Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

sorry

Gestart door phate, februari 18, 2008, 08:45:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phate

kun je nagaan hoe lang ik hier al niet meer ben geweest dat ikd at geen eens meer weet  :schater: :schater: :klap:

Ienepien

Nou vooruit dan, hier heb je er nog een. :cake:  ;D

Ereinion

Je verwent hem toch niet te veel, Ienepien?  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Nee hoor, hier moet ie het een hele tijd mee doen. :D

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sam

He phate,
Ik heb net eens wat van je oude berichtjes gelezen. Op je 16de al weten dat je aseksueel bent! dat is snel! Nog veel getwijfelt?
Ik denk nu op mijn 19de nog steeds, misschien is het een fase, misschien leer ik het nog leuk te vinden. Onzin maar toch.
Anyway, niet over mij nu, hoe ervaar jij dat aangezien je al zo lang weet jezelf als aseksueel identificeert?

phate

Hoi Sam,

Ik heb enorm veel getwijfeld over mijn identiteit, en af en toe twijfel ik nog steeds (nu 2 jaar verder), miss komt het door me jeugd miss is het gewoon wie ik ben, maar ik heb er vrede mee en zou het niet willen veranderen. Toch merk ik dat ik in de afgelopen jaren er anders tegenaan ben gaan kijken, maar er verandert niets voor mij persoonlijk, sex en ik gaan niet samen door 1 deur ik zou geen eens weten hoe het voelt om zin te hebben oid.

Wat mij trouwens opviel is dat door mijn blik op dergelijke dingen ik voor sommige mensen ook wel een eye opener ben. Ik had een poosje terug met een vriendin/klasgenoot erover, ze twijfelde heel erg of ze het wel met hem zou doen of niet, op mijn vraag of ze er klaar voor was zei ze licht twijfelend ja. toen ik vroeg of ze er klaar voor was of er klaar voor wilde zijn, moest ze daar toch nog vrij lang over nadenken, wat in mijn ogen maar weer bewijst dat er vrij weinig over dit soort dingen nagedacht word tenzij je er anders tegenover staat.

zoals ik al eerder heb aangegeven is dat ik er best wel over mee kan praten en de raarste dingen op dat gebied kan verzinnen, maar het hoeft voor mij allemaal niet, en zou willen dat het anders kon. Helaas gaat dat niet lukken en ben ik een of andere NOOB (een nul) als ik er niet over mee zou praat of doe (doe niet in de zin van doen maar gewoon stom lopen te lullen). Ik was enorm blij toen ik nog op verpleegkunde zat met mensen (grotendeels vrouwen) die er een stuk minder over praten dan mannen (ben geswitcht van opleiding en zit nu in een mannenwereld ICT) die maar in 2 termen denken, namelijk lekker en naaien.

Nu heb ik al een eind zitten lullen en heb ik volgens mij nog geen duidelijk antwoord gegeven, over hoe het nu voor mij persoonlijk is. Ik heb ook gedacht dat het een beeld was voor mij, netzoals ik vroeger zei dat ik geen rijbewijs wilde en ik nu overal heen ga met de auto. maar dat beeld is al in ik weet niet hoe lang verandert (wel verandert maar ik zie mezelf nog steeds geen sex hebben)

Ik hoop dat mijn antwoord een beetje bevredigend is want ik kan er zelf geen wijs meer uit worden eigenlijk.

Phate

Sam

Dat lullen over seks doe ik ook, al probeer ik het te minderen. Ik kan me voorstellen dat dat voor een man nog lastiger is, en het onbegrip onder mannen nog groter is. Ik ga wel vooral met mannen om, dus ik ken het sfeertje.
Verhalen als 'ga alleen met iemand naar bed als het goed voelt' slaan toch altijd op vrouwen, van mannen word toch verondersteld dat ze altijd zin hebben.  :banghead:

Ik vind je verhaal verhelderend. Ik heb zelf niet de zekerheid van 2 jaar overtuigd aseksueel (wat klinkt dat raar). Hopelijk verloopt het voor mij een beetje hetzelfde, word de twijfel minder met de tijd.

phate

ik denk dat mijn acceptatie ook een beetje komt door mijn nuchterheid, ik ben iemand van: het is gewoon zo en wat zou ik er aan veranderen. leef een laat leven denk ik altijd maar.

acceptatie moet je willen en voor openstaan dat kun je helaas niet afdwingen, maar ik weet zeker dat het voor iedereen een keer komt

pinky

Ik vind het wel een rake opmerking naar je vriendin Phate. Hoeveel meiden (en jongens!) willen er gewoon klaar voor zijn omdat iedereen zegt dat het zo geweldig is. Maar de werkelijkheid van het alles is dat het wel een groot iets is dat je weggeeft. In de zin van dat je de eerste keer nooit meer over kunt doen. En hoeveel meiden kijken niet met afschuw terug naar de eerste keer. Gewoon omdat het totaal niet romantisch was. Tsja...

