Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vraagje over opwinding

Gestart door Brummetje, juni 07, 2008, 03:19:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brummetje

Als je echt (bedoel het niet rot) aseksueel bent, dan voel je toch nooit opwinding? Kun je stellen dat als je wel opwinding voelt, dat je dan niet aseksueel bent?

Misschien heeft Ienepien gelijk. :wave:
Ben ik frigide. ??? :-\ Ik kan het wel voelen, maar ik kan het heel moeilijk vast houden. :( >:(

Ienepien

Hé, dus het is wel blijven hangen, die opmerking.  ;)
Maar ik weet hier het antwoord niet op. Volgens sommigen ben ik niet asexueel. 8)

Ereinion

Ik weet het ook niet zo goed. Ik voel wel opwinding, maar daar moet echt wel wat voor gebeuren en ik raak niet opgewonden als ik alleen maar naar mijn vriend kijk, bijvoorbeeld. Volgens mij is frigide een term die (om verschillende redenen) niet meer zo snel gebruikt wordt. Heb je er al een beetje informatie over opgezocht?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sam

Er is geen grens aseksueel-seksueel, dus misschien ben je gewoon een heel klein beetje seksueel?
Volgens mij is de enige definitie van aseksueel 'geen seks willen'. Wanneer je wel een korte tijd opgewonden raakt maar geen seks wil, ben je denk ik aseksueel. en als je heel even seks wil..... heel-weinig-seksueel?

Stev

Het begint inderdaad met dat onvermogen om je niet seksueel aangetrokken te voelen tot anderen (wat Ereinion zegt, ik raak ook niet opgewonden als ik naar mijn man kijk, van het kijken naar seks op TV e.z.v.) Maar inmiddels denk ik dat die opwinding (lichamelijk gezien) er wel is, alleen wordt het niet "vertaald" naar mijn hersenen. En dat is natuurlijk wat je vervolgens aseksueel maakt.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

 :D Wat zitten we weer op één lijn!

Voor mij is aseksualiteit trouwens in de eerste plaats dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot andere mensen. Daarbij komt natuurlijk dat je meestal geen behoefte hebt aan seks. Maar van dat tweede ben ik niet zeker of dat voor iedereen geldt.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Ereinion op juni 07, 2008, 10:19:43 PM
:D Wat zitten we weer op één lijn!

:handschudden:

Bedoel je dat geen behoefte aan seks niet voor iedereen geldt?
Misschien zou je dat ook in het kader van prioriteiten stellen kunnen zien...  :-\ Als er al sprake van enige opwinding zou zijn (wat ik me daarbij voorstel), het interesseert me gewoon allemaal nauwelijks. Er zijn zo veel andere manieren om liefde te geven en te ontvangen, tja...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

Je kan toch géén behoefte hebben aan seks, en het tóch doen?
Gewoon, omdat het "zo hoort", of omdat je het wel eens uit wil testen, of je het misschien.................
Maar een asexueel zal nooit zelf initiatief nemen, denk ik.
En de opwinding, tja, die moet ik ook van héél diep halen, en is er niet zomaar. Maar nóóit van te voren. :-\

pinky

Hmm...ik denk dat de vergelijking met andere geaardheden gemakkelijk te maken is. Er zijn mensen heteroseksueel. En die zijn zo hetero, dat ze bij de gedachte aan sex met iemand van het eigen geslacht al misselijk worden. Dan zijn er heteroseksuelen die het wel eens een keertje met iemand van het eigen geslacht willen proberen, maar echt nooit een relatie zouden willen beginnen. En zo ook met homosexuelen, maar dan andersom. Er zijn vele gradaties tot ergens precies in het midden. De biseksueel. Die misschien vooral op vrouwelijk mannen en vrouwen valt dus daarmee eigenlijk ook net uit het midden staan.
En zo werkt het in mijn ogen met seksualiteit ook. Mijn vriend is seksueler dan ik ben. Jullie minder seksueel dan ik ben. Echter zit iedereen anders op die lijn. Ik durf mezelf seksueel te noemen, omdat ik het verlangen heb en ook het initiatief weleens neem. Ik geniet er ook van. Maar ik snap dat als je wel opgewonden raakt, alleen de seks niet wil, dat je jezelf dan wel aseksueel kan noemen. Vergelijk het dan met de hetero die het wel eens met iemand van het eigen geslacht wil doen (wilt niet zeggen dat hij het dan ook doet, maar het verlangen is er dan).
Maar ik denk dat het aan ieder voor zich is om te bepalen waar op de lijn hij zichzelf plaatst en welk naampje daarbij hoort.

Austen

Goh, ik geraak wel opgewonden, zelfs door anderen of een geur ofzo. Net zoals seksuelen dus... Maar: bij mij gebeurt dat zo om de zes maand, bij seksuelen elke week. En ik heb ook geen "knopje": het is niet dat als je lang genoeg aan mijn lichaam prutst, dat ik dan opgewonden raak (zoals seksuelen). Ik ben opgewonden, of ik ben het niet. En de trigger voor opwinding zit eerder in mij, dan rond mij.

Ereinion

Citaat van: Stev op juni 07, 2008, 11:07:17 PM
Bedoel je dat geen behoefte aan seks niet voor iedereen geldt?

Niet voor iedere aseksueel bedoelde ik. Ik zat een beetje te denken aan Zonnekind, maar ook aan iemand die mijn vragen voor het interview had beantwoord. Volgens mij hebben zij wel behoefte aan seks, maar zijn ze wel aseksueel te noemen. Of is het dan misschien meer de behoefte om seksueel te zijn, omdat het dan makkelijker is? Het is een beetje moeilijk uit te leggen...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ienepien

En het gevoel dat je krijgt bij een orgasme? Doet dat je niks, dan? Hoe beleef je dat dan? :-\

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Brummetje

Ik voel dus ook opwinding bij het kijken naar een film op de tv.
En ik neem sporadisch initiatief. (Hoe dat zou zitten als ik in een relatie met een meisje zou zitten weet ik dus (helaas :() niet.)

Bij mijn vriend is het: Wie niet begrijpen (ipv luisteren) wil, moet maar voelen. :-X

Wat is trouwens e.z.v. ???