpit' ( in mijn hoofd) te besturen. Dat voelt ook heel anders. Dat was al duidelijk anders geworden door de vele yoga die ik al jaren doe..Maar nu wordt dat nog duidelijker.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Citaat van: Sismo op oktober 18, 2006, 07:54:59 PM
Ik ben er ook van overtuigd dat als je psychisch dingen niet verwerkt, dat dat voor allerlei medische problemen zorgt in je lijf. Wat overigens niet om te draaien is, dat je als je een ziekte krijgt, dat je dan iets psychisch niet verwerkt hebt (snapt iemand dit nog?)  :-\

Ja, dat snap ik, hi.hi. Ik hoor het wel eens in de New Age hoek. Er komen dan de meest wilde theorieën de hoek om zeilen..meestal door kerngezonde mensen. Ik moet er niet zoveel van hebben, want opnieuw trekken die mensen ziek worden in een moreel kader, waarbij je ziek wordt omdat je zelf iets moreels fout hebt gedaan, of nagelaten.
Ik wil dan ( als het mij te erg wordt, of ze mij persoonlijk aanspreken) nog wel eens vragen of ze ook weten hoe ik aan mijn aangeboren Open Rug kom. Meestal valt het dan stil..hi.hi. ;D
Ik zie het als een moderne, geseculariseerde versie van het oude geloof dat je ziek wordt omdat je gezondigd hebt.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Tempesta op oktober 18, 2006, 01:11:26 PM
Leg eens uit, want wat ik mij bij een massage voorstel is toch vooral iets lichamelijks...

Waar Sismo, Peter e.a. het over hebben, dat zijn de alternatieve massages, denk ik. Je moet dus niet denken aan een sportmasseur, die je spieren gaat behandelen. De niet traditionele massages gaan er inderdaad van uit dat alles in je lichaam met elkaar te maken heeft. Vaak wordt het door mensen gedaan die een speciaal gevoel in hun handen hebben / energie en dat soort dingen kunnen voelen. Je hebt ook combinaties van traditionele en niet traditionele massagetechnieken.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

CiteerIk moet er niet zoveel van hebben, want opnieuw trekken die mensen ziek worden in een moreel kader, waarbij je ziek wordt omdat je zelf iets moreels fout hebt gedaan, of nagelaten.

Hoi Peter, zo zie ik het niet hoor! Het is niet een kwestie van iets fout doen en daarvoor"gestraft" worden, maar meer onverwerkte dingen die dan lichamelijke klachten geven, een simpel voorbeeld: een hele dag piekeren geeft hoofdpijn. Ik heb het echt bij mezelf gemerkt, ik heb een tijdje een baan gehad, waar ik me totaal niet op mijn gemak voelde. In die tijd ben ik twee keer mijn stem kwijt geweest. Daarna nooit meer! Ik zie dat niet als toeval.

Verder zijn er natuurlijk een hoop ellendige aangeboren ziektes of aandoeningen, die kan ik helaas ook niet verklaren.... :(
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Tempesta

Citaat van: Stev op oktober 19, 2006, 12:04:17 AM
Waar Sismo, Peter e.a. het over hebben, dat zijn de alternatieve massages, denk ik. Je moet dus niet denken aan een sportmasseur, die je spieren gaat behandelen. De niet traditionele massages gaan er inderdaad van uit dat alles in je lichaam met elkaar te maken heeft. Vaak wordt het door mensen gedaan die een speciaal gevoel in hun handen hebben / energie en dat soort dingen kunnen voelen. Je hebt ook combinaties van traditionele en niet traditionele massagetechnieken.

Ok, dan wordt het iets begrijpelijker. Mijn moeder is ook een tijdlang naar een masseuse gegaan vanwege spieren die altijd vastzitten. Die masseuse was op zich een gewone masseuse, maar ze kon door haar handen bepaalde emoties uit het lichaam overnemen. Ze werd altijd vreselijk moe van mijn moeder, blijkbaar zat er een hoop vermoeidheid in haar spieren.

Zonnekind

Mijn rug zit op dit ogenblik volledig vast van boven tot onder. Ik moet spierontspanners nemen maar ben er ook van overtuigd dat dat komt door de stress van een job en het huisje... De spierontspanners werken op dat moment maar ik blijf heel gespannen...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

luth

ik laat me wijs maken dat massage leuk is.
ik kan er niet aan doen maar daar kan ik weinig van genieten.
juist omdat ik me niet helemaal kan ontspannen.
ik hou alles wat hij of zij met me doet heel goed in de gaten, dan kan je je helaas niet laten gaan.
'k hou meer van zelf actief knuffelen, dan heb je het samen met hem mee in de hand.
veel knuffels,
doei doei

petra1963

Citaat van: Zonnekind op oktober 19, 2006, 12:23:50 PM
Mijn rug zit op dit ogenblik volledig vast van boven tot onder. Ik moet spierontspanners nemen maar ben er ook van overtuigd dat dat komt door de stress van een job en het huisje... De spierontspanners werken op dat moment maar ik blijf heel gespannen...

