Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Industrial/EBM/darkwave/electro/..

Gestart door MaankindJ, december 23, 2007, 11:41:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaankindJ

et Voila (maankindj spreekt frans hehe)
eerst en vooral : dit gaat niet alleen over de 4 sub-genres die hierboven staan, maar over de hele stroming ergens van joy devision, the cure tot hedendaagse groepen (iets zwaarder is zeker welkom)
vraag: wat voor groepen heeft iedereen al gezien??? (is kei benieuwd)

voorsmaakjes voor mensen die onbekend zijn met industrial :
http://youtube.com/watch?v=kp1FRKc24Zk - blue/birthday massacre (speelse industrial vind ik)
http://youtube.com/watch?v=9ftP6N-b1d0 - further/vnv Nation
http://youtube.com/watch?v=9Ngjv6sEXKU - See You In Hell/Suicide Commando  :D 1 van mijn favorietjes
http://youtube.com/watch?v=qGjK6hKahU8 - Deception/The Crüxshadows (omdat die zanger zo'n zalig haar heeft )
dit zijn de bekende voor mij in ieder geval
iemand anders voorsmaakjes?.. :D
:pinguin:

°°°every little thing is gonna be alright°°°

Ereinion

Je bedoeld concerten die je bezocht hebt?

After Forever
Epica
Tristania
The Gathering (op Benatska Noc, dus ook nog heel veel Tsjechische bands gezien waarvan ik de namen niet meer ken)

En ook nog een aantal Trash en Death Metal concerten bijgewoond, maar die muziek werkt echt op mijn lachspieren, hoewel dat niet de bedoeling is, geloof ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

MaankindJ

 :D
hehe die jongentjes doen dan zo'n best een mooi liedje te maken en jij lacht ermee hehe foei foei ;D
epica en after forever zijn wel nog 2 goei groepen (dat was vroeger toch 1 band niet??)
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Mau

Ik heb nog niet echt grotere bands bezocht.

De bands die ik tot nu toe live heb gezien zijn..
XmH
Transgressor
AnimAdverto
Deadcell

alledrie van Nederlandse bodem.
Vooral Transgressor en AnimAdverto vind ik goed, die andere twee zijn net niet mijn ding.

Ik wil nog wel veeeel meer bezoeken, maar helaas zijn mijn ouders erg streng zodat ik niet alleen naar een concert mag vanwege het reizen in het donker.  :-\

Voor de rest heb ik ook wat middeleeuwse dingetjes gezien zoals Qntal (erg goed!), Omnia, Rapalje en nog wat dingetjes waarvan ik de naam ben vergeten.

Ienepien

Very creepy movies, Maankind.
En dat net voor ik m'n bedje induik.  >:(

Nee, dit is beslist niet mijn soort van muziek. ;D

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

MaankindJ

bwo bwo zo creepy zijn die nu ook niet he :P (sy als k voor ongezellig film-ongemak heb gezorgd  :-\ )
van XmH hebik nog gehoord, maar (en ja ge moogd mij slaan) ik heb nog nooit van die ander gehoord. :-X (derect opzoeken op youtube dus)
en Qntal heeft nog goei nummers maar ik kan ook niet naar alles van hel luisteren, weet niet wrom  :-\
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Ereinion

Citaat van: peter1963 op december 24, 2007, 09:37:44 AM
Qntal vind ik ook heel goed !  :)

;D

VelvetBat, ik kan merken dat je naar Castlefest bent geweest. Omnia en Rapalje heb ik ook gezien. Omnia vind ik soms een beetje overdreven. De duitse band Cultus Ferox is ook goed, trouwens.

Citaat van: MaankindJ op december 23, 2007, 03:54:53 PM
:D
hehe die jongentjes doen dan zo'n best een mooi liedje te maken en jij lacht ermee hehe foei foei ;D
epica en after forever zijn wel nog 2 goei groepen (dat was vroeger toch 1 band niet??)

Op weg naar het death metal concert vroegen mijn vriend en ik ons op de fiets af hoe de muziek zou klinken. We hadden bedacht: rammen op je drumstel, zo snel mogelijk geluid uit je gitaar krijgen en daarbij een hoop onverstaanbaar gegrund. (sorry als ik iemand nu beledig) We kwamen de zaal binnen en het klonk precies zo, dus ik kwam niet meer bij. (Ik denk dat ik ook zo'n band begin, het grunten kan ik al  ;) )

Volgens mij is de oprichter van After Forever uit die band gestapt en heeft die daarna Epica opgericht.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mau

Citaat van: Ereinion op december 26, 2007, 12:19:14 PM
Citaat van: peter1963 op december 24, 2007, 09:37:44 AM
Qntal vind ik ook heel goed !  :)

;D

VelvetBat, ik kan merken dat je naar Castlefest bent geweest. Omnia en Rapalje heb ik ook gezien. Omnia vind ik soms een beetje overdreven. De duitse band Cultus Ferox is ook goed, trouwens.

Ik heb omnia geloof ik alleen op CastleFest gezien. Qntal op de Elf Fantasy Fair en Rapalje op de Gothic en Fantasy Beurs in Rijswijk.  ;)
Ik ga al die evenementen en beurzen af als het kan.  ;D

petra1963

#9
De cd Qntal II vind ik de mooiste !  :)

De cd Qntal II vind ik de mooiste !  :)

Palästinalied

Text en Melodie: Walther von der Vogelweide ( Middeleeuws Duits, 12e eeuw)
 

Nu allerst lebe ich mir werde
sit min suendic ouge siht
daz reine lant und ouch die erde
den man so vil eren gibt
mirst geschehen des ich ie bat
ich bin komen an die stat
da got mennischlichen trat
 

Schoenu lant rich unde here
swaz ich der noch han gesehen,
so bist duz ir aller ere:
waz ist wunders hie geschehen!
daz ein magt ein kint gebar
here ueber aller engel schar
war daz niht ein wunder gar?

 
Hie liez er sich reine toufen
daz der mensche reine si.
do liez er sich herre verkoufen
daz wir eigen wurden fri
anders waeren wir verlorn:
wol dir, sper, kriuz unde dorn!
we dir, heiden! deist dir zorn.
 

Hinnen fuor der sun zer helle
von dem grabe, da er inne lac.
des was ie der vater geselle
und der geist, den niemen mac
sunder scheinen: est al ein,
sieht und ebener danne ein zein,
als er Abrahame erschein.

 

In diz lant hat er gesprochen
einen angeslichen tac.
da diu witwe wirt gerochen
und der weise klagen mac
und der arme den gewalt
der da wirt an ime gestalt.
wol im dort, der hie vergalt!


Door Qntal geheel nieuw op muziek gezet...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

MaankindJ

hehe scheune ofzoeit gelijk da ze in duits zeggen
ik versta het wel maar half hehe :rollol:
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Mau

Palastinalied is inderdaad erg mooi. Veel bands hebben hun eigen versie van dit nummer (ik ben er al meer dan 3 tegengekomen), maar van qntal blijf ik hem het mooist vinden hoor. En wat ik ook een prachtnummer vind van ze is Vedes Amigo.