Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

een voorstelling

Gestart door elf, mei 13, 2008, 09:57:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elf

Zal proberen het kort te houden;
Ik ben een nu bijna 2 jaar getrouwde vrouw en in de 30. Als HSP-er al vaker vastgelopen in het leven en in de psychiatrie wel hulp ontvangen om te leren leven met HSP.
Fysiek gezond, niet onaantrekkelijk en bisexueel. dat ik op mensen zeg te vallen en niet op een specifiek geslacht. Dat schept natuurlijk in een huwelijk verwachtingen.
Geen kinderwens en echt heel happy met mijn leven na vele hobbels en kuilen in de weg. Ik heb sex nooit belangrijk gevonden, me er nooit diep in geinteresseerd, kan niet flirten en spelen, maar kan wel genieten van fysieke aandacht. Vind knuffelen, strelen, iemand ruiken en voelen en bekijken. Geniet daar enorm van, maar sex zelf doet me weinig. Tuurlijk is er na een lange tijd geen sex wel een passie, ik kan me er ook prima in laten gaan en goed genieten van mijn eigen lichaam en hoogtepunten.
In mijn leven met deze liefdevolle, open en oprechte man kom ik erachter, ook door zijn opmerkzaamheid, dat ik niet taan naar sex. Ik neem nooit initiatieven, nooit gedaan in andere relaties, maak er geen tijd voor vrij. Mijn hoofd staat nooit naar sex. Ben snel afgeleid. Mijn ik zorgt er altijd wel voor dat ik wat anders aan mijn hoofd heb. Geen smoesjes, maar geen ergin... hoe bizar dat ook klinkt. Bi-sexueel is voor mij ook dat ik veel behoefte heb aan gewoon knuffelen, strelen, naast iemand liggen, maar sex hoort daar dus niet tussen. Daar heeft mijn man het inmiddels wel heel moeilijk mee. Gewoon libido en het ontbreken van het mijne.
Als we sex hebben hebben is dat goed, warm, passievol en fijn. Het hoofdpijn-smoesje hanteer ik niet en na zijn 1e initiatief geniet ik er ook van. Maar vanuit mij komt nooit de aanleiding.
Ik 'lees' zijn signalen ook niet. Flirt-signalen van anderen zie ik niet. Ik kan ze ook niet uitstralen. Sinds het beestje een naam heeft ; 'a-sexueel'  zit ik in zak en as.
De liefde kan groot zijn voor elkaar, maar hoe overkom ik deze staat van zijn. Ik zie het niet als een afwijking, weet niet waar het vandaan komt, weiger pertinent om medicijnen te gaan slikken of een officieel circuit in te gaan. We willen hier samen graag mee aan de slag. Maar hoe? Een platonisch huwelijk is geen optie. Ik vind het hebben van intimiteit heerlijk en dat daaruit sex rolt is ook  ehm... prima, ja zelfs fijn! Ook omdat ik graag mijn lieve manman vertroetel, er voor hem ben, zijn vrouw! Maar gekunsteld initiatief is ons een gruwel, doen zoals de boeken zeggen ook.
Mijn voorstelverhaal nu op dit forum is me een pak van het hart. Voel me abnormaal, afgedankt, a-sociaal, fridgide (ben ik absoluut niet) en heb geen idee wat de sociale status is van a-sexuelen. Me nooit in verdiept, maar zodra het hoge woord eruit was, realiseer ik me wel dat dat het is dat me dwarszit als sex ter sprake komt in mijn relatie. En dat terwijl ik zo'n mooie lieve intelligente top-vent heb.
voor nu bedankt dat me de gelegenheid gegeven wordt mijn verhaal te doen en vragen te stellen. Want zie in gedachte de 'scheidingsbeer'  al op de weg staan die me de weg versperd om zonder angst ontvankelijk voor het leven in liefde met en voor mijn man mijn pad te bewandelen....  :knuffel:

Sismo

Hoi Elf, welkom!
Na je verhaal gelezen te hebben, lijkt het dat je in een dip geraakt bent na het ontdekken van de term "aseksueel" en dat je daarvoor je best gelukkig voelde. Dit zal niet helemaal kloppen, want je bent niet voor niets op zoek gegaan naar info..... Kun je daar iets over vertellen?
Oh ja...lust je een welkomst-  :cake: ?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Welkom Elf! Ook van mij een stukje  :cake: !

Jullie lijken het erg goed te doen met elkaar, dus vanwaar die twijfels? Misschien omdat het nu zo definitief klinkt? Hopelijk verdwijnen die snel weer.

