Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wist je dat...

Gestart door Brummetje, september 02, 2008, 07:00:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Succes ermee, Myra  :klap:

Citaat van: Zonnekind op november 20, 2011, 05:26:31 PM
@ Ereinion: in België kan je dat perfect doen terwijl je nog een vergoeding krijgt. Ik ga eens opzoeken of dat ook in Nederland bestaat en onder welke vorm dan.

We kennen in Nederland wel Levensloop, maar dan spaar je zelf een tegoed bij elkaar dat je dan kunt gebruiken om er een aantal maanden tussenuit te gaan. Het enige vervelende aan die regeling is, dat elke werkgever je de gelegenheid moet geven om zo'n spaartegoed op te bouwen, maar dat ze niet verplicht zijn om je je verlof op te laten nemen...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik vind het wel heel luxe, die regeling voor verlof. Ergens vind ik het wel goed, omdat het meestal toch voor de ontplooiing van jezelf zal worden gebruikt. Maar aan de andere kant vind ik het wel raar dat daar de staat, en dus eigenlijk ook iedereen in mijn omgeving, aan mee zou betalen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Mensen gebruiken loopbaanonderbreking voor vanalles. Een collega van mijn moeder heeft een jaar een wereldreis gemaakt. Er zijn veel mensen die half tijds willen werken maar niet blijvend en die nemen dan half tijds loopbaanonderbreking zodat die daarna terug gewoon fulltime kunnen werken. Dat wordt gedaan omdat je dan zeker bent dat je je job blijft behouden. Zo kan je dus ook 4/5 in loopbaanonderbreking doen.
Ik denk dat de vergoeding die je krijgt niet echt groot is en dat je niet altijd een vergoeding krijgt maar zo heb je nog wel iets en vooral de zekerheid dat je je job nog hebt. Anders kan je niet echt zeggen tegen je baas: ik kom een jaar niet werken maar ik kom daarna terug. Door die loopbaanonderbreking te nemen, kan dat perfect.
Voor de geïnteresseerden, je vindt meer uitleg over de Belgische regeling via volgende link:
http://www.belgium.be/nl/werk/loopbaanbeheer/verlof_en_loopbaanonderbrekingen/tijdskrediet_en_loopbaanonderbreking/

Ik heb ondertussen ook al iets gevonden dat in Nederland kan genomen worden:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfonderzoek/carriereswitch/sabbatical

Als laatste nog een mooi artikel uit Nederland over de Belgische loopbaanonderbreking:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2558398/1996/01/06/Loopbaan-onderbreking-pronkstuk-van-Belgisch-verlof.dhtml
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Zo leren we nog eens wat  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Ik kwam er recent achter dat mijn (vorige) avatar een afwijkende versie was van het overbekende kijkwijzer plaatje... Voetjes stonden dezelfde kant op i.p.v. in tegengestelde richting. (niet over gaan nadenken wat dat dan impliceert...  ;D) Is me in twee jaar niet opgevallen! :schater: :schater:

Sismo

Als aseksueel denk ik dan: er liggen twee mensen naast elkaar te slapen!  :)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Fricai

Op elkaar dan toch... "dezelfde kant op i.p.v. in tegengestelde richting"

AceVentura

Ik vond hem juist wel leuk eigenlijk en dacht het zelfde als Sismo :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

What the... Hadden jullie er ooit goed naar gekeken? ??? Persoon A en B, voeten 1 en 2. --> A1-B1-B2-A2. Zo zag het er uit. In welk universum is dat 'naast elkaar'? En, als het zo cute was had er toch geen rode streep door gemoeten?

AceVentura

Ik wou hem bekijken maar zag dat je hem aangepast had :) Ik heb wel best wel eens goed naar gekeken, maar kwam altijd tot de conclusie "naast elkaar" ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Aseksualiteit maakt blind...  ;D

Zonnekind

Ik had het wel gezien maar ik dacht dat je dat gewoon leuke voetjes vond :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

FlowerPower

Dit is mij zelfs nooit opgevallen  ;D