Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

uit de kast

Gestart door Uffie, november 03, 2012, 08:44:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Uffie

Aaaaargh! Vriendlief dwingt me nu om uit de kast te komen! Om het duidelijk te maken: als hij dronken is brult hij door het portiek dat ik een stomme aseksuele trut ben. die niets heeft te eisen omdat ik toch maar een marginale minderheid ben. Voordeel, ik hoef niet officieel uit de kast te komen, het hele portiek weet het al. Joepie! Nadeel: het gaat ze geen zak aan. Item: ik ga het mijn ouders vertellen, ik denk niet dat ze verbaasd zijn.
Is there any escape - A guy called Gerald

essierulez


Jinny

Subtiliteit kan je vriend in ieder geval niet verwijten.
Wat een hork.

FlowerPower

Zo iemand zou al lang mijn vriend niet meer geweest zijn...

Jovi_Hobbes

Nou ja, wat zijn dat nou voor rare uitspraken? Een marginale minderheid?
Hopelijk is je vriend begripvoller als hij niet dronken is en hopelijk is hij ook maar heel zelden dronken, want dit slaat toch nergens op.

Hopelijk ging het gesprek met je ouders goed.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Ouch, dat is zachtgezegd crap.

Citaat van: FlowerPower op november 03, 2012, 10:51:45 PMZo iemand zou al lang mijn vriend niet meer geweest zijn...

En terecht(!).

Uffie

Bedankt allemaal voor jullie begrip. Ja, het zijn totaal idiote uitspraken, ik weet het. Als hij nuchter is, is hij gelukkig een stuk redelijker hoor. Alleen is hij de laatste tijd te vaak dronken, maar (dit is de nuance die ik even aanbreng), het schijnt bij zijn gecompliceerde rouwproces te horen, zijn vader is vorig jaar overleden, na een lang en vreselijk ziektebed. Hiervoor is hij ook in therapie.
Ik heb nog geen gesprek met mijn ouders gehad, zij wonen 230 km van mij vandaan, en dit is niet even een mededeling die je luchtigjes over de telefoon doet. En nu ik het nog eens overlees, ik weet niet zeker of het wel zo'n goed plan is. Het vertellen bedoel ik. Maar ik zie het wel als ik daar een weekend ben....
Is there any escape - A guy called Gerald

Jinny

Drank is (bijna) altijd een reactie op en nooit een oplossing.
Als een therapie moet slagen is de drank het eerste dat van de baan moet.

jojo2003

Niemand! kan je dwingen uit welke kast dan ook te komen... Wat hebben anderen er mee te maken, behalve je vriend?
Als jij de behoefte voelt iemand te vertellen over je geaardheid, is dat uiteraard prima. Is dat niet het geval, dan niet. Ik denk niet dat er mensen zijn die er last, dan wel voordeel van hebben om te weten dat je aseksueel bent.
Als het ter sprake komt, zou ik er geen moeite mee hebben, maar ik deel mijn seksleven niet met veel mensen en dus komt het ook niet aan de orde.

Uffie

Bedankt voor je reactie jojo2003, maar ik was zaterdag nogal emotioneel/overstuur, vandaar dat ik mijn bericht nogal ongenuanceerd heb neergezet. Nu bekijk ik alles gelukkig weer wat rustiger, en denk ik inderdaad weer anders over dingen. Wat ook heeft geholpen is een goed gesprek dat ik vandaag met mijn huisarts heb gehad, die gelijk contact heeft opgenomen met de therapeut van mijn vriend. Hoe dat is afgelopen is weet ik niet, zij zat op dat moment in een gesprek, en zou later de huisarts terugbellen.
En Jinny, jij hebt meer dan 100% gelijk dat eerst de drank de deur uit moet! Nou ja, hij heeft donderdag een afspraak, en ik zal de therapeuten (het zijn 2 afspraken achter elkaar) verblijden met mijn aanwezigheid, en hopelijk e.e.a. kunnen verduidelijken.
Ik denk dat ik voorlopig maar even in de kast blijf, ook omdat ik eigenlijk vind dat het verder niemand wat aangaat. Maar aan de andere kant wil het weer wel vertellen. Heel dubbel, ik weet het. Maar misschien herkent iemand zich hierin? Soms word ik wat dat betreft wel gestoord van mezelf....  :banghead:
Is there any escape - A guy called Gerald

