Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is er toch?

Gestart door Kweenie, mei 26, 2012, 11:51:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kweenie

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, heb even rondgekeken en toch maar besloten om ook wat te plaatsen..
Ik ben 18 jaar en dus op zich een leeftijd waarop je seksuele intresses zou kunnen/moeten hebben. 2 jaar geleden ben ik verkracht/aangerand/misbruikt (hoe je het ook noemen wil)door een toenmalig vriendje. Hij zou me wel eens laten zien hoe geweldig seks wel niet was. Nu heb ik gelukkig een lieve vriend, ruim een jaar. Deze weet wat er 2 jaar geleden gebeurd is, en wijt het feit dat ik moeite heb met seks daaraan. Het 'echte' seks hebben lukt (nog) niet, ik vind het ronduit smerig, vies, en ergens ben ik misschien ook wel doodsbang. Ik dacht eerst ook dat het kwam door wat er 2 jaar geleden is gebeurd, maar nu ik dingen over aseksualiteit lees, dan herken ik daar toch wel veel in. In de tijd dat anderen om me heen, leeftijdsgenoten dus, hun lijf ontdekten vond ik daar niks aan, snapte gewoon niet waar ze 't over hadden. Dat mensen naar seksdingen in films gaan zitten kijken, het nog leuk vinden ook, verschrikkelijk.. De eerste keer dat ik het mannelijke geslacht zag en bedacht dat die in mijn buurt zou komen kreeg ik kotsneigingen. (ik dacht dat ik misschien lesbisch was, maar ook dat trekt me niet). En nou is het echt niet zo dat mijn vriend en ik niks doen, en ik vind het harstikke fijn om gewoon bij hem te liggen, te knuffelen en zoenen. En als we meer doen dan is dat ook niet altijd ronduit verschrikkelijk, maar echt super fijn? Vaak denk ik ondertussen aan heel andere dingen of vraag ik me af wat ie toch in godsnaam aan 't doen is. In die meidenbladen lees je dat klaarkomen geweldig is, maar ik kan niet zeggen dat ik het nou zo geweldig vind..
Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat dit allemaal nou is.. want ik snap het gewoon echt niet.




Fricai

Hoi. :)

Als je wel verliefd wordt op jongens maar niet op meisjes kun je lesbisch wel uitsluiten, lijkt me. Aseksualiteit houdt in een seksuele orientatie waarbij je geen seksuele aantrekking ervaart -- dat zou zich uiten in dat je nooit de behoefte hebt, als je hem ziet, om 'meer' (:P) te doen. Het kan ook zijn dat het lijkt (zelfs voor jou) of je dit hebt, maar dat je het wel zou voelen als je die nare ervaring van 2j terug niet had gehad (Er zitten ook verdacht veel 'slachtoffers' op AVEN altijd). Dan zou het dus technisch geen 'aseksualiteit' zijn.

Of het voor jou nu door die ervaring komt, of doordat je gewoon van nature zo bent, kunnen wij niet bepalen.. Ik denk dat je er uiteindelijk zelf wel achter komt. Het lijkt me in de tussentijd wel belangrijk dat je vriendje niet 100% verwacht dat het nog helemaal 'goed komt'. Dat is niet per se het geval, en hij moet wel bereid zijn te leven met de consequenties (een compromis op het gebied van seks?) mocht je gevoel/mening erover altijd zo blijven.

Succes met de relatie iig. En welkom. :wave:

Jovi_Hobbes

Inderdaad, welkom Kweenie.
Ik kan eigenlijk niet zo veel toevoegen aan wat Fricai schrijft. Misschien alleen dat je je vooral niets aan moet trekken van meidenbladen en verhalen van mede-tieners. Iedereen is anders, er zijn geen vaste regels over hoe snel je moet gaan in relaties etc. Je moet doen wat voor jou goed voelt en hoeft daarbij alleen rekening te houden met je partner.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Welkom Kweenie! :cake: :cake: :cake:
Ik sluit mij volledig aan bij wat mijn voorgangers hebben geschreven.

Ereinion

Ik ook.  :cake:


Fijn dat je nu zo'n lieve vriend hebt waar je jezelf kunt zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.