Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

top 10 van de rampen met PC-data (schijven) volgens een informaticabedrijf

Gestart door zwartkopje, december 05, 2007, 10:47:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwartkopje



1. Daar komen de mieren – Toen een fotograaf in Thailand erachter kwam dat een complete mierenkolonie zich had gevestigd in zijn externe harde schijf, verwijderde hij het omhulsel en spoot er een bus insectenverdelger in leeg. De mieren overleefde de aanval niet. Ook de data leek een langzame dood te sterven.

2. Vrije val – In een poging de werking van een parachute te testen, werd een als vracht functionerende camera uit een vliegtuig geworpen. Helaas voor de camera slaagde de parachute niet voor de test en kwam hij niet al te zacht en in stukken op de grond terecht.

3. Beetje dom – Een Britse wetenschapper had het helemaal gehad met het gepiep van zijn harde schijf. Hij boorde hij een gat in de buitenkant en goot een scheut olie over het mechanisme. Het gepiep stopte meteen. Het apparaat ook.

4. Smeltkroes – Een grote brand verwoestte een compleet kantoorpand. Er bleef niets over behalve een paar cd's. De enige informatie die het bedrijf nog had. De cd's waren echter vast gesmolten aan het hoesje. 

5. Stick slingeren  – In het heetst van de strijd, gooide een Australische zakenman tijdens een discussie een USB-stick naar zijn partner. Het apparaatje, voorzien van vitale bedrijfsinformatie, spatte in kleine stukjes uiteen op de vloer.

6. Gevaarlijk goedje – Een wetenschapper knoeide tijdens een experiment bijtend zuur op een externe harde schijf.

7. Zoekplaatje – Een trouwfotograaf  brak het zweet uit toen hij erachter kwam dat hij per ongeluk de trouwfoto's van een bruidspaar had overschreven. Twee dagen voordat het kersverse stel terugkeerde van hun huwelijksreis schakelde hij het informaticabedrijf in. De bruid weet nog steeds van niks...

8. Duur spelletje – Een visser nam tijdens een dagje vissen zijn laptop mee om, terwijl hij wachtte op zijn vangst, spelletjes te kunnen spelen. Toen hij opstond, verloor hij zijn evenwicht en belandde samen met zijn laptop in het water.

9. Hapje voor papa – In de haast om uit zijn werk te komen om zijn peuter eten te geven, vergat een overenthousiaste vader zijn USB-stick uit zijn borstzak te halen. Toen hij over de kinderstoel heen boog, viel de stick in een bordje plakkerige appelmoes.

10. Kleine wasjes... –. Een vrouw haar USB-stick had een wasje in haar machine meegedraaid en niet verwonderlijk stond er daarna niks meer op.

Ons advies is om bij verlies van data niet zelf te gaan proberen gegevens terug te halen, hiermee wordt het risico nog meer schade aan te richten alleen maar groter. Haal er een expert bij."

Ienepien

Hahaha, ik heb geen USB-stick, dus het zal mij niet zomaar overkomen. :D

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

 :banghead: en dan schijnt de mens de meest intelligente soort op de aarde te zijn. Ik zie geen toekomst voor ons  :D

Al die mensen verdienen een Data-Darwin award
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

zwartkopje

 ::) Nou, ik behoor als mens wellicht ook niet tot de intelligentste want de dag nadat ik dit berichtje op de groep zette, heb ik weer eens een blunder van formaat geslagen in een Telecom-winkel nog wel (bloos, bloos, bloos, bloos... Oh jéé)

Ik had in die winkel een ADSL- aansluitingssnoer gekocht en de volgende dag wou ik die snoer aansluiten op mijn modem maar ik gebruikte de verkeerde ingang (er waren er namelijk twee (oh jéé) en ik maar wringen en duwen, zelfs ben ik die snoer gaan vergelijken met de vorige snoer om te zien om het wel dezelfde aansluiting was (en dat was inderdaad dezelfde  :o ??? ) maar geen hersen in mijn hoofd die er aan dacht om eens die andere ingang te proberen (ik en pc en alles wat met pc te maken heeft  is geen goede combinatie). Dus ik de volgende dag terug met die snoer én mijn modem en verontwaaedigd legde ik aan de man van de winkel uit dat die aansluiting niet paste. De man stak de snoer in de juiste ingang en...

Oh schame, shame on me... Oh jéé. Ik ben knalrood geworden, begon natuurlijk ook wel te lachen en zei: "ik schaam me dood" wetende dat ik nog zo had zitten lachen met het berichtje op het forum.  Ben daar met knalrode kop naar buiten gegaan...

