Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwsgierig

Gestart door Wil de Wit, juni 21, 2007, 01:56:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Als je dan maar wel het vertrouwen hebt in zo'n iemand, en álles op tafel durft te leggen.  :-[

Stev

Ja, uiteraard. Maar dat moet bij een seksuoloog ook, ben ik bang...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ja, dat geldt voor alle hulpverleners ( al dan niet tussen aanhalingstekens...) . Maar je hoeft niet gelijk alles op tafel te leggen, dat is ook een groeiproces. En alles op tafel leggen ? Zou ik niet mee beginnen...dat is misschien ook niet nodig.

En wat dat 'leren' en 'anders denken', en dat hoe je dingen beleeft dan wel verandert... Dat heeft bij mij nooit gewerkt. Nergens bij. En ik zal sex nooit plezieriger gaan vinden omdat ik er anders over ga denken.. Ik ervaar het meer zo dat mijn gedachten een soort gras zijn die groeit op een bepaalde grondsoort. Mijn gedachten geven daarmee aan wat er mogelijk in diepere lagen van mijn geest gebeurt. Maar dat is ook al het belang wat ik er aan toeken.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Wil de Wit

Bedankt voor jullie reacties! Ik voel nog steeds niet veel lichamelijk maar de laatste tijd voel ik wel dat mijn hart ( letterlijk) sneller gaat kloppen als ik denk aan een collega van mij. Hij ziet er niet alleen goed uit maar is ook erg aardig en lijkt erg gevoelig, met andere woorden, de ideale man, voor zover mogelijk. Helaas voor mij is hij getrouwd en ik weet niet of hij doorheeft dat ik gek op hem ben maar hij laat niets merken. Hij weet natuurlijk dat ik ook getrouwd ben en daarom voel ik me ook wel schuldig want ik hou van mijn man maar ben tegelijkertijd verliefd op die collega. Erg verwarrend. Ik probeer erotisch te fantaseren over mijn collega maar dat gaat maar tot een bepaald punt, verder kan ik het niet omdat ik de echte beleving van opwinding niet ken. Ik droom over een leven aan zijn zij maar weet ook wel dat dat nooit zal gebeuren. Erg frustrerend. Maar dat gevoel in mijn borst als ik hem zie of aan hem denk is zo fijn!!! Dat heb ik voor mijn man nooit gevoeld. We raakten bevriend en gingen van elkaar houden maar op een heel nuchtere manier. Mijn gevoelsleven zit complex in elkaar. :o
Volgens mijn seksuologe vertoon ik toch de begintekens van opwinding en kan het zich nog verder uitbouwen. Ik blijf "oefenen" en geniet van mijn gevoel. Ik hou jullie op de hoogte van verder ontwikkelingen. Groetjes van Wil   :wave:

Ereinion

Moeilijke situatie, hoor. Maar ik hoop dat jij er wat van kunt/gaat leren!  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Het voelen van liefde voor een ander, daar is het bij mij ook mee begonnen. Maar verder dan een omarming, streling, en een enkele kus op de mond is het niet gekomen. Dat kwam ook door de situatie, die ik niet wilde verstoren. Maar het gevoel van vlinders, en het houden van is wel heel fijn. Op het moment heeft hij mij uit z'n leven verbannen. (veel verdriet om gehad, maar uiteindelijk toch beter voor mij). Het zou dus heel best kunnen, dat het bij jou nu ook aan het opstarten is, zeg maar. Mijn psychologe zei daarover, dat in m'n pubertijd die gevoelens niet goed zijn aangelegd, door wat voor reden dan ook. En die komen pas nu naar buiten. Ga eens bij jezelf na, of het bij jou in de pubertijd misschien ook niet goed gegaan is? Een vlucht uit huis, vroeg trouwen/samenwonen vanwege een liefdeloze gezinssituatie ofzo?
Je moet goed bij jezelf te rade gaan, of je wat met die andere man wilt, of maar veilig bij je eigen man blijven. Je haalt je wel een hoop problemen op je hals. Denk daar goed aan. Verder veel sterkte met je keuze. :knuffel:

Ienepien

#36
Wil, als je niet met alles naar buiten durft of wilt komen, mag je me ook een PM sturen. Ga naar mijn profiel, dan zie je hoe het moet. :knuffel:

(O nee, hoe moet dat eigenlijk?)