Ik herken trouwens heel veel in je verhaal!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Welkom ook van mij. :cake:
Ik wacht nog even je antwoord af op de vraag van Sismo, want dat vraag ik me inderdaad ook af.
Verder geeft het inderdaad nogal verwarde gedachten, om ineens ergens "bij te horen" en te weten dat "het beestje een naam heeft."
;)

elf

ha lekkerrrr taart!! smulsmul!
als je nooit geconfronteerd wordt met het woord of de mogelijkheid dat dat stempeltje je past; wat niet weet wat niet deert.
Niet dat ik opeens in een ongelukkige poel des verderfs terecht gekomen ben, maar tis toch schrikken. heb het idee dat ik manlief tekort doe door zo te zijn.
en weet echt niet hoe nu verder, samen natuurlijk!
in ieder geval inlezen en er niet extreem veel gewicht aanhangen.
verders bij mezelf blijven, waardoor het nu aan het licht gekomen is... lol.
mezelf verloochenen voor de goede orde en relatie zal ik niet doen.
maar mijn onwetendheid noodzaakt me erin te verdiepen om dit in mijn relatie vorm te geven.
sex is voor mij altijd hot item geweest, juist doordat ik niet wist waarom het niet van nature uit me komt. geen deel uitmaakt van mijn zijn.
voel me er prima onder, maar met een partner die niet a-sexueel is???? geen idee. erg spannend dus.
tips en adviezen hoe hier mee te dealen zijn dus welkom!!
dank voor de taart

Ereinion

Eigenlijk heeft het nu alleen maar een naam gekregen, verder verandert er niets. Toch voelt dat in werkelijkheid niet zo, dat weet ik ook.

Tips en adviezen? Veel praten over wat jullie nou wel en niet willen en kunnen. Over waarom jullie relatie zo goed is en hoe dat zo te houden, misschien zelfs te verbeteren.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Welkom Elf  :cake:
Het is nogal wat om te laten bezinken dus neem er je tijd voor, hopelijk helpt dit forum je.
Overigens vind ik je verhaal verre van hopeloos. Je hebt duidelijk geen afkeer van seks en kan er af en toe zelfs van genieten, dat is al heel wat want dat maakt het met elkaar vinden van oplossingen toch iets makkelijker. Door veel met elkaar te praten kunnen jullie misschien uiteindelijk op een compromis uitkomen waar jullie allebei erg gelukkig mee kunnen zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

elf

Na je verhaal gelezen te hebben, lijkt het dat je in een dip geraakt bent na het ontdekken van de term "aseksueel" en dat je daarvoor je best gelukkig voelde. Dit zal niet helemaal kloppen, want je bent niet voor niets op zoek gegaan naar info..... Kun je daar iets over vertellen?

ienepien, bedoel je bovenstaande vraag? ik dacht van sismo te begrijpen dat hij vraagt naar het verschil in geluksbeleving voor en na deze meerwaarde in zelfkennis? Ik ben me nooit bewust geweest van a-sexualiteit, wat niet weet heeft nooit gedeerd. dat mijn liefste lief dit weet aan te geven is het besef geweest van het ' waarom' en dus slaat dat in als een bom op mijn huidige geluksbeleving met hem. Dat ik nu niet happy ben is enkel door het besef mijn man wat tekort te doen. DENK IK. Dit zal misschien geen vervelende gevolgen hebben voor een relatie met een man met libido, maar misschien juist ook wel. ik zal 'het tekort schieten'  dat ik al voelde naar hem toe, nu echt in moeten vullen. Het is nu geen onwetendheid meer en ik vind niet dat ik het er nu maar bij moet laten. Deze zelfkennis kan ik erg goed gebruiken maar ben bang dat ik mijn grenzen moet verleggen of acties ga ondernemen die in wezen mij niet goed passen.

Maar al met al heeft het besef en het uitspreken geleidt tot veel geknuffel en gepraat, pfiew, en ja, dit forum helpt enorm.
lieve Aven's, bedankt  :klap: :knuffel: en ik neem nog een hapje van de  :cake:

Ereinion

#8
 :D Jullie moeten allebei dichter bij elkaar komen, jij niet alleen bij hem...


Even iets over hoe dit forum werkt: Als je iemand wilt citeren klik je op de blauwe knop rechtsboven het desbetreffende berichtje, waarop citeer staat. Dan opent er gelijk een nieuw venster waar je je eigen berichtje kunt typen.
Je kunt ook eerst op 'reageer' klikken. Als je nu naar beneden scrollt zie je een soort samenvatting van het onderwerp. Naast elk postje staat ook een knopje citeer. Daar kun je ook op klikken en dan verschijnt het ook in het berichtjesvenster.

En nog iets, Sismo is een vrouw.  ;) Maak je maar geen zorgen dat je dat niet wist, dit soort dingen gebeurt wel vaker. :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

 :handschudden: Hihi, wel leuk om eens als man aangezien te worden!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Jeuh! Ben je een omgebouwde??? :schater:

Sismo

Dan toch zonder dat ik het weet....maar we gaan hier geen onzin-afdwaal-sessie van maken   :flic: .
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Welkom Elf ! Van mij ook  :cake: ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Ereinion op mei 13, 2008, 11:09:01 AM
Ik herken trouwens heel veel in je verhaal!

Ik ook, ik had het zelf kunnen schrijven...

Welkom Elf, lust je nog een  :cake:  ?

Begrijp ik goed dat je door je man erop bent gewezen dat je wellicht aseksueel zou kunnen zijn? Dat zou dan positief kunnen zijn in die zin, dat hij zich waarschijnlijk zorgen maakte om jou/jullie en zelf op zoek naar info was gegaan. Aan de andere kant lijkt me het minder fijn als je zo iets van een ander te horen krijgt terwijl jezelf min of meer "lekker in je vel zit"

Maar zoals al gezegd, jouw verhaal klinkt verre van hopeloos, blijf vooral praten met elkaar!!!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)