Hoi Zonnekind,
Het komt vast door de stress van een job en je huisje.. Als de stress van het huisje weg valt, wordt het hopelijk voor je weer wat beter ! ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op oktober 19, 2006, 10:36:41 AM
Hoi Peter, zo zie ik het niet hoor! Het is niet een kwestie van iets fout doen en daarvoor"gestraft" worden, maar meer onverwerkte dingen die dan lichamelijke klachten geven, een simpel voorbeeld: een hele dag piekeren geeft hoofdpijn. Ik heb het echt bij mezelf gemerkt, ik heb een tijdje een baan gehad, waar ik me totaal niet op mijn gemak voelde. In die tijd ben ik twee keer mijn stem kwijt geweest. Daarna nooit meer! Ik zie dat niet als toeval.

Ik snap helemaal wat je bedoelt Sismo. Voor mij is er wel degelijk een verschil tussen ziektes die je (zonder schuld) overkomen en ziektes die door (psychische) stress worden veroorzaakt. Bij mij is het echt zo dat ik wanneer ik me slecht voel ook echt ziek kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een periode gehad waarin ik het erg moeilijk had met mezelf en in die tijd ben ik ook vaak ziek geweest. Ik kan mezelf dus letterlijk ziek maken. Ik heb het dan natuurlijk wel over dingen zoals hoofdpijnen, buikpijn, misselijkheid en flinke verkoudheden echt dingen waarbij er dus een directe link is te leggen met stress of een verminderde weerstand.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: luth op oktober 19, 2006, 01:54:54 PM
ik laat me wijs maken dat massage leuk is.
ik kan er niet aan doen maar daar kan ik weinig van genieten.
juist omdat ik me niet helemaal kan ontspannen.
ik hou alles wat hij of zij met me doet heel goed in de gaten, dan kan je je helaas niet laten gaan.
'k hou meer van zelf actief knuffelen, dan heb je het samen met hem mee in de hand.
veel knuffels,
doei doei

Als je alles in de gaten houdt, dan lijkt het me helemaal niet prettig, inderdaad. Ik denk dat ik hetzelfde zou doen bij een vreemde, dat ik me ook niet zou kunnen ontspannen.
Wat je zegt over actief knuffelen; dat heb ik nou juist omgekeerd. Omdat ik me dan niet volledig kan concentreren op wat er gebeurd, blijf ik heel gespannen en heel erg op mijn hoede. Ik bewaar juist liever wat afstand.
:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 19, 2006, 09:10:27 PM
Bij mij is het echt zo dat ik wanneer ik me slecht voel ook echt ziek kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een periode gehad waarin ik het erg moeilijk had met mezelf en in die tijd ben ik ook vaak ziek geweest. Ik kan mezelf dus letterlijk ziek maken. Ik heb het dan natuurlijk wel over dingen zoals hoofdpijnen, buikpijn, misselijkheid en flinke verkoudheden echt dingen waarbij er dus een directe link is te leggen met stress of een verminderde weerstand.

Daarom dat depressieve mensen vaak in een nog meer neerwaartse spiraal terecht komen. Als je je mentaal niet goed voelt, ga je sneller ziek zijn en/of pijn hebben overal. Omdat je dan pijn hebt, ga je je mentaal nog slechter voelen. Je krijgt nog meer pijn etc.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, en dan is het best lastig om daar weer uit te komen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Sismo op oktober 19, 2006, 10:36:41 AM
CiteerIk moet er niet zoveel van hebben, want opnieuw trekken die mensen ziek worden in een moreel kader, waarbij je ziek wordt omdat je zelf iets moreels fout hebt gedaan, of nagelaten.

Hoi Peter, zo zie ik het niet hoor! Het is niet een kwestie van iets fout doen en daarvoor"gestraft" worden, maar meer onverwerkte dingen die dan lichamelijke klachten geven, een simpel voorbeeld: een hele dag piekeren geeft hoofdpijn. Ik heb het echt bij mezelf gemerkt, ik heb een tijdje een baan gehad, waar ik me totaal niet op mijn gemak voelde. In die tijd ben ik twee keer mijn stem kwijt geweest. Daarna nooit meer! Ik zie dat niet als toeval.

Verder zijn er natuurlijk een hoop ellendige aangeboren ziektes of aandoeningen, die kan ik helaas ook niet verklaren.... :(

Hoi Sismo,
Ik bedoelde ook niet te zeggen of te suggereren dat jij dat zou vinden hoor.. die indruk had ik ook echt niet ! :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 19, 2006, 10:01:07 PM
Inderdaad, en dan is het best lastig om daar weer uit te komen.

Zeker ! Mijn moeder heeft dat nu.. zegt steeds: als ik mij beter voel ( minder moe en minder depressief enzo) ga ik wel weer wat doen. Maar ik vrees dat het niet uit zichzelf beter zal gaan. Dat het pas beter zal gaan wanneer ze dingen gaat doen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Alleen al wat afleiding zal zeker schelen, maar het is heel moeilijk om iemand die echt depressief is te overtuigen iets leuks te gaan doen. Eigenlijk moet je haar gewoon ergens heen sleuren waarvan je weet dat ze het leuk gaat vinden...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?