Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

TLC

Gestart door Jovi_Hobbes, september 21, 2012, 06:50:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik heb de eerste paar minuten gezien (de rest heb ik opgenomen) en dat vond ik erg goed. Heel dapper ook dat ze haar verhaal zo voor de tv durft te vertellen.
* Jovi_Hobbes laat alvast wat  :cake: en een  :visibility: achter.
STraks ga ik de rest van het programma kijken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Ik had er ook een dubbel gevoel bij, aan de ene kant vertelde het meisje heel open over hoe ze zich voelde, maar idd verderop in de uitzending, ging het toch over een therapie die haar wel zou "genezen" . Prima, als die therapie haar idd geholpen heeft om zich open te stellen voor het genot van seks, maar jammer voor "the cause" dat hierdoor aseksualiteit te boek gaat als iets wat te genezen is.... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Het is jammer dat het programma niet op de definitie van aseksualiteit in is gegaan. De therapie ging over meer open staan voor intimiteit, wat heel nuttig kan zijn om als aseksueel vervolgens toch een relatie aan te kunnen gaan, maar daarmee verander je iemands geaardheid natuurlijk niet. JE kunt ermee bereiken dat iemand bereid is om seks te hebben, niet dat iemand er opeens behoefte aan gaat krijgen.
Ik vond het vooral erg dapper dat ze zich bij dat hele proces heeft laten volgen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Dat is ook zo. Het is inderdaad alleen jammer dat aseksualiteit weer naar voren is gekomen als een te genezen aandoening. Het was een 'intimiteitsprobleem'... Ik heb het programma ook niet uitgekeken. Ik heb een gedeelte van de therapiesessies gezien, en vond het toen wel welletjes...

Ik zou wel eens een keer een programma willen zien waarin aseksuelen niet worstelen met hun geaardheid en uitleggen dat ze normaal zijn en geen behoefte hebben aan/baat hebben bij therapieen (net zoals dat ook voor homo's geldt...).

Sismo

Mee eens, los van het feit dat het fijn is voor Ciara dat ze nu verder is gekomen.  :)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba


SoulDragon

Ben het nu aan het kijken/luisterren op de website, maar als ik jullie zo hoor ga ik het niet uitkijken...
Wat me wel opviel was de foto in fantasy kostuum, en dat ze een castlefest shirt aan heeft :)
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Ciara

Zo ook even mijn reactie, ik was tenslotte het meisje in de uitzending :p

Ik vond het zelf ook wel dat de nadruk erg lag op het vinden van en oplossing, en ergens is dat jammer. De conclusie die ze in het programma maakten klopte ook van geen kant. (ik was niet overtuigd dat ik sexuele gevoelen had, inmiddels wel maar dat is een ander verhaal :p )

De dingen die ik moest doen voor die coaching (met de camera erbij) waren ronduit belachelijk, dat was ook wel erg jammer.

Hoe het ook zijn mag, het is wel een stukje bekendheid, en ik vind nog steeds dat het ook okee was geweest als ik echt asexueel was gebleken, (maar dit is wel super leuk :p)

Dutchamoeba

Citaat van: Ciara op oktober 08, 2012, 08:27:23 PM
Ik vond het zelf ook wel dat de nadruk erg lag op het vinden van en oplossing, en ergens is dat jammer.
en o zo voorspelbaar tegelijk...

Citaat van: Ciara op oktober 08, 2012, 08:27:23 PM
De dingen die ik moest doen voor die coaching (met de camera erbij) waren ronduit belachelijk, dat was ook wel erg jammer.
Ach, zo heeft die therapeute tenminste weer wat bezigheidstherpie + inkomsten gehad.

Citaat van: Ciara op oktober 08, 2012, 08:27:23 PM
Hoe het ook zijn mag, het is wel een stukje bekendheid,
Dat dan weer wel...

Ereinion

Ik heb het niet gezien, maar knap dat je dit hebt gedaan, Ciara!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ciara op oktober 08, 2012, 08:27:23 PM
Hoe het ook zijn mag, het is wel een stukje bekendheid, en ik vind nog steeds dat het ook okee was geweest als ik echt asexueel was gebleken, (maar dit is wel super leuk :p)
Inderdaad  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

phoebe

Hoi Ciara,

Knap van je dat je zo op tv durft  :cake:. Ik heb het net gezien. Vanmorgen in koffietijd was Birgit er en had ze het hieover. natuurlijk wel met de nadruk dat zij wel een héééél sexueel wezentje was  :D
Die coach en met die perzik enzo had ik eigenlijk een beetje een gevoel bij van:"meen je dit nu serieus?!". Heb zelf ook wel eens wat vreemde therapieen meegemaakt. Beste wat voor mij hielp was een asexuele man trouwen. Hihi.

Wat ik ook goed vond was de test en daar zag je dat er intensiteit bij jou echt kleiner was. Nogmaals, petje af dat je er zo voor uitkomt.

Dutchamoeba

Citaat van: phoebe op oktober 16, 2012, 01:06:15 PM
Wat ik ook goed vond was de test en daar zag je dat er intensiteit bij jou echt kleiner was. Nogmaals, petje af dat je er zo voor uitkomt.

Volgens Birgit vond je de niet-seksueel getinte plaatjes haast nog opwindender dan de seksueel getinte plaatjes...

Wat ik niet snap is dat er van tevoren gezegd is dat het resultaat van dat onderzoek nogal opvallend was. Wat is hier nou opvallend aan? Dit was toch te verwachten?

Jovi_Hobbes

Ik geloof dat vooral de uitslag van Birgit erg opvallend was. Ik weet even niet meer precies hoe het zat, maar zij was in ieder geval de eerste vrouwelijke testpersoon die de expliciete plaatjes ook nog eens leuk vond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Ik denk ook dat we het in die richting moeten zoeken. Ze was volgens mij ook de enige die voor bijna alle plaatjes de hoogst mogelijke score had gehaald...