Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

vergoeding

Gestart door fee23, april 11, 2012, 09:19:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fee23

Ik zit nu in een periode waar ik het allemaal wat minder kan verdragen. Onze afspraken blijven gelden en mijn man houdt zich er altijd aan, dus dat is positief! Maar toch vind ik het niet eerlijk dat ik seks 'moet' hebben, ook al is het volledig onder mijn voorwaarden. Ik kan daar echt zo kwaad over worden de laatste tijd. Als ik het niet doe dan is hij weg, en dat wil ik niet want buiten het seksuele vlak is alles aan ons super! Ik voel mij echt goed in ons gezinnetje en ik zie hem echt wel graag. Daar komt de praktische kant nog bij, wat zou ik het moeilijk hebben als alleenstaande mama in co-ouderschap en voor ons dochter zou het ook niet alles zijn! Da's dan weer mijn niet-zo-romantische, praktische kant die spreekt, maar het is wel zo!
Ik doe mijn uiterste best om van seks geen 'handelswaar' te maken, zoals sommige mensen die ik ken wel lijken te doen. Wilt hij de vuilniszakken niet buiten zetten? Geen seks. Wilt hij liever weggaan met zijn maten dan bij haar te blijven? Geen seks. Valentijnsdag? Het perfecte cadeau is dan natuurlijk een zelfgemaakt stout bonnenboekje en een striptease. Die dingen vermijd ik dus, want het zit te diep om daar zo mee om te springen. En toch heb ik seks met hem om de relatie in stand te houden, het voelt soms als een vergoeding. En ondertussen moet hij net hetzelfde denken, dat hij het niet eerlijk vindt dat hij zo'n erbarmelijk seksleven heeft en dat zijn vrouw hem op sommige dagen niet eens spontaan kan knuffelen zonder te verstijven. Het is overal wel iets zeker? Ik weet alleen dat het niet makkelijk is!!! :banghead: Dit moest er even uit.

jojo2003

Beste fee,

Seks is nooit handelswaar wat mij betreft. Ik heb een aseksuele partner, maar denk er niet aan om seks met haar te 'moeten' hebben. Voor mij is alle plezier er dan ook wel uit. Dat betekent inderdaad dat ik al een aantal jaren geen seksuele relatie meer heb en dat is wel eens frustrerend. Aan de andere kant heb ik een geweldige partner, die ik niet kwijt wil. Als je partner je dwingt tot dingen die je niet wilt, ook al zijn daar afspraken over gemaakt, moet je dat duidelijk aangeven. Hij kan het toch ook niet leuk vinden dat degene van wie hij houdt zich ongemakkelijk voelt (of erger).


fee23

We hebben al een heel lange en moeilijke weg afgelegd om tot onze afspraken te komen. Ik moet nooit iets doen wat ik op dat moment niet aan kan. Wat ik niet wil is iets anders, maar als de één nooit wilt en de ander altijd dan moet je wel tot een compromis komen zeker? Hij is daar heel onvolwassen in, aan zijn trekken komen is wat telt op dat moment of ik daar nu van mee geniet of niet. Ik hoop dat hij daar ooit uitgroeit. Zoals hij hoopt dat ik er ooit zal van kunnen genieten :P
Op dit moment ben ik gewoon kwaad op mezelf voor de keuze die ik heb gemaakt en voor de gevolgen daarvan. Maar die zorgt er wel voor dat ik een (voor de rest) heerlijk leven kan hebben.