Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

#75
Voor dat soort zorgen zou ik me bij een andere forum (opvoeden.nl ??) aan moeten melden  :D

Werk je in onderwijs, Sismo?

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Citaat van: Stev op mei 31, 2006, 05:55:14 PM
Voor dat soort zorgen zou ik me bij een andere forum (opvoeden.nl ??) aan moeten melden  :D

Ook, maar ik bedoel meer, dat je mss het onderwerp seks moeilijk op een positieve manier kunt brengen, omdat het voor jezelf een nogal beladen onderwerp is?

(Ik werk niet in het onderwijs, maar in de zorg, ik begeleid mensen met een verstandelijke handicap)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Misschien kunnen wij onze kinderen juist een betere kijk op seksualiteit meegeven. Je wordt toch al overladen met seks, dat het niet verkeerd is om je kinderen te laten zien dat het niet persé hoeft, denk ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Zit ook wat in, maar ik zou het moeilijk vinden om het positeve ervan over te brengen (als ik kinderen had). Dat is i.i.g. iets wat ik nu lastig vind als ik er in mijn werk voorsta.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Je moet ze inderdaad dan niet het idee geven dat het iets slechts is. Lijkt me inderdaad wel lastig.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 31, 2006, 08:09:18 PM
Je moet ze inderdaad dan niet het idee geven dat het iets slechts is. Lijkt me inderdaad wel lastig.

Is wel goed voor ons leden aantal.  ;)

Maar jullie hebben gelijk, je moet het een beetje droog en objectief kunnen brengen. Het lijkt me hoe dan ook een lastig onderwerp om met je kinderen te bespreken of zo'n les aan iemand te geven.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Mijn moeder is er altijd heel neutraal over geweest. Ze heeft eerst afgewacht hoe haar eigen kinderen erover dachten en is vervolgens daarop verder gegaan. Ik ben aseksueel en mijn broer, ehhh, erg niet  ;), en mijn moeder heeft daar nooit een oordeel over uitgesproken, hoewel ze zelf meer richting mijn ideeën over seks gaat. Dat bewonder ik wel.

Stev

Citaat van: Sismo op mei 31, 2006, 06:22:35 PM
Ook, maar ik bedoel meer, dat je mss het onderwerp seks moeilijk op een positieve manier kunt brengen, omdat het voor jezelf een nogal beladen onderwerp is?

Je hebt helemaal gelijk en dat bedoelde ik ook  :)

Citaat van: Sismo op mei 31, 2006, 06:22:35 PM
(Ik werk niet in het onderwijs, maar in de zorg, ik begeleid mensen met een verstandelijke handicap)

:banghead:  had ik kunnen weten (die deskundige uitwisseling tussen jou en Myra met Hemelvaart heb ik helemaal gevolgd  :wave: )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Nog een van de vele onderwerpen waar ik nog niet geraakt was...
Mijn levensdoel? Iets goed doen voor andere mensen. Ik heb altijd gezegd dat ik in Afrika zou gaan wonen, in een miniem dorpje waar geen school is. Daar zou ik een schooltje oprichten. Geld zou ik er niet hebben want de mensen daar hebben gewoon geen geld. Ik zou er leven van hetgeen de mensen mij zelf geven. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat ik daar gelukkig zou zijn. Alleen moet ik kiezen: een gezinnetje stichten of mij "volledig overgeven" en in Afrika gaan wonen. Ik kies voor dat gezinnetje nu ik Viper heb leren kennen maar ik hoop toch nog altijd dat we in een ander land gaan wonen. Ik vind België echt verschrikkelijk. Ik denk dus vooral aan andere mensen. Als anderen gelukkig zijn, zal ik dat zelf ook wel zijn! :D

Die toneelstukjes over seksualiteit zie ik volledig zitten! Ik heb al in enkele theaterstukken meegespeeld dus ik doe dat met alle plezier!

Als ik volgend jaar aan werk geraak en in het 6e leerjaar (groep 8) terecht kom kan ik tijdens mijn seksuele opvoeding zeker ook vertellen over aseksualiteit. Ik vind dat al wel een goed begin. Ik probeer het ook meer en meer bij vrienden aan te brengen. De meeste mensen accepteren het wel.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Zonnekind op juni 01, 2006, 11:45:18 PM
Alleen moet ik kiezen: een gezinnetje stichten of mij "volledig overgeven" en in Afrika gaan wonen. Ik kies voor dat gezinnetje nu ik Viper heb leren kennen maar ik hoop toch nog altijd dat we in een ander land gaan wonen.

Misschien kun je een combinatie van beide vinden?

Citaat van: Zonnekind op juni 01, 2006, 11:45:18 PM
Als ik volgend jaar aan werk geraak en in het 6e leerjaar (groep 8) terecht kom kan ik tijdens mijn seksuele opvoeding zeker ook vertellen over aseksualiteit. Ik vind dat al wel een goed begin. Ik probeer het ook meer en meer bij vrienden aan te brengen. De meeste mensen accepteren het wel.

:klap:  Dat zou echt heel goed zijn als je dat deed. Je kunt kinderen niet vroeg genoeg meegeven dat geen mens op de werled hetzelfde is en dat ze respect moeten hebben voor mensen die afwijken van de norm.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Blijkt maar weer dat de meeste mensen toch positief reageren op aseksualiteit.  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Na dat verhaal van die vriendin (zie ander topic ;)) heb ik dus wel het gevoel dat mensen er niet vreemd op reageren maar dat ze er niets van begrijpen :(
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Ik ben bang dat we daar niet al te veel aan kunnen doen. Net als wij niet echt kunnen begrijpen dat iemand boos wordt als hij drie dagen geen seks krijgt zullen veel mensen niet begrijpen wat het is om echt geen behoefte aan seks te hebben. Maar ja respect is misschien nog belangrijker dan echt begrip.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

#89
Zeker.

En misschien gaat zoiemand als die vriend ook inzien dat het niet normaal in om altijd maar seks te willen. Hij kan natuurlijk ook zo reageren, omdat hij overal om zich heen ziet dat iedereen mee bezig is. Wat zijn reactie natuurlijk niet goedpraat.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.