Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik heb hulp nodig aub!

Gestart door willena, december 13, 2013, 05:16:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willena

Beste,

ik weet echt niet meer wat ik moet doen...
Tot een paar maanden geleden heb ik nooit problemen gehad met seksuele contacten. Ik werd opgewonden en genoot voluit van de seks met mijn vriend.
Ook in het verleden heb ik nooit problemen gehad...
Maar sinds een paar maanden geraak ik niet meer opgewonden. Her zegt me totaal niks om een orgasme te hebben.Elke keer als ik nu aan seks denk, denk ik aan hoeveel moeite het is en dan heb ik al geen zin meer. Ook het feit van dat ik of mijn vriend dan mijn vagina moet aanraken wind me gewoon niet op. Al doe ik het zelf, ik vind het gewoon zelfs 'vies'...
Het ligt ook niet aan mijn vriend want als ik probeer mezelf alleen op te winden lukt dat ook niet. Ik was net in de douche en dacht eens te proberen of ik mezelf kon opwinden. Het lukte niet en om het nog veel erger te maken kwam mijn vriend toen net binnen. Hij gelooft mijn verhaal dus totaal niet en denkt dat hij het probleem is.
Ik heb ook al geprobeerd om me in te beelden dat ik seksueel contact heb met een ander persoon. Met een vrouw, niets. Met een andere man, niets. Met meerdere personen, niets... Niets wind me op...
Het feit dat ik geen zin meer heb in seks doet mijn vriend ook denken dat ik vreemd ga. Iets wat helemaal niet waar is en wat ik ook nooit zou doen.
Ik vind het echt superfrustrerend dat ik hem maar niet uitgelegd krijg hoe ik me voel en dat ik het gewoon niet meer weet.
Ik hou echt heel erg veel van mijn vriend, en ben heel bang om hem hierdoor te verliezen want ik krijg maar niet uitgelegd 'waarom' ik geen zin meer heb.
Ik begrijp hem echt wel hoor, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Voor hem moet er een reden zijn waarom ik opeens geen zin meer heb, maar die is er dus niet. Ik weet het gewoon echt niet en daar word ik echt gek van :-(
Ik wil mijn vriend echt echt niet kwijt, maar ik ben echt bang dat als ik niet snel een oplossing vind, hij me gaat verlaten...

Alsjeblieft kan iemand mij helpen... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :-(

groetjes

NewacE

Hoi willena,

Allereerst welkom.  :cake:

Je zit ineens wel in een hele vervelende situatie.
Is er een paar maanden geleden misschien iets gebeurd waardoor je ineens geen zin meer hebt in sex en waardoor je niet meer opgewonden raakt?
Het is wel een beetje vreemd denk ik. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je ineens asexueel kan worden. Het zou een libido issue kunnen zijn. En dat is (misschien) wel te verhelpen.
Als ik jou was zou ik naar mijn dokter gaan. Misschien is er iets mis met je hormonen. Lijkt me goed om dat
In ieder geval even gecheckt te hebben.

in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat je er uit komt met je vriend en mbv je dokter
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Dutchamoeba

Hoi willena,

Welkom hier.

Ik ben het met NewacE eens. Misschien helpt het ook om je vriend te vertellen hoe het echt zit? Wat jouw gevoelens zijn, dat je het zelf ook niet snapt en dat toen hij je 'betrapte' in de douche, dat je toen bezig was te proberen jezelf op te winden en dat dat ook niet lukte? Als dat allemaal niet zal helpen, is het misschien een idee om hem jouw berichtje op deze site te laten lezen. Dan zal hij misschien wel snappen hoe het zit.

Heel veel succes in ieder geval!

Koffie

Ik denk dat het advies om je te laten onderzoeken, of in ieder geval je probleem te bespreken met je vriend en met je huisarts (ga er liefst samen heen) het beste is. Het lijkt me een ontzettend moeilijke situatie. Maar ik denk ook dat als je wanhopig probeert opgewonden te raken, dit niet erg bevorderend werkt. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om het zo veel mogelijk rust te geven, omdat je relatie er zo door onder druk staat, maar naar mijn gevoel is dat nodig op dit moment.

Heb je voor jezelf ergens 'stiekem' in je achterhoofd een idee over wat er met je aan de hand is?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Hey Willena, welkom!  :wave:

We lezen wel vaker over mensen die plotselinge veranderingen in libido merken, het gebeurt gewoon blijkbaar wel eens. Soms is er geen 'oorzaak' te vinden, soms wel. Ik zou ook zeggen dat huisarts een goed idee is, want die heeft het vast eerder gehoord en weet vast waar er op te checken valt. Is natuurlijk niet het fijnste onderwerp, maar neem je vriend desnoods mee, of een willekeurige vriend/vriendin.

Het is niet zeker dat er iets aan te doen is, soms 'is' het gewoon zo blijkbaar. Niet dat ik je wil ontmoedigen uiteraard... Dan zit je in hetzelfde schuitje als aseksuelen met een seksuele partner, wellicht hoef je hem daarom nog niet te verliezen, maar kun je een compromis vinden waarbij hij toch gelukkig is (en jij, uiteraard). En wellicht kan het forum daar nog wel bij helpen met wat verhalen/tips.

Eens met Dutchamoeba dat het misschien wel een heel goed idee is om hem achteraf dit bericht te laten lezen, misschien dat hij dan inziet dat er niks aan hem ligt en dat je niet iemand anders hebt of zoiets geks. Jaloezie helpt natuurlijk ook niet (maar is menselijk, etc...)

Succes iig!
Ciao.

Kaatje

Dag Willena

Hoe gaat het ondertussen met je? Mij lijkt het erg onwaarschijnlijk dat je plots aseksueel wordt. Dat zou hetzelfde zijn als je plots van hetero naar homoseksueel gaat. Maar ik heb dat vroeger ook wel gehad bij mijn seksuele partner. Ik was dat vrijen om een gegeven moment erg moe, steeds hetzelfde en vooral: de moeite die het kostte. Het is een beetje als sport, je moet er voor gaan, het vraagt energie. En die is makkelijk op te brengen als je 'goesting' hebt, maar als deze ontbreekt... (op dat vlak kan ik me wel wat inleven in echt aseksuele mensen).
Heb je een druk leven, te veel stress? Ben je al naar de dokter gegaan om bloed te laten trekken. Kan allemaal stom klinken, maar er kan inderdaad misschien iets mis zijn lichamelijke of geestelijk. In elk geval zou ik me geen grote zorgen maken. Lichamelijke problemen kunnen meestal verholpen worden, geestelijke gaan na een tijd over.Wel een probleem is hoe je partner reageert. Mijn ex reageerde ook kwaad en snapte het helemaal niet. Sorry, maar dan zie je eigenlijk hoeveel iemand van je houdt... Als hij denk dat je liegt en dat je vreemd gaat enz. vraag ik me af wat voor een partner dat is. OK, het is frustrerend, maar hij moet zich kunnen inleven in jou ook. Veel succes en laat weten of je er uit gekomen bent!