Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikeltje door een seksuoloog

Gestart door Jovi_Hobbes, december 29, 2010, 07:43:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Drisos op januari 01, 2011, 03:36:07 PM
Betreft aseksualiteit zijn wij de experts, niet de seksuologen.

Wij zijn de ervaringsexperts, zij zijn de 'experts' (expres tussen quotes) waar de buitenwereld naar luistert. Als een seksuoloog een artikel schrijft over het bestaan van aseksualiteit lijkt mij dat dus juist positief voor acceptatie, bekendheid en erkenning in die buitenwereld. Wij zijn natuurlijk de doelgroep niet van een dergelijk artikel omdat je aan ons niet meer hoeft uit te leggen wat aseksualiteit is.

En natuurlijk zijn dit soort artikelen beperkt. Dat kan niet anders als je een beperkt aantal woorden gebruikt. Om alle nuances te behandelen moet je een wetenschappelijke verhandeling van honderden pagina's schrijven. Geen kip die dat leest. Deze artikelen zijn goed om het publiek vertrouwd te maken met de term aseksualiteit, als mensen er meer over willen weten gaan ze vast wel op zoek. In de tussentijd vergroot het onze zichtbaarheid.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Paul2

Ja precies... en gezien het zeer kleine aantal aseksuelen en ook de (media)schuchterheid van de meesten daarvan, zullen we voor meer aandacht voor dit onderwerp toch voornamelijk zijn aangewezen op zulke artikelen op algemene websites en in algemene tijdschriften...


pinky

Elk artikel is in dat opzicht goed. Ook als er onwaarheden in staan. Mensen horen er toch van en weten dan in ieder geval dat het bestaat! En daar gaat het toch om.

myra

ik vind het geen slecht artikel...ze benadrukken dat aseksuelen wel kunnen liefhebben en wel relaties kunnen aangaan.

aseksualteit wordt wel heel zwart wit voorgesteld, en niet als het continuum (zie eerste regels), dat klopt ook wel...