Sismo

Bovenaan, naast je eigen avatar, staat een regeltje: je hebt .. (aantal) persoonlijke berichten. Als je dat aanklikt kun je persoonlijke berichten sturen door op nieuw bericht te klikken. Je moet dan geloof ik wel de naam van degenen die je iets wilt sturen intypen.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Die persoonlijke berichten staan bij mij hélemaal onderaan het hoofdforumblad. Maar als je het profiel van iemand aanklikt, dan staat er onderaan (even doorrollen) stuur dit lid een privé boodschap. Moet het zo? :-\

Stev

Ja, dat kan ook maar op die manier moet/kan Wil het doen. Weet je wel hoe je een PM moet lezen? Even een proefje: ik heb je iets gestuurd  :)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

Niet goed gegaan, of nog niet binnen. Ik heb 2 PM van Ereinion gehad, en die staan er nog.

Stev

OK, dan weet je in ieder geval, hoe het moet. Dat van mij is nu binnen als het goed is. Ik moest in het begin ook alles leren, had helemaal geen ervering met forums / chatten en zo.  :handschudden:

We dwalen af...  :flic:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Wil de Wit

Citaat van: Ienepien op september 18, 2007, 07:33:24 PM
Het voelen van liefde voor een ander, daar is het bij mij ook mee begonnen. Maar verder dan een omarming, streling, en een enkele kus op de mond is het niet gekomen. Dat kwam ook door de situatie, die ik niet wilde verstoren. Maar het gevoel van vlinders, en het houden van is wel heel fijn. Op het moment heeft hij mij uit z'n leven verbannen. (veel verdriet om gehad, maar uiteindelijk toch beter voor mij). Het zou dus heel best kunnen, dat het bij jou nu ook aan het opstarten is, zeg maar. Mijn psychologe zei daarover, dat in m'n pubertijd die gevoelens niet goed zijn aangelegd, door wat voor reden dan ook. En die komen pas nu naar buiten. Ga eens bij jezelf na, of het bij jou in de pubertijd misschien ook niet goed gegaan is? Een vlucht uit huis, vroeg trouwen/samenwonen vanwege een liefdeloze gezinssituatie ofzo?
Je moet goed bij jezelf te rade gaan, of je wat met die andere man wilt, of maar veilig bij je eigen man blijven. Je haalt je wel een hoop problemen op je hals. Denk daar goed aan. Verder veel sterkte met je keuze. :knuffel:

Hoi Ienepien, ik heb niet echt een keuze want die collega is niet in mij geinteresseerd dus het komt alleen van mijn kant. Gelukkig is mijn man erg lief en waarschijnlijk idealiseer ik die collega. Ik ken hem alleen van het werk en heb nooit veel met hem persoonlijk gesproken. Hij zal ook vast wel minder leuke kanten hebben. Het kwam eigenlijk doordat ik probeerde opgewonden te raken en toen steeds meer op hem ging letten. Als hij het gemerkt heeft zal hij mij wel een mafketel vinden. Gelukkig zegt hij er niets over. Ik probeer nu weer normaal te doen en mijn fixatie op hem te vergeten. Als ik hetzelfde voelde voor mijn man als voor die collega was het ideaal. Maar ja, je kunt niet alles hebben. ( Waar zou je het moeten laten   ;))

Hoe dan ook , we blijven lachen.

Groetjes van Wil

Ienepien

#44
Ik snap het helemaal. Bij mij was er ook geen keuze. Ik kan het hier niet uitleggen, maar ik wist precies wat ik níet met hem wilde, en daar stond sex ook bij. Vastbesloten. Maar wat ik wél met hem wilde, dat wist ik niet precies. Ik wilde vooral praten, en geliefd worden (niet bemind, dus). En het kwam eienlijk ook allemaal alleen maar van mijn kant.
Maar door me sterk te concentreren met die liefdegevoelens (die ik zeker wel had naar hem) op mijn eigen man, en door véél te praten en TE ZEGGEN WAT JE GEVOELENS ZIJN (dus niet dat je aan die ander denkt, maar alleen de gevoelens) ben ik weer dichter bij m'n eigen man gekomen. Nu gaat het zó goed, als het nog nooit geweest is. Maar je blijven concentreren op je eigen man (met misschien in je achterhoofd de gedachte aan die ander). Misschien gaat het bij jou dan ook lukken. Veel sterkte. :knuffel: