Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderzoeken naar aseksualiteit

Gestart door AceVentura, januari 06, 2011, 09:52:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Er is weer een studie gestart over aseksualiteit, en dan met name de focus op het verschil tussen aseksualiteit en HSDD (hypoactive sexual desire disorder).

Dit is het topic op het Engelse forum:
http://www.asexuality.org/en/index.php?/topic/57831-new-asexuality-study/

Of als je direct naar de vragenlijst toe wil:
https://www.surveymonkey.com/s/LowDesireCharacteristics
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ach, de mensen die de vragenlijst hebben ingevuld zijn er wel een beetje van in de war geraakt zo te lezen.
Ik weet nog niet of ik hem ga invullen. Ik ben altijd erg slecht in dit soort onderzoeken omdat ik irritante antwoorden ga geven op slecht gestelde vragen en er werden er al een aantal genoemd op het Engelstalige forum. Ik ben dus bang om de resultaten te verpesten...

Maar, het is positief dat er in ieder geval op een serieuze manier naar wordt gekeken. Zouden er in Nederland ook instanties zijn die zich met dit soort onderzoeken zouden willen bezighouden?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Ik had het de afgelopen dagen te druk om het te melden, maar 1 van de onderzoekers van deze test had mij een paar dagen geleden al gemaild of ik dit onderzoek zou willen posten hier. Het was dezelfde vrouw waarvan ik al eerder over een test op Facebook had geschreven. Die test was erg ziekte-gerelateerd. Alle lichamelijke en geestelijke ziektes waar een mens ook maar enigszins aan zou kunnen lijden kwamen in de test voor, en je moest aangeven of je er aan lijdt of niet. Ik heb ingevuld dat ik nergens aan leed, en toch aseksueel ben. Dit hebben volgens mij meerdere aseksuele testpersonen gedaan, waardoor de testers erg in de war zijn geraakt. Ze dachten waarschijnlijk gewoon even makkelijk een lijstje te kunnen opstellen van de aandoeningen waar aseksuelen aan lijden, en bingo, de oorzaaak van de ziekte 'aseksualiteit' was gevonden. De resultaten waren blijkbaar anders. De resultaten hebben waarschijnlijk aangetoond dat HSDD niet hetzelfde is als aseksualiteit, (niet iedere aseksueel lijdt aan een stoornis), dus proberen ze nu via deze nieuwe test aan antwoorden te komen. Het lijkt erop dat meedoen aan de test er in ieder geval voor heeft gezorgd dat asekualiteit simpelweg in lang niet alle gevallen een stoornis als oorzaak heeft.

Wat mij een beetje stoort is dat mij beloofd was dat ik op de hoogte zou worden gehouden over de resultaten, maar dat ik in plaats daarvan nog eens de vraag krijg hen te helpen, zonder dat mij iets verteld wordt over (voorlopige) conclusies uit het vorige onderzoek. Ik zal die onderzoekster daar nog naar vragen en hou jullie op de hoogte.

Jovi_Hobbes

Goed plan, want het zou inderdaad wel fijn zijn om te weten wat er uit dat soort onderzoeken komt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Ik heb de mail verstuurd, en nu is het wachten op het antwoord.

Ereinion

Wel goed dat er nu een vervolg komt. Zeker als jouw vermoedens over het eerste onderzoek juist zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Ik heb net bericht gekregen van die wetenschapster dat ze nog geen tijd heeft gehad om de data te bekijken, maar dat ze me wel op de hoogte gaat houden.

Dutchamoeba

Ik heb net iets gelezen over een nieuw en volgens mij nuttig en leuk onderzoek over aseksualiteit op de Engelse AVEN-site. Een student uit North Carolina die zelf aseksueel is wil interviews houden met aseksuelen (via Skype, Facebook chat, Gmail chat, AOL Instant Messenger of hoe dan ook) ove aseksualiteit en identiteit. Het lijkt me erg leuk en ik ga me opgeven. Voor meer info zie de Engelse AVEN-site bij announcements, bij het onderwerp 'Invitation to participate in research'. Contactinfo: Derek.J.Roy@Gmail.com

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Zojuist gedaan. Zaten wel dom geformuleerd vragen in, maar dat was wel humor.  :schater:
Ben benieuwd of ze vermoede neuropathie nu aan aseksualiteit gaan linken trouwens. ::)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Dan krijg je weer een ziekte-geralateerde studie; daar heb ik er al genoeg van gezien...

Dutchamoeba

Derek Roy wou dinsdag om 6 uur 's ochtends het interview met mij doen. Dat kwam mij niet zo goed uit, dus wou ik een andere tijd (hij had toch meerdere opties). Sindsdien heeft hij niet meer teruggemaild. Vreemd...

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

6 uur 's morgens?? Nee, dan zou ik ook bedanken.
Dan is het voor mij nog midden in de nacht, en ben ik knock-out. :D