:schater:

Dus... het is goed eerst in (tussen) eigen boezem te kijken = mijn les geweest!
hihi!

groetjes,

zwartkopje, wiens pc en modem nu perfect werkt (hoe zou dat komen :o )


petra1963

Heb ik ook nog een mooi verhaal, hier waar gebeurd..

Ik zat eens op het kantoortje hier rustig mijn krantje te lezen en een kopje koffie te drinken.. Komt er een bewoonster binnen die aan de computer wil gaan zitten werken. Alles oke, daar is íe voor.
Vervolgens vraagt ze 'Peter ?'. Ik antwoord met de vraag wat er is. 'De computer doet het niet' zegt ze. Ik was in een melige bui, dus ik zeg 'zit de stekker in het stopcontact' ? Zij kijkt, en zegt. 'nee, de stekker zit niet in het stopcontact'. Zij doet 'm er in en ik ga terug naar koffie & krantje.
Ik zit net, als ze weer  vraagt 'Peter ? Hij doet het nog steeds niet '. Ik, nog steeds melig, zeg: 'staat íe wel aan' ? Zij kijkt, en zegt, 'Oh, nee, hij staat nog niet aan'. Ik duik weer achter mijn k&k.
Dan hoor ik voor de derde keer haar stem... 'Peter, hij doet het nog steeds niet'. Toen werd ik een beetje geïrriteerd, en ging er nogmaals zelf naar toe. Toen bleek er een probleempje met het beeldscherm te zijn dat je makkelijk en snel kon verhelpen. Maar dat je niet wist wanneer je die computer nog nooit eerder gebruikt had. Wat bij haar het geval was.

Ze schaamde zich geloof ik wel enigszins..  ;D Daarna had ik hier heel snel de naam veel van computers te weten. Wat helemaal niet zo was, en nog steeds niet zo is.  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

zwartkopje

oei... nu ik je berichtje lees schiet me nog een blunderverhaal te binnen. Onze computers waren vroeger letterlijk in een netwerk verbonden op het werk. Nu had ik al een aantal dagen zitten zagen bij de informatica dienst (we waren pas van plaats verhuisd en ik had al enkele dagen geen computer = niet dat ik dat echt nodig had, maar het was wel een optie tegen verveling als er te weinig telefoongesprekken in de centrale binnen kwamen). De informaticadienst had betere dingen te doen en op een bepaald moment was ik het wachten beu en dacht: "ik zal dan maar zelf de pc gaan halen, zeker?" Dus ik naar die pc en ontkoppelde alle draden, dus ook die van het netwerk (ai, ai...) Gevolg alle journalisten (ik werk bij een krant) waren hun op dat moment geschreven stuk kwijt. Omdat ik snel (maar niet snel genoeg inzag, hihi) dat het de verkeerde snoer was, heb ik die onmiddellijk weer aangesloten, maar het leed was al veroorzaakt hé. Heb toen een serieuze verwittiging gekregen en als ik nog zoiets stoms in mijn hoofd haalde, ik onmiddellijk ontslag zou krijgen.

Sindsdien zijn computers en ik geen dikke vriendjes meer  :banghead:   :schater:
Nu durf ik geen enkele snoer meer uittrekken of ik moet er 100% zeker van zijn dat het geen schade kan veroorzaken.


groetjes,

zwartkopje

petra1963

Nog een leuk blunderverhaal..

Een bewoonster hier had een gloednieuwe computer gekocht. Omdat ze niet wist hoe dat ding werkte en hoe het aangesloten moest worden ( het verhaal speelt zo'n 15 jaar geleden) was daar een stoere buurman die het wel even  zou fiksen.. :rollol:
Dus hij kijkt niet wat hij doet, grabbelt aan de achterkant van de computer en vindt daar met zijn vingers een knopje. 'Aha', denkt hij, 'dat zal het aan/ uit knopje zijn.' Dus hij zet het knopje om.
Vervolgens: 'boef', een brandluchtje en een heus rookwolkje...  :rollol: Computer in een keer helemaal doorgebrand...
Wat was het nou ? Het bewuste knopje was om de juiste stroomsterkte in te schakelen. Die van Engeland, of van continentaal Europa. De computer stond dus op continentaal Europa, maar toen de stoere buurman het knopje omzette, en de computer op de stroomsterkte van Engeland kwam te staan, brandde de hele computer in een keer door.. :rollol:
Iedereen was een beetje beduust.. gelukkig was de stoere buurman goed verzekerd.... ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

 :klap: wat een vermakelijke verhalen. Niet allemaal even leuk om zelf mee te maken, maar achteraf toch zeker wel lachwekkend!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

loganmanticore


Ienepien

Huh? Is er ook een externe harde schijf, dan?
Volgens mij heb ik alleen een interne. :o

loganmanticore


Ienepien


loganmanticore