Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Grote interesse in jullie!

Gestart door Sanne, april 23, 2008, 05:03:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Ze leest hier toch af en toe wel? :-\

Sanne

#46
Hoi allemaal,

Ik lees inderdaad af en toe ook het forum natuurlijk!
Door een strak en druk draaischema duurt het soms echter wel even, maar goed om te merken dat de discussie levendig blijft!
Om op een paar vragen even terug te komen: niet herkenbaar in beeld kan lastig worden omdat dat al snel een wat louche en gecriminaliseerde sfeer oproept en dat is nou precies wat we NIET met dit item willen laten zien. Wij zetten aseksualiteit juist graag in een positief daglicht, om te laten zien dat in een steeds verder seksualiserende samenleving het voor jullie juist heel normaal is om níét met seks bezig te zijn.

Vooralsnog zijn Ankie en Ereinion het meest enthousiast over een eventuele deelname en laatst heb ik ook een leuk voorgesprek gehad met een dame. Ik begreep dat Sismo er nog over nadenkt? Als er nog een man is die mee wil doen, dan is dat voor het beeld wel mooi natuurlijk!

Ik ben benieuwd wie nog twijfelt en of ik diegene misschien kan helpen met zijn of haar vragen?

En ik ben trouwens een jongen, haha :D! Ik weet, het komt niet vaak voor met deze naam, maar vrienden zeggen dan ook gekscherend wel eens dat ik mijn vrouwelijke kanten goed heb ontwikkelt, dus dat zal dan wel door m'n naam komen  ;)! Mijn collega redactrice is wel een meisje en de programmamaakster die de strandwandeling zal gaan doen en de rode draad van de serie is, is ook een vrouw overigens, for your information!

Hoop dat we een leuk clubje bij elkaar kunnen krijgen, we houden contact!

Sismo

Ik heb besloten om toch niet mee te doen. Op televisie is me echt een stap te ver..... :-[ (Sanne, zie mijn PM)
Sorry Ereinion, ik weet dat je niet zo graag het "boegbeeld" wilt worden, maar mijn "heldendom" blijft steken bij een foto en interview voor een tijdschrift..... ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik heb geen twijfel aan het programma, maar zoals gezegd wil ik mijn eigen leven niet nog ingewikkelder maken dan het nu al is.
Ik begrijp ook dat het niet zinvol is wanneer je een tv programma hebt en iemand ( in dit geval ikzelf) wil niet herkenbaar in beeld. Dat is niet combineerbaar.
Dus wat mij betreft geen bad feelings, maar het ligt niet voor dee hand dat ik meedoe..
Dus sorry Ereinion...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

 :'(

Sorry Sanne, voor het misverstand. Het komt inderdaad door de naam, maar ook wel doordat de meeste journalisten die hier een oproep doen vrouw zijn.

Is er echt niet een mogelijkheid om toch onherkenbaar te doen. Misschien kan Peter alleen van achteren gefilmd worden. Maar ja, dat is misschien lastig filmen in een losse setting...  :-\

Bij deze; dit was echt de laatste keer!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

'Maar dit is de laatste keer'.. :'(

Wel goed dat je je grenzen ook hierin aangeeft..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

We zullen je er bij helpen. Elke keer als je een bericht post met "ik doe mee" vragen we Chibi om het meteen te verwijderen  ;)
Het blijft dapper dat je er zo open voor uit komt en vooral dat je ook met tv programma's mee wilt werken. Ik heb echt respect voor je en daarnaast natuurlijk ook heel veel begrip voor de mensen die niet mee willen doen
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

elf

ik val er als nieuweling zo middenin. Ik weet zelf te weinig over asexueel zijn uberhaupt. Weet wel zeker dat dit stempeltje me uitstekend past. zelfs een geruststelling dat ik me erin thuis voel. helaas nog zoveel onduidelijkheid over asexueel zijn en wat dit met m'n relatie gaat doen, wat we ermee aan kunnen. dus groot compliment dat er eens aandacht vanuit de media is voor asexualiteit ipv sexualisering van de hele maatschappij. Woon btw ook aan een strand, lol. Maar heb nog teveel vragen en onzekerheden om mee te kunnen doen aan een programma, denk ik. ben wel een open persoon die niet van dogma's en taboes houdt. alle info is dus welkom

Ereinion

Ik heb weer contact gehad met Sanne en er is een grote kans dat het niet doorgaat. En dat zou natuurlijk heel erg jammer zijn. Ze hebben nu 2 vrouwen uit Belgie en een non-libidoist en mij uit Nederland. Maar omdat het om een Nederlands programma gaat willen ze het liever meer op Nederland richten. Daar kan ik me wel een beetje in vinden.

Een andere reden waarom ze twijfelen is omdat er door vier vrouwen te interviewen niet echt een representatief beeld kan worden gegeven. Dus zouden ze er graag een man bij willen hebben. Sanne geeft verder aan ook graag met een stel te willen praten, waarvan één van de partners aseksueel is. Dat laatste lijkt me wel lastig, mijn vriend wil ook niet. Maar als er een man of stel is dat mee wil doen gaat het item zeker door!

Hieronder een stukje uit de mail die ik van Sanne kreeg:
Dat we vinden dat aseksuelen maatschappelijk een ondergesneeuwde groep is die niet tot zijn recht komt en waar we graag maatschappelijk meer begrip voor willen oproepen. Dat dit programma dus ook een kans is Nederland te laten zien wie jullie zijn, hoe jullie het dagelijks leven ervaren. Met andere woorden: een kans je als groep de maatschappelijk plek te geven die je verdient, los van de heersende, en opgelegde!, seksuele moraal.

Dus nogmaals een oproep om nog eens diep na te denken of je toch echt niet wilt. Het zou toch jammer zijn als het niet door kon gaan...
(en misschien is het een goed idee om als je een nederlandse vrouw bent, en je wilt toch wel, toch even te mailen. Wellicht dat dat de programmamakers ook kan overhalen om het toch te doen)

De tijd dringt, dus stuur even voor vrijdag een mailtje naar Sanne!

Alvast bedankt,
Ereinion.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

 :-\ Sorry, ik durf echt niet op tv....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ik denk dat het mee zou vallen Sismo, waarschijnlijk zouden er gemiddeld net zo veel bekkenden van jou naar zo'n uitzending kijken als het aantal mensen die dat artikel met de mega grote foto van jou destijds gelezen hebben...

Ik heb het met Sjef even over gehad maar hij ziet het helaas niet zitten om op TV te verschijnen. Dus ook sorry...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

bebe

jammer als het niet door zou gaan,maar net als de meeste van ons hier,tv gaat me net een stapje tever
anoniem heb ik een grote mond,maar in het eggie zo op tv.......nee

Ereinion

Stev, fijn dat je het gevraagd hebt!  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.