Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi

Gestart door GreyOwl, september 20, 2017, 11:11:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GreyOwl

Hoi,

Ik ben GreyOwl. Ik ben 22, V, en aseksueel. Ik weet nog niet echt wat mijn romantische oriëntatie is maar ik hoop dat dat ook gewoon een keer op z'n plek valt. Ik ben al een tijdje lid van het Engelse forum, hoewel niet echt actief. Maar het lijkt me juist ook leuk om wat Nederlanders te ontmoeten die aseksueel zijn.

Fricai

Hey GreyOwl, welkom! :wave:

Ben je nog nooit verliefd geweest dan, als ik mag vragen? :ange:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Catulus

Hallo,

Je bent hier zeker aan het juiste adres om leuke mensen te ontmoeten.
Rustig rond kijken is ook geen probleem!

groetjes
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

GreyOwl

Bedankt voor alle welkoms.
@Fricai: ik denk het niet eigenlijk. Ik zou om eerlijk te zijn ook niet weten hoe ik weet of ik verliefd zou zijn

Fricai

Ah, nou, dan denk ik het ook niet! Dat lijkt me zoiets waarbij geldt: "Als je het niet zeker weet, dan heb je het niet gehad." Maar wellicht gebeurt het ooit nog, het verschilt natuurlijk heel veel hoe makkelijk en frequent mensen verliefd worden...

Maar dan val je onder de groep 'aromantisch', wellicht! Maar misschien heb ik het mis, ik weet even de precieze omlijning daarvan niet meer. Maarja, labels zijn maar labels, het kan natuurlijk dat je alsnog zin hebt in een (romantische) relatie met iemand. Lekker doen waar je zelf gelukkig van wordt? :)

AceVentura

Welkom op het forum GreyOwl,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Zelf zie ik aromantisch als het niet verliefd worden, dat past wel bij jouw omschrijving. Het blijft natuurlijk lastig om te bepalen of je iets niet ervaart als je niet weet wat je zou moeten ervaren. Zelf ga ik dan af op wat anderen altijd omschrijven, die vlinders in de buik en andere veel gehoorde uitspraken, en check dat of ik me dat soort dingen kan herinneren.
Met ontkenningen (wat aromantisch en aseksueel zijn) kan je altijd alleen maar kiezen op basis van je ervaring tot nu toe, als de situatie later anders blijkt kan je altijd weer wisselen met labels.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

GreyOwl

Bedankt Fricai en AceVentura. Ik denk ook dat aromantisch is dat je niet verliefd wordt. Ik ben alleen vooral aan het twijfelen omdat ik denk dat ik mezelf gewoon nooit de kans heb gegeven om zo iets te voelen. Alles wat ik voelde stopte ik namelijk nogal diep weg en ik wilde er ook gewoon niet mee bezig zijn. Ook maakt het idee van niet verliefd kunnen worden me eigenlijk een beetje verdrietig. Ik weet niet precies waarom maar toch voelt het zo. Dus misschien ben ik wel gewoon grey of demi romantisch ofzo

AceVentura

Vervelend dat je verdrietig wordt van het idee dat je mogelijk aromantisch bent. Je hoeft nu niet te kiezen. Nu je je meer bewust bent geworden van de romantische geaardheden en dat je dat mogelijk onderdrukt hebt, kan je ook de komende periode eens kijken hoe dingen voor jou voelen, een label kiezen kan dan altijd nog.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

WeirdOne

Hoi GreyOwl :wave: welkom,
Ik, V en 33, ben ook nooit verliefd geweest, niet écht. Labels zijn niet belangrijk meis, het gaat om wat je voelt, niet om hoe dat misschien heet. Ik ben hier ook pas net, maar tot nu toe zie ik dat hier oprechte en begripvolle mensen zijn die je gevoel snappen zonder dat het een label hoeft te hebben.

Er zijn heel wat lopende topics over meetings e.d., ik wil daar ook wel een keer heen om andere aseksuele mensen te ontmoeten! Kijk maar eens rond in de verschillende subfora en topics. En als je eens wil praten stuur gerust een berichtje  :)

lizzzzzk

Hoi GreyOwl!
Ik ben Liz, 22 en V :D
Welkom op het forum!
Ik heb zelf inderdaad ook eerst een hele tijd op het amerikaanse forum gezeten voor ik de nederlandse vondt hahaha, het is hier super allemaal en iedereen is heel aardig en altijd wel iemand om mee te praten!
Zelf ben ik nog nooit verliefd geweest maar ik denk dat 'verliefd' voelen voor iedereen anders is, zelf heb ik nog niet andere aseksuelen ontmoet face to face maar sta er enorm voor open :D
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Bubble

Ha! Dit wordt een drie-in-eentje: Welkom op het forum, GreyOwl, WeirdOne en Lizzzzzk
Anders goed is ook goed

Fricai

Extreme efficiëntie! :cheerleader: