Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nog een theorie over Aseksualiteit Type C

Gestart door «-o-Lantos-o-», februari 28, 2006, 12:54:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

«-o-Lantos-o-»

Naar aanleiding van Sammy?s standpunt van zijn bericht in de post ?Ben je introvert of extravert?? heb ik weer een andere zelf theorie over aseksualiteit type C.

Citaat van: Sammy op februari 26, 2006, 11:40:27 PM

Persoonlijk denk ik dat wàt je waarneemt losstaat van wat je er uiteindelijk mee doet. Als bv. iemand in de toekomst zou kunnen kijken, zou ie daarop kunnen reageren met een toegenomen fascinatie voor de toekomst, maar evengoed zou ie zich van de toekomst af kunnen keren.

Als je eens ben met dat standpunt heb ik vervolgens de volgende uitleg over hoe aseksuelen type C hun A?heid  ervaren. Ik beschouw mijzelf als type C, dus vind ik de volgende een goede uitleg van hoe ik het ervaar. Wil graag ook anderen?s mening over hebben.

Als ATC ( aseksueel type C) raak je wel seksueel opgewonden, maar je heb er geen behoefte aan sex. De seksuele opwinding ervaar je, maar dat is geen genoeg reden in onze ?matrix? om tot seksuele gemeenschap te leiden. Het is meer een besef van: hey ik zie die persoon of beeld, en mijn hart klopt sneller, mijn lichaam wordt warmer, mijn geslachtsorganen krijgen toevoer van bloed samen met een bijzonder gevoel. Nou dat kan lekker zo blijven. Wat doe ik ermee? Nou gewoon van genieten van deze ervaring. Ik zie er geen nut waarom ik nu vervolgens een geslachtsgemeenschap moet ondergaan met iemand of die persoon waarop ik opgewonden voor raakt. Blijkbaar beoordelen wij de hele seksuele opwinding gedoe op een objectieve en geen subjectieve wijze.

Seksuelen (vooral mannen) hebben de mentaliteit: op het moment dat er een erectie plaatsvindt, moet dat meteen weg door actie te nemen d.m.v. het liefst seksuele contact. Actie = reactie. Het is net alsof zij de seksuele opwinding niet kunnen verdragen en dat het zo snel mogelijk weg moet anders worden zij gek. Het is te overweldigend voor hun.

Terwijl ATC ( of tenminste zo ervaar ik en dit is mijn standpunt): Ja ik raak opgewonden, maar dat kan lekker zo blijven. Als het weg moet gaan, gaat die vanzelf weg, net zoals die is ontstaan. Logisch denken, lol.

Poef ik ben moe aan het worden. Ik denk dat het tijd is om even ermee te kappen.

Anyways, feedback mensen!!!
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Jovi_Hobbes

Ik denk dat je zeker wel gelijk kunt hebben dat dit ook een vorm van aseksualiteit is. Het hangt er dan alleen wel vanaf hoe je aseksualiteit wilt definiëren. Als je vindt dat een aseksueel iemand is die totaal geen seksuele gevoelens kent dan is wat jij omschrijft geen nieuw type aseksualiteit. Maar als je vindt dat een aseksueel iemand is die geen seksuele gemeenschap met anderen wenst (wel of niet door een compleet gebrek aan seksuele gevoelens) dan heb je wel helemaal gelijk. Ik neig zelf naar deze tweede definitie, maar denk dat dit iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

theruudstar