Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Niet-seksueel lichamelijk contact

Gestart door Sam, maart 01, 2008, 11:06:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Citaat van: Eugenie84 op mei 20, 2008, 02:37:11 PM
Bij lichamelijke intimiteit gaat het om aanrakingen, strelingen en seks, terwijl psychische intimiteit het gevoel van emotionele verbondenheid is. Bij geestelijke intimiteit laat je iemand in je ziel kijken en deel je gevoelens en emoties.

Intimiteit kent vele vormen:

samen knuffelen;
samen op de bank of in bed tv kijken;
samen voor de open haard zitten;
samen een spelletje doen;
elkaar masseren;
samen vrijen;
samen genieten van een mooi uitzicht;
samen koken en afwassen;
samen hand in hand of omarmt lopen;
samen sporten of een gezamenlijke hobby;
voor elkaar opkomen;
elkaar troosten als er iets naars is gebeurd is;
echt naar de ander luisteren en geïnteresseerd zijn;
zelfs samen ruzie maken kan intiem zijn.

http://www.heinpragt.com/liefde/intimiteit.php
Hier vind je het gehele artikel.

Mss was het dat dat je nog wou toevoegen?

Groetjes
Eugenie

Wat mooi geformuleerd !  :klap: :klap: :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Eugenie84

Dank je wel!
Straks word ik nog rood.

Groetjes
Eugenie

Ienepien

Citaat van: Eugenie84 op mei 23, 2008, 12:41:14 PM
Dank je wel!
Straks word ik nog rood.

Groetjes
Eugenie

Niet te lang in de zon zitten, dan. :rollol:

Sam

#48
Dat lijstje klopt inderdaad helemaal!

Met de site die wordt gelinkt ben ik het niet overal eens. Nogal vaak wordt seks als synoniem genoemt aan intimiteit. Tot de zin toe dat 'wanneer één van de twee partijen steeds nee zegt tegen seks, de ander gevoelens kan krijgen voor iemand buiten de relatie die het gemis aan liefde en intimiteit wel te bieden heeft. Huh? Maar liefde en intimiteit warne toch niet hetzelfde als seks?!?
Ook wordt er uitgebreid gesproken over relaties waarin de één meer zin heeft dan de ander maar worden slechts 3 regels gewijd aan een beschrijving van aseksualiteit, zonder suggestie van een oplossing voor dit extreme geval van verschil in zin.

Ook wat bot was de beschrijving van 'foute partners':
De feminist bij uitstek die op zoek naar begrip, een troostende schouder, een luisterend oor en in dat rijtje past seks niet thuis. Wat u wel kunt krijgen is een stroom verwijten naar het gehele manvolk dat op deze aarde rondloopt. Ze is onafhankelijk, wil geen advies en knapt af op uw zwakheden. Rennen zo snel als u kunt. 
Die hele stroom verwijten richting het gehele manvolk zal ik nooit iemand geven. Maar wat is er mis met feminisme, onafhankelijkheid, op zoek zijn naar begrip en niet opzoek zijn naar seks? Waarom is dat 'Rennen zo snel als u kunt'? Nou ja zeg. Heeft hij soms liever een traditionele afhankelijke vrouw voor in bed? Ja daaaag!!!
En waarom zou een feminist geen seks willen? Wil een echte feminist niet gewoon 'boven op'?

Jan

Tot de zin toe dat 'wanneer één van de twee partijen steeds nee zegt tegen seks, de ander gevoelens kan krijgen voor iemand buiten de relatie die het gemis aan liefde en intimiteit wel te bieden heeft. Huh? Maar liefde en intimiteit warne toch niet hetzelfde als seks?!?

Sam, dat is een opmerking die een mogelijke situatie weergeeft. Het is alleen iet helemaal 'kompleet' neergeschreven, dan had er gestaan: liefde, intimiteit en seks. Daarin heb je gelijk.

Over feministen wordt dan generaliserend geschreven, er staat ook de feminist -bij uitstek-, dus welicht geen algemeen/gemiddeld voorbeeld.

