Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Roze Huis Antwerpen wil open staan voor aseksuelen

Gestart door Paul2, juni 02, 2012, 09:51:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul2

Laatst las ik dat de nieuwe voorzitter van het Roze Huis / Cavaria in Antwerpen, Leonie Nelissen, er over denkt om hun werkzaamheden uit te breiden naar "bijkomende gender- en seksuele minderheden", zoals aseksuelen, interseksuelen, queers en dergelijke, opdat zij zich ook in het Roze Huis welkom en thuis kunnen gaan voelen.

Een goede ontwikkeling lijkt me  :)

Dutchamoeba


Jovi_Hobbes

Klopt en ik denk dat Myra hier mede voor heeft gezorgd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

CJ

superleuk initiatief...

helpt om meer gekendheid te verwerven

Willem

Ik juich het toe, 5000 virtuele knuffels voor doorzetter Myra  :cheerleader: , ik was er ook bij ! (eerste bijeenkomst, interview...)
Eigenlijk was dat de hoofdreden , aanleiding, om uiteindelijk hier toch terug actief te worden...
Ik verander echter niet.  Ik blijf filosofisch en wetenschappelijk kritisch. 


Quote : " ... // ...  werkzaamheden uit te breiden naar "bijkomende gender- en seksuele minderheden", zoals ... // ..., opdat zij zich ook in het Roze Huis welkom en thuis kunnen gaan voelen. ... // ... "
Mijn persoonlijke visie is en blijft, dat het oorspronkelijk doel "was" en zou moeten blijven, dat minderheden zich eindelijk meer thuis gaan voelen buiten de beschermde omgevingen !
Mijn stokpaardje blijft onderwijs.  De nog steeds ontbrekende, concrete  onderwijs doelstelling, om jongeren op de meest brede wijze tolerant en open te maken voor diversiteit, in al zijn vormen.  Bij elk nieuw schooljaar hoor je daar de minister en baZen van onderwijsnetten een beetje flauw-melig over zwammen, maar een concrete harde invulling in het onderwijsplan, is er niet.  Vak, en attitudeverplichting voor het voltallige leger van het onderwijzend personeel, én hun directies..... 
Men moet als mens echt niet alles kennen en begrijpen, noch aangeleerd krijgen. 
Men moet slechts bewust en aktief leren omgaan met een techniek van herkennen en afbreken van de reflex dat "wat anders is, fout is". En daar staan we op het onderwijs platform formeel nog steeds nergens...

DE groep die aangesproken zou moeten worden om diversiteit te leren kennen, waarderen en erkennen, zijn de "gewoon sexuele" mensen (90% bevolking) die uiteraard niet in Roze Huizen komen.  Wij gaan dus ge-kend worden door een klein stuk van de homosexuele gemeenschap (X% * 10% , immers, de meeste homosexuelen komen eigenlijk ook nooit langs in een Roos Huis) maar niet door die, die bereikt zouden moeten worden...
Dit is UITERAARD geen kritiek t.a.v. het initiatief !  Verre van !
Enkel het kattebelletje, dat we daarmee nog maar pas aan het begin staan van "iets". 
Ik verwoorde het 5 jaar geleden zo :  We kunnen de technische expertise van de homosexuele gemeenschap, om door te dringen tot op het niveau van regeringsbeleid, zeer nuttig gebruiken.  Als we die stap NIET zetten, echter, dan blijft het Roze Huis nog gewoon over als clublokaal... zonder verdere betekenis. :-)
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner