Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

alleen en/of eenzaam?

Gestart door ivandominet, oktober 06, 2007, 01:57:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivandominet

Sinds een half jaar ben ik nu alleen sinds de scheiding; in het begin worstel je nog met allerhande vragen en problemen over de scheiding en de gevolgen (hoe? waarom?)enz. dat gaat langzaam over in een soort berusting, maar nu begin ik mij toch af te vragen of een nieuwe relatie nog tot de mogelijkheden behoort; hoe weet je of die nieuwe vriendin sexueel of asexueel is? niet dus! in 99 gevallen op 100 verlangt een nieuwe partner na verloop van tijd toch weer die "aandacht", die jij niet wil of kan geven; hoe los je zoiets op?

Ereinion

Moeilijke vraag Ivan. Het lijkt mij heel lastig. Als je het te snel verteld jaag je misschien mensen weg voordat ze je goed hebben leren kennen. En als je het te laat verteld is het ook niet eerlijk.
Ik zou niet weten wat je het beste kunt doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ere

Toen ik een tijdje terug dit forum ontdekte,en het beestje een naam kon geven dacht ik;
`mooi,nu kan ik iig. vertellen wat me scheelt`.
Alleen,....dat doe je dus idd. niet; meteen maar gaan vertellen hoe je in elkaar steekt.

Ikzelf ga er niet vanuit,dat ik iemand tegen kom,maar mocht dat toch gebeuren,dan wijst het zichzelf Ivan.
Druk maken om dit soort dingen heeft volgens mij geen zin.
Je weet niet hoe je volgende mogelijke vriendin in elkaar steekt...toch?

Ienepien

Inderdaad. Misschien wel met eenzelfde probleem, of heel begripvol. Iedereen heeft wel iets, wat hij/zij niet meteen zal vertellen. Iedereen heeft zijn geheimen, rugzakje mee te sjouwen.
Laat het rustig op je af komen, en ga niet vooraf allerlei scenario's bedenken. :knuffel:

Jovi_Hobbes

Het is in ieder geval belangrijk dat je nu, zoals Ere al zei, er een naam aan kunt geven. Als er problemen van komen zullen die zich dus al veel eerder voor gaan doen en dan kun je ze ook benoemen. Het is niet eenvoudig om een aseksuele partner te vinden, maar het is ook niet onmogelijk. Het belangrijkste is denk ik om eerlijk te blijven, in welke relatie dan ook. Als het onderwerp seks ter sprake komt wees dan duidelijk in wat de ander kan verwachten zodat die persoon weet waar zij aan begint. En als ze dan toch voor jou kiest dan weet je dat het goed zit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Dag, ik wil hier eens even terug een heel serieuse bijdrage leveren.

Ik vind niet dat asexueel zijn een 'geheim' moet zijn of blijven.
Dit is onze reaktie, gewoon omdat we onze eigen aard niet duidelijk kennen ('het heeft geen naam', tot nu...), omdat "men" niet weet dat wij bestaan en dat ons bestaan "NORMAAL" (sic) is, en omdat "men" ons meestal ook niet gelooft tot en met vijandig gezind is (op het ogenblik dat je je "out").
Met andere woorden:
Het is altijd al een geheim geweest, omdat het taboe is in deze sexuele wereld.
Ik zeg dan "deze", niet omdat de wereld in zijn beginselen ooit anders is geweest, maar omdat ik het gevoel heb dat nooit tevoren via de media SEX zo hard werd gepusht als maatschappelijke (sic), pardon: commerciele prestatie. (Sex verkoopt, daarom en daarom alleen wordt het in de media gepusht)

Homosexueel zijn was ook eeuwenlang taboe. (Om het nog even aan te halen: ook vandaag de dag worden nog mensen vermoord / terechtgesteld omdat ze homosexueel zijn: in fanatieke islamlanden...)
Het NIET sexueel aktief zijn, wordt vaak afgestraft door de publieke opinie. Jouw buur, familielid, ... vriend(in) dus..  en dat los van het feit of je niet sexueel aktief bent omwille van een faze in je leven ("Even niet, AUB") dan wel omdat je asexueel bent (je -aangeboren- aard).  Moet je je dan altijd zonodig verantwoorden om GEEN sex te hebben? Moet sex zonodig synoniem zijn van maatschappelijke dwingelandij, in plaats van "vrije keuze" !??????????????

Beschaving, lijkt me, is altijd verbonden geweest met het aanvaarden van vrije keuzen.
Beschaving, is nog steeds niet erg ver gevorderd...

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Ik ben er ook voor dat iedereen er gewoon voor uit komt. Maar dan ook dat de rest van de wereld dan zijn schouders ophaalt en gewoon doorgaat.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Willem

Citaat van: Ereinion op oktober 08, 2007, 08:15:04 PM
Ik ben er ook voor dat iedereen er gewoon voor uit komt. Maar dan ook dat de rest van de wereld dan zijn schouders ophaalt en gewoon doorgaat.

huh..... je bent er voor dat de rest van de wereld zijn  schouders ophaalt.. ?????????????????
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Stev

Ja natuurlijk! Het gaat om een vrije keuze, door ons EN door hen :klap:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Willem

Ik vrees dat je mijn bijdrage erg slecht gelezen hebt. ..
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Stev

Oh nee hoor, ik heb geprobeerd (maar dan met verkeerde worden waarschijnlijk) Ereinion een hart onder de riem te steken (en dit zal ook een verkeerde uitdrukking zijn, denk ik  :)  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Willem

ik schreef over maatschappelijke dwang.
..........  :o
Die veel mensen niet willen zien...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Citaat van: Willem op oktober 08, 2007, 09:05:22 PM
Citaat van: Ereinion op oktober 08, 2007, 08:15:04 PM
Ik ben er ook voor dat iedereen er gewoon voor uit komt. Maar dan ook dat de rest van de wereld dan zijn schouders ophaalt en gewoon doorgaat.

huh..... je bent er voor dat de rest van de wereld zijn  schouders ophaalt.. ?????????????????

Ja over aseksualiteit.
Dat er niet vreemd wordt opgekeken dat iemand aseksueel is, dat er geen oordeel over geveld wordt en dat iedereen gewoon weet wat het inhoud. Dat je geen ellenlange vragenlijst krijgt als iemand zegt dat hij a is. Maar dat de wereld gewoon verder gaat en enkel een klein beetje meer over je te weten is gekomen.

Willem, mijn eerste zin was een reactie op jouw post. De tweede zin (over schouders ophalen) was een eigen toevoeging, een voorwaarde waar voor velen aan voldaan moet worden om het eerste te gaan doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Willem

#13
Oh, maar dan is dat niet 'schouders ophalen', maar integendeel gewoon aanvaarden
Dat is wat wij wensen, toch?
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

In dit geval vind ik dat hetzelfde.  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.