Maar het hele verhaal op die site vind ik best wel goed weergegeven.
Misschiien zou je je bemerkingen per E-mail aan de auteur kenbaar kunnen maken, of hem hier uitnodigen?

petra1963

Sam schreef: < En waarom zou een feminist geen seks willen? Wil een echte feminist niet gewoon 'boven op'? >

Ik kende in het verleden feministes die 'om politieke redenen' zo erg anti- man waren dat ze liever celibatair leefden dan een relatie met een man te hebben.. :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky


petra1963

Ja, het was erg goed voor mijn cynische gevoel voor humor.  :rollol:

Het waren trouwens ook nogal humorloze en verkrampte types, toen. Ik had ook het gevoel dat ze zichzelf aardig in de weg zaten, ja !  :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Dat lijkt me wel ja! Als je zeker wil weten dat je ongelukkig wordt, moet je dat soort dingen doen!

"Ik wil een relatie met een man, maar ik doe het niet, dan wordt ik lekker ongelukkig! Oh ja, en omdat dat natuurlijk als een stomme reden klinkt, zeg ik gewoon dat ik het doe om politieke en feministische redenen. Dan snappen mensen het!"

Of zouden ze zichzelf ook voor de gek hebben gehouden...hihi! Maar ja, het lijken me behoorlijk verbitterde types. Die ooit een mislukte relatie hebben gehad en daardoor het gewoon nooit meer proberen en vast zitten in hun eigen bitterheid...hmmm...niet mijn volk, nou ja, levert wel goede cliënten op!  ;)

Jan


petra1963

Citaat van: Pinky op mei 26, 2008, 08:50:37 PM
Dat lijkt me wel ja! Als je zeker wil weten dat je ongelukkig wordt, moet je dat soort dingen doen!

"Ik wil een relatie met een man, maar ik doe het niet, dan wordt ik lekker ongelukkig! Oh ja, en omdat dat natuurlijk als een stomme reden klinkt, zeg ik gewoon dat ik het doe om politieke en feministische redenen. Dan snappen mensen het!"

Of zouden ze zichzelf ook voor de gek hebben gehouden...hihi! Maar ja, het lijken me behoorlijk verbitterde types. Die ooit een mislukte relatie hebben gehad en daardoor het gewoon nooit meer proberen en vast zitten in hun eigen bitterheid...hmmm...niet mijn volk, nou ja, levert wel goede cliënten op!  ;)

Oh ja.. :rollol: ze waren allemaal toen al rijp voor een forse therapie !  Maar dat mocht natuurlijk niemand zeggen !  :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Neej, want dan had je het natuurlijk gedaan!  :schater: Nou ja, kan erook de humor wel van inzien...zolang het mijn familie maar niet is... ;)

Gabrielle

Kijk! Weer een topic waar ik me in terug kan vinden!

Citaat van: Eugenie84 op mei 20, 2008, 02:37:11 PM
Bij lichamelijke intimiteit gaat het om aanrakingen, strelingen en seks, terwijl psychische intimiteit het gevoel van emotionele verbondenheid is. Bij geestelijke intimiteit laat je iemand in je ziel kijken en deel je gevoelens en emoties.

Als ik dat zo zie staan, ben ik geneigd te zeggen dat voor mij geestelijke intimiteit voorwaarde is voor lichamelijke intimiteit.

En wat de welkomstzoenen betreft: al weer iemand erbij die zich eraan probeert te onttrekken! Gelukkig zijn ze bij ons al tevreden met eentje.  :)
Ik denk dat het voor mij voelt zoals dat voor doorsnee mensen zou voelen als ze zouden besluiten mekaar voortaan maar eens welkom te heten met een tongzoen.



Jan

Als ik dat zo zie staan, ben ik geneigd te zeggen dat voor mij geestelijke intimiteit voorwaarde is voor lichamelijke intimiteit.

Daarin kan ik mij ook goed vinden, ergens op het forum heb ik dat ook al eens geschreven.

Welkomstzoenen ben ik heel selectief in..

Jovi_Hobbes

Waren meer mensen dat maar...  :-\

Citaat van: Gabrielle op oktober 15, 2008, 06:44:39 PM
Ik denk dat het voor mij voelt zoals dat voor doorsnee mensen zou voelen als ze zouden besluiten mekaar voortaan maar eens welkom te heten met een tongzoen.

Dat is wel een aardige vergelijking.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?