Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Teach me Nederlandse

Gestart door TomAAAt, november 20, 2007, 08:13:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TomAAAt

I lost my woordenbook (or whatever it was called.) And i don't have time to look for it, so if your bored feel free to drop some dutch words/phrases and their meanings in this thread.

Right now I know, or think I know:


Aankondigingen: Announcements
ben: am
dank: thank you?? (I know you guys have told me this one about 200 times now)
en: and
heb: have
Ik: I
frustraties: frustration
hallo: hello
hier: here
maar: but
mijn: my
naief: naive
Reis: travel. Unfortunately i have forgotten how to say, "i travel with terrorists and have bombs in my luggage" as you all once taught me.
welkom: welcome
onzin: nonsense, equivalent of just for fun
suggesties: suggestions
vakantie: vacation
verplaatst: moved
vrienden: friends


Phrases:

en maken we plannen and we make plans??
Een haai heeft me aangevallen: A shark attacked me
fotos van leden: member pictures
In dit forum: In this forum
Wat eten we vandaag?: What did you eat today


*Obviously I was just picking words off of the main page when I wrote this.
Ik heet Adrianne. Het spijt me, ik spreek geen Engels. Spreek alsjeblieft Nederlands met me.

Ienepien


Ere

Citaat van: TomAAAt op november 20, 2007, 08:13:29 PM
Een haai aangevallen me: A shark attacked me

Not correct; `Een haai heeft me aangevallen..`it is.
But it is ok,you don`t have to know this.
We don`t have sharks here. ;)

petra1963

Heb ik die haai niet al eerder voorbij zien komen ? In een eerder postje van je ? Gevaarlijke vrienden heb jij, Tomaat ! Of doe jij gevaarlijke sporten, zoals tussen gevaarlijke vleesetende haaien gaan zwemmen ? In de hoop dat jou niets gebeurt ?
Er was toch een man in de VS ( niet helemaal goed snik, geloof ik) die tussen wilde beren leefde ? En er van uitging dat hij iet opgegeten zou worden ? Het was natuurlijk zielig, maar die beren vraten hem natuurlijk uiteindelijk toch op... :-\

Je hebt hier in NL een veel grotere kans door een auto overreden te worden, dan door een haai aangevallen te worden. Dus wees gerust, dat valt hier wel mee. De laatste man die door een haai werd aangevallen was in het jaar 1433. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ere

Oh,hij praat gewoon hollands?
ok

petra1963

Ja hoor, dat verstaat TomAAAt best. Je moet het haar niet te makkelijk maken. Daar wordt ze lui van.. :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

TomAAAt

#7
CiteerJe hebt hier in NL een veel grotere kans door een auto overreden te worden, dan door een haai aangevallen te worden. Dus wees gerust, dat valt hier wel mee. De laatste man die door een haai werd aangevallen was in het jaar 1433.

maybe so but I have a greater chance of being attacked by a shark in the Netherlands than i do of being attacked by one in Pittsburgh.

*You can refer to me a guy, as i'm somewhat transgendered and i usually do select male for my online gender. Though I understand how that can get completely confusing especially when the newbies see pictures of me.
Ik heet Adrianne. Het spijt me, ik spreek geen Engels. Spreek alsjeblieft Nederlands met me.

MaankindJ

CiteerVoeg citaat toe
Citaat van: TomAAAt op Gisteren om 08:13:29 PM
Een haai heeft me aangevallen..

But it is ok,you don`t have to know this.
We don`t have sharks here.
ofwel : een pinguin heeft me aangevallen :pinguin: :rollol:
°°°every little thing is gonna be alright°°°

pinky

Seek: zoek
Fly: vlieg(en) (depends of je mean you are going te fly or if you mean the little anoying bug)
hug: knuffel
Stuffed animal: knuffel (yeah, it is the same word)
Hat: hoed
Umbrella: paraplu
jacket; jas
glue: lijm
tape: plakband
book: boek
closet: kast

Ere

Handtekening (Signature):
Het spijt me, ik spreek geen Engels. Spreek alsjeblieft Nederlands met me.
Citaat van: TomAAAt op november 20, 2007, 10:00:45 PM
*You can refer to me a guy, as i'm somewhat transgendered and i usually do select male for my online gender. Though I understand how that can get completely confusing especially when the newbies see pictures of me.

Citaat van: Sismo op november 20, 2007, 09:56:35 PM
Tomaat is dus wel een "ze" ;D


Ik ben hier heel even de weg kwijt :)

Ienepien

Ja, ik weet het ook even niet meer. Dat ze Amerikaanse is, wist ik wel, en dat ze vrouw is ook, maar transgender ???

pinky

Tsja, TomAAAt is net als wij allemaal een beetje raar. Ze is Amerikaans, maar wil graag nederlands leren. Dus vraagt ze met haar handtekening of iedereen alsjeblieft gewoon Nederlands wil blijven praten, anders leert ze het niet.
Volgens de officiele instanties is ze een vrouw. Maar dat voelt ze zelf niet (altijd) zo. Transgender dus. Maar officieel is ze een vrouw! Maakt dat het iets duidelijker? Bij vragen, stel ze gerust. We zijn er voor JOU! Haha, voel me net zo'n TomAAAt reclame.

Ere

#13
Ah nu snap ik het
sorry tomAAAT

TomAAAt

Citaat van: Pinky op november 21, 2007, 04:09:09 PM
Tsja, TomAAAt is net als wij allemaal een beetje raar. Ze is Amerikaans, maar wil graag nederlands leren. Dus vraagt ze met haar handtekening of iedereen alsjeblieft gewoon Nederlands wil blijven praten, anders leert ze het niet.

ja, I had to add that signature because everyone kept responding to me in English, even when I was managing to write comprehensible dutch.


Citeer
Volgens de officiele instanties is ze een vrouw. Maar dat voelt ze zelf niet (altijd) zo. Transgender dus. Maar officieel is ze een vrouw! Maakt dat het iets duidelijker? Bij vragen, stel ze gerust. We zijn er voor JOU! Haha, voel me net zo'n TomAAAt reclame.

:) Thanks, I wasn't sure how best to explain that myself
Ik heet Adrianne. Het spijt me, ik spreek geen Engels. Spreek alsjeblieft Nederlands met me.