Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hessian

Het zou wel leuk zijn als mensen ons als vierde geaardheid zien en respecteren ,in deze wereld van hormonale driften en omtertmeest en de beste sex hebben ,zou het wel deugddoend zijn dat niet iedereen die driften heeft.
Mijn levensdoel is gewoon gelukkig zijn ,van kleine dingen genieten en dingen leren die ik niet weet.Ik wil gewoon gestelijk en spiritueel erop vooruitgaan in het leven ,dat geeft me een enorme voldoening.Het leven van een aseksueel is niet altijd even makkelijk ,maar het geeft veel andere perspektieven op het leven ,en mischien kunnen we door ons anders zijn ook soms wel eens mensen inspireren seksueel of a-seksuelen die het nog niet weten dat ze a-seksueel zijn. :geezer: :klap:

Sismo

Hé, had dit onderwerp nog gemist!
Mijn levensdoel...is zeker wel iets waar ik over nagedacht heb, vooral toen vrienden en zussen een gezin kregen. Wat kan voor mij een doel zijn i.p.v. kinderen op de wereld zetten en zorgen dat ze "goede mensen" worden? Wat ik in ieder geval belangrijk vind is (net als velen) iets betekend te hebben als ik doodga. Ik denk dan vooral aan iets betekenen voor andere mensen (vandaar mijn beroep ook, in de zorg). Ik heb ook een tijdje overwogen om structureel hulpverlener te worden in het buitenland, maar heb de opleiding hier niet echt voor. Heb een paar jaar geleden wel een half jaartje vrijwillig gewerkt in een kindertehuis in Sri Lanka, maarja, vrijwillig houd je dat niet al te lang vol...en ik vind Nederland toch ook wel leuk.
Waar ik me meer voor wil  wapenen is de sleur van alledag, ik zou meer diepgang willen in relaties en in mezelf. Ben soms te nuchter denk ik. Heb wel aan yoga gedaan en sessies bij een haptonoom, wat me wel helpt, maar zodra ik daar niet meer heenga, lijk ik te verzanden in oppervlakkig leven. Vind het moeilijk om dat vast te houden. Vind het ook nog vaak moeilijk om mijn gevoel te verwoorden (vandaar dit warrige gezwets... ;D).
Wel een onderwerp om nog 'ns verder over te bomen!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Tempesta

Citaat van: Sismo op mei 29, 2006, 12:47:04 PM
Ben soms te nuchter denk ik.

Ik vind dat ik soms ook iets teveel vasthoud aan het "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" motto. Juist als ik daar eens van los kom gebeuren er de leukste dingen. Zo ben ik ook in Amerika beland  ;).

Ereinion

Citaat van: Sismo op mei 29, 2006, 12:47:04 PM
Waar ik me meer voor wil  wapenen is de sleur van alledag, ik zou meer diepgang willen in relaties en in mezelf. Ben soms te nuchter denk ik. Heb wel aan yoga gedaan en sessies bij een haptonoom, wat me wel helpt, maar zodra ik daar niet meer heenga, lijk ik te verzanden in oppervlakkig leven. Vind het moeilijk om dat vast te houden.

Ik merk vaak ook dat het moeilijk is om een bepaald iets vast te houden als je uit die omgeving weggaat. Veel van mijn in Amerika opgedane kennis over mijzelf, ben ik weer vergeten toen ik weer in Nederland kwam.

Ik hoop ook met een open blik in het leven te blijven staan en steeds weer dingen te leren. Gelukkig besef ik me nog vaak dat ik door een klein iets weer iets waardevols heb geleerd.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Sismo op mei 29, 2006, 12:47:04 PM
... kinderen op de wereld zetten en zorgen dat ze "goede mensen" worden? Wat ik in ieder geval belangrijk vind is (net als velen) iets betekend te hebben als ik doodga.