Jinny

Uffie, ik sprak uit ervaring.  8)

FlowerPower

Het is soms inderdaad moeilijk om te zwijgen. Soms wil ik het ook van de daken schreeuwen om van al die domme opmerkingen verlost te zijn, zodat iedereen weet dat ik geen relatie wil ofzo. Maar zoals je zelf ook al zegt heeft niemand er zaken mee met wat er wel en niet in de slaapkamer gebeurd. En dan zwijg ik ook maar omdat ik ergens ook wel weet dat dit alleen maar problemen kan uitlokken.
Ik heb het nu aan 4 mensen verteld, en maar 2 reageren echt goed. De ene was echt verbaasd en vind het erg voor mij, hij doet zijn uiterste best om zich in te leven en accepteert dat ook wel, en als hij vragen heeft stelt hij ze ook. De andere lacht er gewoon mee om me te plagen, maar ik plaag hem dan weer met andere dingen dus heb er ook geen probleem mee.
De andere 2 die ik het verteld heb, heb ik nu geen contact meer mee omdat ze me ofwel laten vallen ofwel pushen om toch maar een relatie te beginnen want 'je weer maar nooit'.

Maar je moet uiteindelijk alleen maar doen wat je zelf wil.

SoulDragon

Ah, ik hoop dat dat met je vriend snel opgelost wordt, dat is niet goed zo.

Ik snap wel wat je bedoelt, je wilt het mensen wel vertellen, zodat ze je beter snappen.
Van de andere kant, tja, wat hebben andere eraan om te weten dat je aseksueel bent als ze niet je partner zijn...moet het niet uitmaken.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

jojo2003

Citaat van: FlowerPower op november 05, 2012, 10:52:56 PM
De andere 2 die ik het verteld heb, heb ik nu geen contact meer mee omdat ze me ofwel laten vallen ofwel pushen om toch maar een relatie te beginnen want 'je weer maar nooit'.

Wat een rare reactie van die mensen FlowerPower... Vreemde mensen heb je er toch bij zitten. Goed om te horen dat je andere vrienden zo comfortabel er mee zijn dat ze zelfs grapjes er over kunnen maken.

Uffie, natuurlijk zitten de dingen je soms wat hoog en wordt je emotioneel. Goed dat je er over gesproken hebt met je arts... Succes verder

Uffie

Citaat van: Jinny op november 05, 2012, 10:51:50 PM
Uffie, ik sprak uit ervaring.  8)
Oei, dat klinkt niet goed. Ik hoop dat alles nu beter met/voor je gaat.

FlowerPower, dat zijn geen echte vrienden. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je kunt elkaar wel respecteren. Hopelijk ben je er niet al te ellendig van geweest. Maar gelukkig heb je nog goede vrienden die inderdaad zo relaxed zijn dat ze er grapjes over kunnen maken.

Iedereen bedankt voor de lieve en begripvolle reacties, voorlopig kijk ik even niet verder dan donderdag, afspraak met de therapeuten. Hopelijk komt daar iets zinnigs uit....

Even totaal  :offtopic: ik heb over dit onderwerp van het weekend ook nog telefonisch contact gehad met Sensoor (wat vroeger de SOS telefonische hulplijn was), en ik ontdekte dat hun kennis over aseksualiteit 0,0 is! Misschien is het een idee om ze via een mail of folder op de hoogte te brengen van deze site? Ik heb natuurlijk geen flauw idee hoeveel mensen die worstelen met "onze" geaardheid contact met Sensoor zoeken, maar enige basiskennis voor het geval dat lijkt me toch wel nuttig.
Is there any escape - A guy called Gerald