Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Collega verteld

Gestart door Ereinion, november 25, 2005, 06:01:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Vandaag kwam het met een collega ter sprake dat ik aseksueel ben. Hij pakte het wel goed op, wilde wel heel veel weten. Maar dat vind ik altijd wel fijn, want dat opent meteen het gesprek en weet ik zeker dat ze redelijk goed begrijpen wat het allemaal inhoudt.
Het grappige was dat hij zich wel kon voorstellen dat iemand aseksueel is, maar niet dat je dan helemaal geen behoefte hebt aan seksualiteit. Hij had er trouwens al wel eerder van gehoord.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

phate

das wel heel mooi om te zien, vaak is er veel onbegrip maar dat valt hier geloof ik nog wel mee

Ereinion

Inderdaad, hij was erg geinteresseerd en ook al kon hij het zich niet helemaal voorstellen hij respecteerde me wel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Jaja...

Leuk voor jou dat je er zo open over doet...  :-\

Ereinion

Nog steeds je bedenkingen?
Ik heb geen zin om geheimzinnig te doen, en als ze vragen wat ik zoal gedaan heb en veel tijd hier heb doorgebracht vertel ik dat gewoon. Tja, dan komen de vragen vanzelf.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Als ze vragen wat je gedaan hebt?

Zeg jij dan wat je NIET gedaan hebt?

Of wat?  :D

Mensen hebben geen zier van doen met mijn private sfeer, tenzij ik daar zelf om vraag - indien jij dat dus wél graag doet, wie ben ik dan om er bedenkingen bij te hebben? Leef en laat leven...

:wave:

myra

wel tof dat je een accepterende reactie kreeg  8)

Ereinion

Ik ben gewoon een kletskop, vertel veel over mezelf en hoor graag verhalen van anderen. Wel zo gezellig op het werk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Citaat van: Ereinion op november 25, 2005, 06:54:28 PM
Ik ben gewoon een kletskop, vertel veel over mezelf en hoor graag verhalen van anderen. Wel zo gezellig op het werk.

Dat kan ik me dan weer wel uitstekend voorstellen  :schater:

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Hee, wat leuk joh! Fijn hè, als mensen dan begrip of interesse tonen zonder t idee meteen af te wijzen?
Ik vertel het ook gewoon tegen jan en alleman als het zo uit komt hoor....
Ik heb liever dat ze t weten, dan hoef ik ook niet bang te zijn voor allerlei avances waar ik niet op zit te wachten ;D

Sammy

Citaat van: Ereinion op november 25, 2005, 06:01:39 PM
Vandaag kwam het met een collega ter sprake dat ik aseksueel ben. Hij pakte het wel goed op, [...]

Ok, gelukkig. Aan sommigen mensen kun je gewoon zien dat ze voor bepaalde zaken openstaan. Dan is zo'n outinkje leuk om je relatie met je collega's een beetje te versterken. Maar toch effe een woordje van bezorgdheid:

De manier waarop je het zegt, is van heel groot belang. Als je nog aan meer mensen gaat vertellen dat je seksueel anders in mekaar zit,  (en daar zie ik je na dat kort stukje zelfbeschrijving wel voor in staat  ;)) ga je vroeg of laat iemand tegenkomen die het niet zo lekker opneemt als je had ingeschat. Dat zijn momenten dat je wenste dat je het tactvoller had gezegd. Voor jou zijn de zinnen "ik ben aseksueel" en "ik hou niet zo van seks" precies hetzelfde, maar vergeet niet dat dit niet altijd geldt voor je 'outingsprooi'.

Nu ja, op het risico af belerend te doen  :P wil ik je toch erg afraden te 'exotische' terminologie te gebruiken, en het liefst van al het woord 'aseksueel' achterwege te laten. Woorden als "zo erg boeit die seks me niet", zeggen veel meer, en zijn veel minder afschrikwekkend.

Zo, 't is eruit. Je doet er verder maar mee wat je wil. :afro:

Ereinion

Bedankt voor je tips Sammy! Ik ben volledig op de hoogte dat ik ooit iemand zal tegenkomen, die niet zo positief zal reageren. Eigenlijk denk ik dat de kans dat ik die persoon tegenkom groter wordt, wanneer meer mensen positief reageren.  ??? (logica ontgaat mijzelf, maar ik bereid me er in ieder geval op voor  ;D)
Meestal leg ik meteen even uit wat aseksualiteit is, ik ga geen vage kreten roepen, want dan weten ze helemaal niet wat ze met mij aanmoeten. Als ze zelf gaan bedenken wat het inhoudt... jammer genoeg komt het dan niet goed denk ik.

Ik vind het heel belangrijk dat meer mensen weten dat aseksualiteit bestaat, dus ik zal het nog wel aan veel mensen vertellen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje


Tempesta

Ik ben het eens met Sammy dat je beter kunt zeggen "seks boeit me niet zo" dan dat je zegt dat je aseksueel bent. Het eerste is makkelijker te begrijpen, en voor mij makkelijker te zeggen omdat ik dan niet zo'n enorme uitleg hoef te geven waar ik geen zin in heb.

Dat maakt natuurlijk niet uit als je een begripvol iemand tegenkomt zoals jij had, Ereinion. Dat is natuurlijk ideaal!