Ik houd het voorlopig bij het eerste. Ben eigenlijk blij dat ik het heb (als doel dan) Maar of ik iets betekend heb als ik dood ben?  :-\
*zucht*
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Citaat van: Stev op mei 29, 2006, 10:30:37 PM
Ben eigenlijk blij dat ik het heb (als doel dan) Maar of ik iets betekend heb als ik dood ben?  :-\
*zucht*

Natuurlijk heb je dat dan! Voor je kinderen ben je toch heel belangrijk geweest dan! :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Citaat van: Ereinion op mei 29, 2006, 08:16:14 PM
Ik merk vaak ook dat het moeilijk is om een bepaald iets vast te houden als je uit die omgeving weggaat. Veel van mijn in Amerika opgedane kennis over mijzelf, ben ik weer vergeten toen ik weer in Nederland kwam.

Ja! Stom is dat hè! Dan ben je blij iets geleerd te hebben over jezelf en wil je dat echt vasthouden, maar....was het maar als fietsen, dat verleer je nooit!  :(
Ik besef ook vaak pas als ik lang weg ben hoeveel ik om mijn familie en vrienden geef. Dan neem ik me voor als ik terug ben meer aandacht voor hen te hebben en meer diepgang proberen te verkrijgen. Maar eenmaal terug is het alledaagse leven weer snel gewoon en doet iedereen weer druk druk druk....zonder elkaar echt te zien :'(.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

#67
Citaat van: Sismo op mei 30, 2006, 10:19:25 AM
Natuurlijk heb je dat dan! Voor je kinderen ben je toch heel belangrijk geweest dan!

Dat mag je inderdaad hopen als ouder. Maar met die kinderen van tegenwoordig.... Mensen in onze omgeving vinden dat we onze kinderen op een redelijke wijze aan het opvoeden zijn. Maar je wilt niet weten met wat voor invloeden van buiten ze te maken krijgen. Nu al, en het wordt alsmaar erger. Vandaag op school en discussie van kinderen van groep 8 gevolgd (jongens en meisjes van 11 en 12 jaar dus, ze hadden niet eens door dat ik ernaast stond te wachten) Waar ging het over? Ben je al ongesteld, ik gebruik tampons, heb je al tonggezoend, ik heb al natte dromen... Ik werd er helemaal misselijk van. Maar goed dit hoort eerder bij "wind je alsjeblieft op"  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Kinderen worden inderdaad steeds jonger volwassen. Zo zonde eigenlijk want vergeleken bij alle jaren die je nog hebt als volwassene zijn die paar kinderjaren erg waardevol. Maar ja dat realiseer je je pas als je volwassen bent  :-\
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Vandaag zag ik zo'n heel jong grietje bij de strings aan het kijken. Heel gericht naar de maat. Dat vind ik echt iets heel raars. Maar ja, zelf draag ik ook geen strings dus ik snap niet wat er prettig aan is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dat is denk ik soms ook het grootste probleem. Je ziet van die ukkies die bezig zijn met dingen waar je zelf niet eens mee bezig bent. Een klein beetje een zijweg: ik heb me altijd afgevraagd waarom ouders altijd zo hysterisch worden als ze merken dan hun kinderen aan seks doen, terwijl iedereen mij altijd probeerde aan te praten dat het iets geweldigs is. Als het echt zo geweldig is moet je toch juist blij zijn dat je kind het ook doet (vanaf een bepaalde leeftijd natuurlijk)  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Des te moeilijker vind ik het omdat ik natuurlijk heel graag wil dat mijn eigen kinderen wel een "gewone" ontwikkeling mee maken wat dat betreft.
En intussen loop ik hier heen en weer van de computer (forum) naar de kinderbedjes (want ze liggen er nog steeds niet in om 9 uur 's avonds  :banghead:  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

 :o  al kwart over negen!
Tot later  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

21.57 eindelijk   :klap:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Citaat van: Stev op mei 30, 2006, 09:13:05 PM
Des te moeilijker vind ik het omdat ik natuurlijk heel graag wil dat mijn eigen kinderen wel een "gewone" ontwikkeling mee maken wat dat betreft.

Dat lijkt me ook erg moeilijk ja, ik vind het al lastig als ik voor mijn werk sexuele voorlichting moet geven.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-