Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even Afreageren! AARGH!!!

Gestart door pinky, september 24, 2009, 03:49:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Zo ik moet me even afreageren... dat komt zo... eerst het verhaal. Ik heb een energieleverancier die veeeeeels te hoge prijzen heeft. Domme ik ben erin getrapt... dus toen ze van energie direct aan mijn deur stonden met hun altijd goedkoper garantie dacht ik, joh, erger kan niet. Doe maar. Dus ik ga voor een 1-jarig contract! Nou, ik getekend, ben opgelucht, moet wel een boete betalen, maar had uitgerekend dat ik dat met de besparingen binnen 6 maanden terugverdient zou hebben.

Oké getekend, geen probleem. Van de week staan diezelfde verkopers weer aan de deur met een verhaal over Energie direct (ED) van heb ik jou daar! Ze zouden niet betaald krijgen, slecht behandelt en mijn contract niet rechtsgeldig. Oké, dus ik schrik me dood, denk ze komen terug ervoor met het risico dat ik erg boos op ze wordt en alles, dus het zal wel zo zijn. Ze laten me allerlei lijstjes etc zien, vertellen met dat de nieuwe energielevancier (eon) die goedkoper zijn, mijn opzegvergoeding betalen etc. Nou niets van dat alles blijkt nu dus waar. Ik heb eon gebeld en die gaven aan dat de klantenservice niet gratis was zoals de verkopers beweerden, dat ze geen opzegvergoeding vergoeden en dat het contract met ED gewoon geldig is! Nou vraag ik je!

Dus ik het contract met ED er bijgepakt... blijkt het een 3-jarig contract te zijn! En dit is heel gemeen. Ik heb duidelijk aangegeven een 1-jarig contract te willen. Wil nooit meer vastzitten! Dus dat is aangestipt. Oké, duidelijk. Ik getekent en daarna moest de verkoper nog wat invullen. En daarbij heeft hij dus waarschijnlijk alsnog een kruisje bij die 3 jaar gezet ofzo! Bizar toch? En nu ben ik te laat, dus zit ik waarschijnlijk vast! Heb het wel bij ED aangegeven, maar ja, getekent is getekent! Nou hoeft dat natuurlijk totaal geen ramp te zijn ofzo. Als ze nou werkelijk goedkoper zijn is dat natuurlijk geen probleem. Maar als het nu weer problemen geeft, dan zit ik WEER zo lang vast! Aargh! Alleen al het feit dat verkopers zo gemeen en doortrapt zijn. En dan namens een nieuwe energieleverancier komen en nog eens een provisie krijgen! Zo gemeen!

Dus even mijn afreageren. IK HAAT 'T!!!! IK HAAT 'T!!!! IK HAAT 'T!!!! IK HAAT 'T!!!!  :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Waarom hebben ze die %&@*# energiebedrijven nou weer moeten privatiseren!  :banghead: :banghead: :banghead:

Brummetje

O ik heb ook zo'n hekel aan dat soort verkopers.

Tijdje geleden zat er bij de tv gids (van kassa) een sticker met: Geen colportage aan deze deur.
Dus ik m opgeplakt (woonde ik nog bij R). Belt er later tóch iemand aan. Ik wijs op de sticker en hij zegt doodleuk: Ik ben geen colporteur!
Onee wat ben je dan? >:( :banghead:

Echt de volgende keer gooi ik echt de deur dicht voor die persoon zijn gezicht. >:(

Sismo

Nooit aan de deur zoiets regelen! Ik vraag als ik geinteresseerd ben altijd een folder o.i.d. om er rustig naar te kunnen kijken en dan evt. te beslissen. Maarja...daar heb je nu niks aan..... grrrrr!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Ik ga ook zeker NOOIT meer iets telefonisch of aan de deur kopen of tekenen! Ik ben dit ZO zat! Ik weet nu ook echt niet wat ik moet doen. Ik wordt door ED teruggebeld of gemaild over of ze mijn contract nog om kunnen zetten, want dit is echt zo niet grappig!

En wat eon betreft, dat contract gaat pas in nadat die van ED is afgelopen. Maar dat van Eon kan ik nog afzeggen, dus misschien moet ik dat maar gewoon doen. Dan zit ik daar in elk geval niet meer aan vast! Maar ondertussen denk ik... GRRRR!  :banghead:

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Dank je wel!

Ik ben trouwens af van het contract van Eon! Yeah! Dat is me gelukkig nog gelukt! Ik was ook nog op tijd. Scheelt weer zoveel... nadeel... grote klantenservice belkosten! Oei!

Sismo

Ja, dat is ook zoiets....klantenservice.....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Pff... ze zouden een klantenservice verplicht gratis moeten maken. Het is een service die je verleent om je product aan te prijzen of om dingen goed te maken als je product heeft gefaald of onduidelijkheden vertoont! Maar jaah! Dat is te Amerikaans voor ons kikkerlandje!

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Eeuhm... jaaah! Daar wil ik niet voor betalen! Het is een extra service voor bij je product die je al gekocht hebt of gaat kopen. Je klanten moet je verwennen, want die zijn je inkomen. Daarom verleen je die service. In Amerika is dat gratis en zijn ze heel coulant als je een klacht hebt! Dat mogen ze hier ook wel eens gaan doen! Echt waar!

Mannetje

Die bedrijven zijn er gerust nog wel, maar die moet je wel even weten te vinden.
Hoop mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus dan moet je niet zeuren dat de service niet naar wens is.

Waarom zou je voor die paar euro overstappen naar een andere energieaanbieder? Verslind je zoveel energie, dat het zoveel scheelt?
Vaak is die paar euro goedkoper namelijk een welkomstaanbieding die al snel verloopt. En ben je daarna vrijwel net zoveel geld kwijt.

pinky

Mwah, het is vooral dat het iets van 20 euro per maand scheelt! En in mijn geval is dat behoorlijk wat, namelijk 240 euro per jaar! Dat is wel iets meer dan een paar euro!

Maar goed, waar het om gaat is dat ik echt vind dat de klantenservice in Nederland onder de maat is. Een slecht product is een slecht product en een slechte verkoper is een slechte verkoper. Ik moest bellen, omdat hun verkopers me een berg leugens heeft aangesmeerd. Noem me dom omdat ik het heb geloofd, noem het smerig omdat ik ervoor moet betalen om hun leugens ongedaan te maken. Weet je, als je een slechte verkoper hebt, dan is dat lullig voor je als bedrijf, maar dat hoor je dan gewoon goed te maken, kosteloos! Als je een folder maakt in beroepstaal in plaast van Jip en Janneketaal, dan kun je verwachten dat veel mensen het niet snappen. Maak een nieuwe folder of sta ze te woord, maar ervoor laten betalen? Uitleg hoort bij het product inbegrepen te zijn. Een duidelijke uitleg, welteverstaan. En ja, als ze dan een goedkoper product leveren dan een ander, dan moeten ze ook werkelijk goedkoper grondstoffen kopen of een goedkoper product leveren, maar niet bezuinigen op het voorlichten van klanten. Als jij huis aan huis verkopers en telefonisch verkopers kunt betalen, dan kun je ook een klantenservice veroorloven!

Ereinion

Precies om dit soort dingen blijf ik gewoon lekker waar ik ben. Maar wel rot voor jou. Gelukkig ben je dit contract nu kwijt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Haha, tsja, ik had de keuzestress toen ik hier uit Amerika kwam wonen... en de verkeerde keuze gemaakt. Een keuze net zo duur als de NUON dus had ik beter voor de NUON kunnen kiezen. Die heeft ook betere service erbij. Maar goed, nu heb ik een goedkoper alternatief aangeboden gekregen en ja, gezien mijn geldproblemen leek me dat wel een goed idee... nou ja, zie je wat ervan komt! Ik zou liever hebben dat de hele boel nooit geprivatiseerd was. Heb je ook die keuzestress niet en is het ook nergens goedkoper en heb je ook elke keer dat gedoe niet. Zoveel prettiger! Als mijn nieuwe leverancier gewoon goed is, ga ik er ook niet meer weg. Geen zin in dat gedoe elke keer!

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.