Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksueel zijn bestaat niet !!!

Gestart door perlmutter, augustus 10, 2008, 09:42:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

perlmutter

Zelf geloof ik er wel in,in asexualiteit,vermits ik met de materie zelf te maken heb, ik ben nml zelf ook asexueel.

Maar blijkbaar denkt de buitenwereld hier heel anders over(zie onderstaande tekst die ik  copieerde,van een ander fora.

Hebben jullie ook al ervaring met mensen die;

1. Nog eens niet weten dat asexualiteit bestaat

2. Die over de materie al wel gehoord hebben,maar er gewoon niet in geloven.

CiteerIk geloof daar niet in, in asexuele mensen. Dat is zoiets als blinde mensen: er is wel een orgaan voorzien, maar het functioneert niet. Dat kun je niet normaal noemen: dat is een afwijking. Blinde mensen geven doorgaans grif toe dat er iets mankeert aan hen: maar asexuele mensen zouden het recht opeisen om lekker asexueel te blijven, ook al zouden ze de kans krijgen om terug normaal te worden? Dat is net zoiets als een blinde die niet wil geopereerd worden en zijn gezichtsvermogen terugkrijgen, maar in de plaats liever blind wil blijven.
Nee, dat zie ik niet echt zitten. Volgens mij is daar een tekort aan geslachtshormonen of zo. Of een psychologische reden: een trauma, weet ik veel... Want normaal kàn dat niet zijn. Als het normaal was, dan zouden we nu niet met veel te veel mensen op de wereld zijn...
Bovendien is een mens, die niet met een ander mens wil vrijen, maar wél masturberen, niet asexueel. Iemand die asexueel is, die masturbeert óók niet.

De vraag is,hoe reageren jullie hier dan op?

myra

Normen zijn subjectief. Wat voor de enige normaal is, is voor de andere weer heel raar...
Ik zou zelf heel droog reageren : 'ok, dan ben ik niet normaal, so what?'

En die vergelijking met een blinde die liever blind wilt blijven gaat ook niet op...Ik heb al een aantal keer gehoord over blinde mensen die door een operatie hun zicht gedeeltelijk terugkregen, en die idd liever blind waren gebleven, omdat ze in één keer teveel informatie moesten verwerken en de wereld opeens zeer beangstigend voor hen werd....

Degene die deze uitspraken in jouw citaat doet, getuigt gewoon van weinig levenservaring en empathie, eerder van arrogantie en betweterij...

Ereinion

Tja, het bestaat niet, maar ik heb er wel alle verstand van...  ::)

Gelukkig heb ik hier niet zoveel ervaring mee. Ik vraag me af hoe diegene over homoseksualiteit denkt. Maar het zegt meer over hem dan over ons. Zijn argumenten slaan ook nergens op; dat we geen behoefte hebben aan seks wil niet zeggen dat we geen kinderen kunnen of willen krijgen.

Ergens heeft hij wel gelijk, ik ben niet normaal. Maar wie is dat wel?  ;)

Trouwens, welkom Perlmutter.  :cake:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Welkom Perlmutter !

Verder vind ik de 'argumenten' in het citaat ook onzin. De persoon weet volgens mij niet waar hij het over heeft..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

caatje

Als redelijke nieuweling op dit forum (zelf sexueel, partner asexueel, denk ik), vind ik dit een hele moeilijke.
Eigenlijk ben ik namelijk heel blij dat ons probleem een naam heeft. De andere kant is dat ik nog steeds hoop dat we het samen op gaan lossen (lees: ooit wel sex gaan hebben). En dat betekent dat ik er dus eigenlijk niet blij mee zou zijn als asexualiteit iets is wat je niet op kunt lossen.
pfff, hier moet ik maar niet te lang over na gaan denken. Ben vooral nog in het stadium dat ik naar oplossingen zoek. Misschien dat ik er ooit aan kan wennen en mee kan leren omgaan dat het altijd zo blijft.

petra1963

Dat is inderdaad moelijk ja. Aan de ene kant heeft het probleem een naam, aan de andere kant.. tja... wat kun je er verder mee ? Hoe moet het nu verder ? Dat is hier op dit forum ook duidelijk herkenbaar..
Van belang is ook de mate van asecualiteit van de asexuele partner. Daar zijn ook gradaties in. En dat kan ook verschil maken, in de praktijk.
Om het bij mezelf te houden.. sex ? BRR !  moet ik niet aan denken. Maar knuffelen en tegen elkaar aanliggen vind ik wel fijn. Nou ja, zo zijn er heel veel verschillende manieren om asexualiteit te beleven, en er mee om te gaan.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

perlmutter

Citaat van: Ereinion op augustus 13, 2008, 07:03:50 PM


Trouwens, welkom Perlmutter.  :cake:
Citaat van: peter1963 op augustus 13, 2008, 08:59:30 PM
Welkom Perlmutter !



Thanks voor de cake. ;) Alhoewel het niet mijn eerste keer is dat ik hier wat post. Poste  hier vroeger ook al wel een tijdje,dan met een andere nick,mml comcast.

Wat die argumenten van die man  betreft,die vond ik  ook maar onzin,tja ...

Er zijn ondertussen wel veel nieuwelingen op dit fora,zie ik  :)

Jovi_Hobbes

Ha, Comcast. Je naam veranderen is natuurlijk wel een goeie manier om meer cake te krijgen.
Als reactie op jouw vraag wilde ik eigenlijk precies hetzelfde zeggen als Myra en Ereinion. De reactie is nogal kort door de bocht en de persoon haalt voorbeelden aan die zonder enige moeite te weerleggen zijn. Hij/zij wil er gewoon iet in geloven, dat is zijn/haar goed recht. Ik denk niet dat het mogelijk is om hem/haar van iets anders te overtuigen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ah Comcast, die naam herken ik nog wel. Trouwens, terug komen na een lange tijd is altijd goed voor  :cake:  ;)

Citaat van: caatje op augustus 13, 2008, 10:48:29 PM
Als redelijke nieuweling op dit forum (zelf sexueel, partner asexueel, denk ik), vind ik dit een hele moeilijke.
Eigenlijk ben ik namelijk heel blij dat ons probleem een naam heeft. De andere kant is dat ik nog steeds hoop dat we het samen op gaan lossen (lees: ooit wel sex gaan hebben). En dat betekent dat ik er dus eigenlijk niet blij mee zou zijn als asexualiteit iets is wat je niet op kunt lossen.
pfff, hier moet ik maar niet te lang over na gaan denken. Ben vooral nog in het stadium dat ik naar oplossingen zoek. Misschien dat ik er ooit aan kan wennen en mee kan leren omgaan dat het altijd zo blijft.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, mijn vriend vond hetzelfde. Eerst had hij het er moeilijk mee, omdat alle hoop verloren was dat het zou veranderen. Later bleek het vooral ook een voordeel, omdat we er nu vanuit gingen dat er verschillen tussen ons waren in libido (daarvoor dachten we dat we gelijk waren en zochten we echt naar een oplossing om weer hetzelfde te worden). Doordat we beseften dat we niet hetzelfde zijn en dat van elkaar te accepteren kunnen we er veel relaxter mee om gaan, waardoor we ook een soort van oplossing hebben verzonnen. Soms blijft het nog moeilijk, hoor. Maar over het algemeen heeft het labeltje ons wel veel goed gedaan, daar zijn we het allebei wel over eens.

Sorry, ik heb het idee dat ik niet echt duidelijk ben...  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Volgens mij ben je goed te volgen, hoor!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Waar gaan jullie naar toe? Kan ik nog inhaken? ;D

caatje


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

caatje

Ereinion, Als het te persoonlijk wordt, moet je me gewoon wegsturen hoor  ;) maar je hebt het in je vorige berichtje over "een soort oplossing" die jij met partner hebt verzonnen. Mag ik vragen wat voor soort?