Sam

Inderdaad. Zoiezo vreemd dat de hele wereld massaal seks 'wilt willen'. Meisjes en jongens moeten zich allemaal schikken naar een ideaalbeeld van vrolijke ongebonden seksbeluste feestbeesten. Terwijl velen helemaal niet altijd zin hebben in seks, en al helemaal niet met iemand die ze maar kort kennen. Maar willen is de norm...

pinky

Tsja, is hetzelfde met alcohol drinken. Nu ik in het ziekenhuis werk kom ik veel alcoholverslaafde jongeren tegen. Velen van hen wilden niet eens drinken, maar toen ze 21 werden 'moesten' ze drinken van hun vrienden. Want dat was stoer. Resultaat, verslaafd en in het ziekenhuis opgenomen om van hun verslaving af te komen. Tsja, zit je dan als 23 jarige...
En toen moest ik denken aan mezelf. Ik ben ook al zovaak gevraagd om lekker me te zuipen. Nou heb ik altijd neej kunnen zeggen, maar het was behoorlijk irritant en sommigen bleven de hele avond doorzagen. Tsja, ga dan nog maar eens lekker uit! En ook discotheken etc. vermijd ik zoveel ik kan. Niets aan al dat gezuip, tegen elkaar aangebots, stikken in de rooklucht, stinkend naar huis, een vechtpartijtje hier en daar en politie op elke straathoek. Neej, mij niet gezien. En hoevel jongeren geven daar smakken met geld aan uit, terwijl ze er eigenlijk ook geen zak aan vinden. Maar ja, iedereen doet het toch?

petra1963

Ja, iedere jongere schijnt het te doen, te moeten doen of het leuk te moeten vinden.. Maar het vreemdste vind ik nog dat ik daar toen ik die leeftijd had, totaal langsheen geleefd heb.
Bier: ik lustte het niet. Klasgenoten zeidem mij dat ik het moest leren drinken. Ik zei: ik lust het niet, en wat ik niet lust ga ik niet 'leren' drinken. En daarmee was voor mij de kous af. Roken evenzo. Discobezoek: ik vond dat ik mij tijd ( en geld, maar vooral tijd) wel beter kon besteden dan aan die flauwekul. ( Sorry, maar zo ervoer ik het) Sex: wel in geïnteresseerd om het uit te proberen, maar geen must. En de manier waarop mannenen daarmee omgaan was op die leeftijd ook al niet aan mij besteed. Jig !
Kortom: ik was meer dan een beetje vreemd, denk ik, in de ogen van mijn leeftijdsgenoten. Ik voelde de afstand tot mijn leeftijdsgenootjes wel, maar dat was voor mij geen reden om mij dan aan mijn leeftijdsgenootjes op die punten aan te passen. Dat kwam niet eens in mij op.

Daarom heb ik vooral de vraag hoe ik zo volledig anders kon zijn en kon leven.. Ik verbaas me daar steeds weer over.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

En toch vind ik dat best wel knap van je.  :klap:
Jij was door je handicaps toch best wel kwetsbaar, en je kan dan al gauw een mikpunt van pesterij worden.
Om dan toch zo sterk te zijn, dat het allemaal langs je heen glijdt, vind ik bewonderenswaardig. :klap:
Op die leeftijd wil je toch vooral maar niet uit de boot vallen, en meedoen met de massa.

pinky

Nou Peter, zou heb ik het ook vooral wel ervaren hoor. Vooral met het drinken. Ik lust het niet, dus waarom het gaan leren. Ook met roken. De reden dat er een keer zo lang werd aangedrongen bij mij is dat ik op een camping werkte. En vrijdagsavond ging al het personeel de kantine in (die gesloten was vor de gasten) om de week met een drankje (of 10) af te sluiten. Nou aan mij niet besteed. Dus ik gaf aan dat ik het niet lekker vond. Dat vonden ze maar onzin. En toen ze doorhadden dat ik het serieus meenden, vonden ze het echt heel erg zielig voor mij dat ik dat niet lekker vond, want zo miste ik toch wel een hele boel gezelligheid. Uche uche, ik kan het ook gezellig hebben zonder onder invloed te zijn van het één of het ander. Maar goed, in hun ogen kon dat dus niet.
Maar ja, zo ben ik er ook langsopgegaan. Tis dat ik er nu weer mee geconfronteerd wordt in het ziekenhuis. En dan vraag ik me toch af hoe ik er zo makkelijk vanaf ben gekomen en deze jongeren in het ziekenhuis belanden...