Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstelbericht

Gestart door Gara, februari 23, 2023, 05:29:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gara

Hallo forumlezers,

Zoals de gewoonte voorschrijft, zal ik me als nieuw lid op dit forum voorstellen.

Ik ben 29, woonachtig in Eindhoven, en heb altijd wel een bepaalde sociale druk gevoeld om een vrouw te vinden. Zit in een Christelijk millieu, waar iedere twintiger bezig lijkt te zijn met trouwen en een gezin stichten, en je overal gelukkige stelletjes en gezinnen lijkt te zien. De drama's die bij een relatie horen komen nooit in de openbaarheid.

Mijn sociaal netwerk is best groot, met genoeg vrienden en familieleden om me heen die om me geven. Maar vanuit mezelf heb ik nooit echt de behoefte gehad om een intieme partner te vinden. Schijnbaar begint dat bij de meeste mensen vanuit fysieke aantrekkingskracht. Maar dat heb ik nooit gehad. Ik ga met mannen en vrouwen even gemakkelijk om. De ene avond met vrienden naar een voetbalwedstrijd, de andere avond met vriendinnen dansen. Vrouwen voelen zich bij mij snel op hun gemak.
Ik speel in computerspellen ook bijna altijd een vrouwelijk personage. Daar heb ik nooit echt over nagedacht. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat mannen die langer met me gespeeld hadden aannamen dat ik ook echt een vrouw ben en me gingen flirten (terwijl het best vaak voorkomt dat een man een vrouw speelt of andersom). Wat dit betekent, weet ik niet. Ik heb niet het gevoel dat ik in het verkeerde lichaam zit ofzo. Daar is weer een ander forum voor. ;) Maar als ik morgen wakker word als vrouw, zou ik het niet erg vinden.

Nu is het gebeurd dat ik een paar maanden geleden voor het eerst smoorverliefd ben geworden op iemand, een vrouw. Dat heb ik haar verteld, en we zijn sinds een paar weken aan het daten. Dat is voor haar net zo nieuw als voor mij, dus we houden het nu vooral bij diepgaande vrienden worden. Ik merk wel dat ze behoefte heeft aan waardering van haar uiterlijk, maar besef dat ik 100% vanwege haar persoonlijkheid op haar val. Knuffelen is fijn, maar het idee om te zoenen of  nog intiemere dingen spreekt me tegen. Ik vind haar bijzonder genoeg om het ervoor over te hebben. Maar als het echt wat wordt tussen ons, moet ik hier een oplossing voor vinden.
Ik heb het nog niet aan haar verteld, omdat we nog niet in die fase zitten en ik haar niet kwijt wil raken.

Door hierover na te denken en vooral door het besef hoe belangrijk fysieke aantrekking en seks voor de meeste mensen zijn, kwam ik uit bij het fenomeen aseksualiteit. Ik ben er vrij zeker van dat dit op mij van toepassing is. Heb een aantal jaren terug 2x een vrouw betaald om seks te hebben (dan ben je van de titel 'maagd' af), maar dat was geen succes. Ze kregen me, ondanks dat het hun beroep is, totaal niet opgewonden. Ook massages of zoenen vond ik helemaal niks.

Het was voor mij vanwege mijn gelovige achtergrond ook wel een dingetje om me met een open blik te verdiepen in de LHBTQ+ gemeenschap. Afwijkende vormen van seksualiteit zijn nog best wel een taboe, ook onder twintigers. Er wordt eigenlijk nooit over gepraat, mensen hebben voor de buitenwereld gewoon ineens een relatie. Het omslagpunt was voor mij dat ik met carnaval een regenboogbar in ben gestapt en er de hele avond in mijn eentje heb gefeest en met onbekenden gedanst zonder dat iemand me een ongemakkelijk gevoel gaf.

En nu dus een profiel aangemaakt op dit forum. Ik hoop hier meer te leren over hoe aseksualiteit werkt, hoe anderen de ontdekking dat ze qua aantrekking niet aan de norm voldoen een plaats in hun leven geven, en hoe ik het in kan passen om een goede partner te kunnen zijn voor een vrouw die uiteindelijk behoefte heeft aan fysieke intimiteit.

Het lijkt me mooi om mensen te ontmoeten die hier ook mee te maken hebben, vooral als ze in de buurt wonen!
En ik zal ook de evenementen in de gaten houden.
 :highfive1:

Okami


AceVentura

Welkom op het forum Garen040,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Bedankt voor je uitgebreide voorstel bericht :klap:

CiteerKnuffelen is fijn, maar het idee om te zoenen of  nog intiemere dingen spreekt me tegen. Ik vind haar bijzonder genoeg om het ervoor over te hebben. Maar als het echt wat wordt tussen ons, moet ik hier een oplossing voor vinden.
Pas hier wel mee op. Over je eigen grenzen gaan op het gebied van seksualiteit kan heel vervelend uitpakken. Bedenk daarbij dat "het ervoor over hebben" niet gaat om een enkele keer maar om zolang jullie een relatie hebben.
Over het algemeen is het verstandig om hier zo snel mogelijk open over te zijn, het hoort immers bij jou en seksualiteit is voor de meesten een belangrijk onderdeel van een relatie. Zoiets vertellen kan ook heel positief uitpakken, denk bijvoorbeeld aan jou steunen en helpen in je zoektocht naar wat bij je past.

Ik hoop dat je hier gaat vinden wat je zoekt en wie weet tot ziens bij een van de bijeenkomsten :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.


Koffie

Welkom!

In feite moet je een extra stap nemen zo te lezen en die heb je al kunnen nemen: je moest met een open blik naar LHBTQA+ gaan kijken. En dat deed je. :highfive1:
Het lijkt me moeilijk om in zo'n situatie open te zijn naar je omgeving.

Wat betreft een eventuele vraag omtrent je gender: Daar zijn vast ook andere fora voor, maar het is ook hier geen taboe-onderwerp en je zou ook niet de enige op dit forum die transgender is, of ergens in een grijs gebied zit op dat vlak. Behalve dat kunnen er misschien ook andere redenen zijn waarom je morgen als vrouw wakker zou willen worden. Wie weet is dit ook een zelfonderzoek dat op je pad ligt.

Wat betreft seks hebben om de relatie maar te behouden: het kan. Mensen kunnen heel verschillende keuzes maken. Belangrijk is dat je niet over je grenzen gaat, waarmee je jezelf beschadigt. En wat uiteindelijk je relatie ook tekort doet. Als ik nu, wetend van mijn aseksualiteit, een relatie aan zou gaan, zou ik daar open over zijn. In de tijd dat ik relaties had had mijn aseksualiteit nog geen naam en deed ik erg mijn best te voldoen aan de eisen, zodat ik een relatie kon hebben en geliefd zou zijn, etc. Uiteindelijk bracht me dat steeds verder van mezelf vandaan.

Het ligt voor iedereen anders, er zijn aseksuelen die het zelfs fijn vinden om seks te hebben, of die er gewoon niks mee hebben, maar er ook geen bezwaar tegen hebben. Dat kan allemaal. Maar blijf jezelf voldoende trouw.
Ik heb ook geen idee of de ervaringen met een prostituee vergelijkbaar zijn met ervaringen met iemand bij wie je je vertrouwd voelt. Maar ik zou wel bespreken dat je twijfels hebt op seksueel vlak.







Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Gara

Bedankt voor de verwelkomingen en voor de tips!  :D
Ik denk dat openheid vanzelfsprekender is als je, zoals jullie, al een tijdje bewust bent van je gevoelens en grenzen. Want als je een onderdeel van jezelf helemaal hebt aanvaard, uit je het vanzelf. Zo ver ben ik zeker nog niet. Maar de grootste stap, namelijk open staan voor alle mogelijkheden, is al gezet.

Jaap

Hoi Garen040,

Welkom hier!  :cake:  :cake:

Maartjemaris


Blackbird